July 27, 2002
Hörde på nyheterna om den hemska jordbävningen i natt i Iran som krävt 100.000 liv. Man samordnar just nu hjälparbetet och så mycket är klart att USA skickar mat, England skickar medicin och Sverige har lovat att skicka 100.000 nya iranier
Inget rasistisk dock, man ska väl kunna skämta om sånt här lika mkt som man kan skämta med kalle som köpte fel kaviar? 🙂
För att förtydliga hade jag tyckt denna varit rolig om det varit tvärtom gentemot ett annat land med svenskar eller diverse inblandat.
August 16, 2002
hmm håller med om att skämtet inte är rasistiskt... men den ligger i gråzonen... ungefär som skämtet om amerikanen, tysken, turken o bellman i ett flygplan... typ amerikanen kastar ner en bunt 100$ sedlar för att dom har så många av det i sitt land, o sen tysken bla bla bla o när det är bellman så kastar han ner turken för vi har så många i vårt land
February 12, 2003
keffing wrote: hmm håller med om att skämtet inte är rasistiskt... men den ligger i gråzonen... ungefär som skämtet om amerikanen, tysken, turken o bellman i ett flygplan... typ amerikanen kastar ner en bunt 100$ sedlar för att dom har så många av det i sitt land, o sen tysken bla bla bla o när det är bellman så kastar han ner turken för vi har så många i vårt land
Det var en gång en Amerikan,en Turk och en Svensk som satt i en båt.. Plötsligt började Turken hälla sprit i vattnet..
-Varför gör du så där?? frågade Svensken och Amerikanen samtidigt..
-Vi har gott om sånt där jag bor,svarade Turken..
Sedan började Amerikanen kasta pengar i vattnet..
-Varför gör du så där?? frågade Svensken och Turken samtidigt..
Vi har gott om sånt där jag bor,svarade Amerikanen..
Sedan kastade Svensken i Turken i vattnet..
-Varför gjorde du så där?? frågade Amerikanen..
-Vi har gott om såna där jag bor,svarade Svensken...
June 23, 2002
x-per wrote: [quote=keffing]hmm håller med om att skämtet inte är rasistiskt... men den ligger i gråzonen... ungefär som skämtet om amerikanen, tysken, turken o bellman i ett flygplan... typ amerikanen kastar ner en bunt 100$ sedlar för att dom har så många av det i sitt land, o sen tysken bla bla bla o när det är bellman så kastar han ner turken för vi har så många i vårt land
Det var en gång en Amerikan,en Turk och en Svensk som satt i en båt.. Plötsligt började Turken hälla sprit i vattnet..
-Varför gör du så där?? frågade Svensken och Amerikanen samtidigt..
-Vi har gott om sånt där jag bor,svarade Turken..
Sedan började Amerikanen kasta pengar i vattnet..
-Varför gör du så där?? frågade Svensken och Turken samtidigt..
Vi har gott om sånt där jag bor,svarade Amerikanen..
Sedan kastade Svensken i Turken i vattnet..
-Varför gjorde du så där?? frågade Amerikanen..
-Vi har gott om såna där jag bor,svarade Svensken...
:hehe:
Oväntad den sista var. 🙂
March 20, 2003
PaiN wrote: [quote=Pim_][quote=Callister][quote=.doedels]:D
... fast jag gillar inte topic (måste ju gnälla på nått ;))
Det var för att stärka pim_ politiska karaktär 8)
Jag? Politisk karaktär?
Congratulations, you've just got your first stalker!
Så länge de är lösaktiga och inte säger nej har jag inget emot det.
July 18, 2003
keffing wrote: [quote=ruski2]*ler*
Alla tycks hata iranier och judar, vad är det med dem?
varför skulle dom göra det? ja jag gör det iaf inte... har inte ens träffat en jude irl liksom... fast iranier ser jag både höger o vänster varje dag, bor fan i bromsten...
huh?, vi skämtar ju bara lite Själv dömmer jag aldrig personer förren jag talat med dom eller före dom gjort mig något :bok:
3 Guest(s)