October 25, 2003
"Hey, cheating´s illeagal!" 😉
Kolla http://www.mvgplus.com
September 20, 2001
Fast om du anger dem som källor är du rätt körd. Däremot tycker jag att du kan testa att gå in på någon av sidorna, kolla dearbetena som finns, och vilka källor de har haft. Sedan tar du och rotar upp de källorna, t.ex. Nationalencyklopedien och skriver ditt arbete med fakta delvis tagen därifrån. Tar du fakta från nått arbete på mvgplus utan att citera eller källhänvisa till arbetet fuskar du, och om du hänvisar till arbetet lär inte det vara populärt heller.
October 10, 2004
Edvuld wrote: Fast om du anger dem som källor är du rätt körd. Däremot tycker jag att du kan testa att gå in på någon av sidorna, kolla dearbetena som finns, och vilka källor de har haft. Sedan tar du och rotar upp de källorna, t.ex. Nationalencyklopedien och skriver ditt arbete med fakta delvis tagen därifrån. Tar du fakta från nått arbete på mvgplus utan att citera eller källhänvisa till arbetet fuskar du, och om du hänvisar till arbetet lär inte det vara populärt heller.
Om han skriver på sitt eget sätt och bara tagit fakta därifrån så borde dom inte bli så sura .. dom kan jämföra hans arbete mot mimers och sedan titta på mimers käll... och se hur det står skrivet där för att se ifall det är rakt av kopiering eller om det är hemmagjort 😛
January 5, 2002
Edvuld wrote: Sedan tar du och rotar upp de källorna, t.ex. Nationalencyklopedien och skriver ditt arbete med fakta delvis tagen därifrån.
Tips: Jag skulle inte rekommendera att använda NE.se som källa förutom till rena faktauppgifter som man av ren formalitet måste ange källa till.
July 4, 2003
Jag ska skriva en fördjupning om andra världskriget snart och vår lärare snackar mycket om att man inte får snå andras uppsatser och att hon inte kan kolla igenom hela internet efter snådda uppsatser etc. Jag frågade om man fick ta fakta ifrån andra uppsatser, och det var helt OK med henne iaf.
October 6, 2003
GatriC wrote: Jag ska skriva en fördjupning om andra världskriget snart och vår lärare snackar mycket om att man inte får snå andras uppsatser och att hon inte kan kolla igenom hela internet efter snådda uppsatser etc. Jag frågade om man fick ta fakta ifrån andra uppsatser, och det var helt OK med henne iaf.
Det lär du inte behöva. Det finns tonvis med litteratur och fakta på Internet och på bibliotek.
May 17, 2002
BearznaiL wrote: [quote=GatriC]Jag ska skriva en fördjupning om andra världskriget snart och vår lärare snackar mycket om att man inte får snå andras uppsatser och att hon inte kan kolla igenom hela internet efter snådda uppsatser etc. Jag frågade om man fick ta fakta ifrån andra uppsatser, och det var helt OK med henne iaf.
Det lär du inte behöva. Det finns tonvis med litteratur och fakta på Internet och på bibliotek.
sant, men självklart kan du ta information från redan skrivna arbeten, glöm bara inte att ange dem som källa.
2 Guest(s)