March 10, 2002
Jag har tänkt på en sak, ser personnummer likadana ut överallt i världen? Hur fungerar det i.s.f. med islam? Deras tideräkning började väl 622 e.v.t. ? Det betyder att det är är 1383 för dem nu.
Om en muslim kommer till Sverige och ska ut på puben, hur går det då om han/hon behöver visa legitimation? Tänk ett pass där det står 1365.
:-k
January 7, 2003
Invandrare får ju ett svenskt personnummer. Personnummer av deb typen som finns i Sverige är inte så vanliga i världen. USA t.ex. har ju bara nåt "Social security number" som tydligen rätt lätt ska kunna förfalskas. Att gå under jorden och skaffa ny identitet är betydligt lättare där än här.
Pass/visum måste väl vara standardiserade. Tex. Bestämmer väl EU om sina, USA om sina, osv. De lär ju samarbeta med varandra för att underlätta resor.
November 27, 2003
Dehman wrote: Jag har tänkt på en sak, ser personnummer likadana ut överallt i världen? Hur fungerar det i.s.f. med islam? Deras tideräkning började väl 622 e.v.t. ? Det betyder att det är är 1383 för dem nu.
Om en muslim kommer till Sverige och ska ut på puben, hur går det då om han/hon behöver visa legitimation? Tänk ett pass där det står 1365.
:-k
Nu har du ölat tillräckligt för ikväll. 😉
Precis som laudanum säger så är det olika system världen över 😉
//Andreas
March 10, 2002
FonzzziE wrote: [quote=Jekyll 3000]Varför började dom räkna år 622? Vad hände år 0 då?
d hände inget ju. eftersom att deras profet föddes 622år senare än jesus
Klart det hände något. Muhammed föddes 570 e.v.t. sen var det något om att han blev utkörd ur Mecka 622 e.v.t. ellet något sådant har jag för mig.
October 31, 2003
McMoj wrote: Hehe.. håller på med islam på SOn nu.. Så.. Enligt våran tidsräkning ligger islam på 1383.. men eftersom deras "år" är kortare, varje månad är 28 dagar där.. så är dem på 142* nånting
Japp deras år räknas efter månens varv. Detta har i väst sträckts opp av romarna och nån påve på 1300talet vilket ger oss RÄTT tid
2 Guest(s)