ITG-västerås, laptops snodda....! :(|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ITG-västerås, laptops snodda....! :(
ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
sp_UserOfflineSmall Offline
774163
November 16, 2004 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

jäderlund wrote: [quote=Mind]högst troligvis så var det någon pundare som behövde kosing till knark och dom brukar inte känna några gränser.

det tror ja inte.
ja tippar på att det var nå j**la invandrare

Möjligt...

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
774167
November 16, 2004 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Om vi ska snacka folk som sjunker lågt...
http://www.gd.se/Article.jsp?a.....icle=46218

Jag blir så jävla arg 😡
Ska fan plocka fram sålhättepjucken och leta rätt på dem.

EDIT:
[Image Can Not Be Found]

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
774170
November 16, 2004 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är fan sjukt vad mkt skit som finns, det bästa man själv kan göra är att ingripa om det behövs

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
774189
November 16, 2004 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]

EDIT: Vilka såklart inte är lagliga i sverige, där man enligt lag är tvungen att gå med på att bli rånad...

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
774202
November 16, 2004 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Om ni nu ska försvara er så sparka på deras knä, nöj er inte med en spark, utan försök få in så många som möjligt, där efter spring där i från eller ifall ni känner att ni kan hålla kvar personen tillkalla polis.

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
774206
November 16, 2004 - 3:28 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=BelGarath][quote=DiDi][quote=BelGarath]införskaffa stålhätta så kan inte nån liten fjolla me kniv göra nått
sikta på knäskålarna

YEY! Våld föder våld.

hihihi vad ska man göra då
säga "varsågod herr brottsling ska du inte ha min plånbok och mp3spelare också? välkommen åter!"

Utopisk version: Se till så att det inte finns folk som stjäl personers tillhörigheter.

Verklig version: Lägga benen på ryggen och springa.

Håller med, bättre fly än att fäkta överhvuud taget, funkar det inte att fly så försvara dig eller ge upp.

skiroy wrote: [quote=jäderlund][quote=Mind]högst troligvis så var det någon pundare som behövde kosing till knark och dom brukar inte känna några gränser.

det tror ja inte.

Nu tar vi det väldigt med lugnt med sådana här inlägg i den stilen!

Fråga: Hur kan ni moderatorer och administratörer tollerera ett så direkt uttal och påhopp mot den utomsverige födda invånaren. Ett så rasistiskt uttalande borde resultera i bannlysning eller åt minstånde varning. Jag kan inte förstå varför ni tar så lätt på på det rasistiska problemet som finns i forumet. Släng ut de som inte kan följa svensk lag.

/Krqagyzzz Nh-veteran mot rasism

Bridgestone
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 30
774221
November 16, 2004 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Detta hände på eftermiddagen runt 16:30. Jag går själv på samma skola som de gjorde som blev misshandlade, och jag slutade även runt 16:30 så jag borde sett dem.
Det är verkligen inte kul när sånt här händer. Rektorn kom in och pratade lite om detta. Han sa även att på en annan IT skola i Sverige så hade det skett 3 misshandel/stölder på samma vecka. De hade alla blivit knivhotade. 🙁
Just pga detta så blev alla lektioner inställda vilket var ganska skönt 🙂

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
774225
November 16, 2004 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz(42):
Om han skrivit: "Det var nog en jävla svenne som tog datorn" eller "Det var nog en jävla polack" .. hade det inte reagerats likadant. Men i detta fall håller jag med dig men Bann e nog för hårt men kanske 42 varningar?

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
774240
November 16, 2004 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Krqagyzzz(42):
Om han skrivit: "Det var nog en j**la svenne som tog datorn" eller "Det var nog en j**la polack" .. hade det inte reagerats likadant. Men i detta fall håller jag med dig men Bann e nog för hårt men kanske 42 varningar?

Varnas ska han iaf.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
774243
November 16, 2004 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

🙁

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
774272
November 16, 2004 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=Callister]Krqagyzzz(42):
Om han skrivit: "Det var nog en j**la svenne som tog datorn" eller "Det var nog en j**la polack" .. hade det inte reagerats likadant. Men i detta fall håller jag med dig men Bann e nog för hårt men kanske 42 varningar?

Varnas ska han iaf.

man får hoppas på det och att adminsen inte låter sig se mellan fingrarna denna gång också.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
774283
November 16, 2004 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Det blir värre och värre... Vad in i h*****e!

http://www.aftonbladet.se/vss/.....64,00.html

Nej, fy fan, det där är sånt man borde rådbråka folk för!

Quede
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
774307
November 16, 2004 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=DiDi][quote=BelGarath][quote=DiDi][quote=BelGarath]införskaffa stålhätta så kan inte nån liten fjolla me kniv göra nått
sikta på knäskålarna

YEY! Våld föder våld.

hihihi vad ska man göra då
säga "varsågod herr brottsling ska du inte ha min plånbok och mp3spelare också? välkommen åter!"

Utopisk version: Se till så att det inte finns folk som stjäl personers tillhörigheter.

Verklig version: Lägga benen på ryggen och springa.

Håller med, bättre fly än att fäkta överhvuud taget, funkar det inte att fly så försvara dig eller ge upp.

skiroy wrote: [quote=jäderlund][quote=Mind]högst troligvis så var det någon pundare som behövde kosing till knark och dom brukar inte känna några gränser.

det tror ja inte.

Nu tar vi det väldigt med lugnt med sådana här inlägg i den stilen!

Fråga: Hur kan ni moderatorer och administratörer tollerera ett så direkt uttal och påhopp mot den utomsverige födda invånaren. Ett så rasistiskt uttalande borde resultera i bannlysning eller åt minstånde varning. Jag kan inte förstå varför ni tar så lätt på på det rasistiska problemet som finns i forumet. Släng ut de som inte kan följa svensk lag.

/Krqagyzzz Nh-veteran mot rasism

Jag trodde det var invandrare också. dom brukar snacka om att sno saker med sina "homiez" och snackar om att dom ska ta över sverige. Inte rasistiska åtsikter men det är vad man hör på stan.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
774532
November 16, 2004 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

asso folk bör lära sej att vara lite mer paranoida, en välplacerad pungspark och sen spark och stamp, kvittar väl om det är en invandrare eller inte...
stålhätta är bara dumt och fult, det får ju brottslingen att ta med vapen eftersom ni gör det..
och ärligt talat bella slåss du hellre mot en kille med kniv om du får ha stålhätta än med gympadojor och en kille utan butterfly:en?
//fastbullit icke rasistisk nh:are

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
774537
November 16, 2004 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: och ärligt talat bella slåss du hellre mot en kille med kniv om du får ha stålhätta än med gympadojor och en kille utan butterfly:en?

Jag slåss helst inte alls men självklart väljer jag utan kniv och med gympadojjor. Men jag kan säga att ja känner mig tryggare om jag har kängor när man går ensam en mörk decemberkväll för de är tyvärr vanligt med kniv eller andra tillhyggen bland dagens "gangsters"

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
774547
November 16, 2004 - 8:34 pm
sp_Permalink sp_Print

jäderlund wrote: det tror ja inte.

Om dom var invandrare eller inte är helt obetydligt. Det skulle lika gärna kunnat vara svenskar. Antagligen var dom påverkade av rohypnol.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
774725
November 16, 2004 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Suck över allting.
Orkar inte ens säga vad jag suckar åt längre.
Säger bara att att NH-veteranen sagt tillräckligt, mer om detta behöver inte sägas.

Bra att ban också har utdelats.

Synd förövrigt om datorerna. Vill inte på något sätt lägga skulden på "ägarna", men det kan vara smart som någon sa att använda "ryggsäck". Det drar mindre uppmärksamhet.

Man inte skydda sig tillräckligt! Och visst det borde inte behövas. Men nu verkar det faktiskt behövas ändå!

Jontez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1645
774741
November 16, 2004 - 11:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Tråkigt att killarna skulle bli så satans misshandlade =/
Går själv på ITG-SYD som ligger i flemingsberg. Ni som bor i sthlm området vet ju att flempan inte är bästa området precis och det har skett flera rån med vapen här. Dock inte den här terminen och jag hoppas jag slipper de under mina 3 år här...

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
774763
November 17, 2004 - 12:05 am
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: [quote=fastbullit]och ärligt talat bella slåss du hellre mot en kille med kniv om du får ha stålhätta än med gympadojor och en kille utan butterfly:en?

Jag slåss helst inte alls men självklart väljer jag utan kniv och med gympadojjor. Men jag kan säga att ja känner mig tryggare om jag har kängor när man går ensam en mörk decemberkväll för de är tyvärr vanligt med kniv eller andra tillhyggen bland dagens "gangsters"

jovisst men det är inte alla som vill använda dem om de inte måste
inte en enda "gangster" jag känner går utan kniv om dem är ute, och om nån är stenad och får för sej att råna just dej
och du har stålhätta så bär du vapen i hans ögon, då är det ok om han använder sitt (not, men du fattar)

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
775277
November 17, 2004 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Nuförtiden kan man inte ens bli rånad utan att bli ihjälslagen...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 366
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL