June 30, 2001
Jag var inte tvungen att göra något jag inte ville. Jag hade ganska kul på min nollning, så det var inte alls förnedrande (som man hört att vissa nollningar är). Några av aktiviteterna var stadsvandring (massa lekar på olika stationer i stan, ungefär), hinderbana (flerkamp) och ölbrännboll. Sedan var det vissa aktiviteter som var lite halvtråkiga, som utklädning och capsturnering. Annars är jag glad att jag var med eftersom man lär känna sina kommande klassakamrater redan innan skolan börjar. Man märkte ganska snabbt att de som inte var med på nollningen inte hade det lika lätt i början...
June 4, 2004
Går andra året på gymnasiet, men jag fick inte uppleva någon nollning.
De enda som hade/har det var/är våra marinbiologer och naturare. Och f*n vad de höll på denna gången... eller också var det förra gången... Skit samma, här kommer vad de gjorde....
Marinbiologerna klädde ut sig till geishor och spöka runt....
Naturarna var tvugna att äta en blandning av mjöl, filmjölk, grädde, och några fler ingredienser...
Men till nästa år, då jag går i trean, har vi funderat på att införskaffa sk. kamratuppfostran.... 😛
MrWeizel wrote: Går på gymnasiet i Ystad, i trean. Var ingen nollning när vi började, och är ingen nu heller. Det slutade efter att de hade kastat ägg på ettorna ett år. Hårdkokta...
Ouch, that has got to hurt!
October 10, 2004
Nu är man tillbaka:) Dagen började med ett möte på sergelstorg/plattan. Vi blev indelade i grupper, och efter det skulle vi göra olika dumma saker på stan. En kille i gruppen skulle bli sminkad (jag), leka tarzan, strippa, fråga efter närmaste porrklubb m.m.
Senare marcherade vi till en park, där vi körde norskafyllan och medans vi gjorde det fick vi massa skit som ketchup, vetemjöl, vatten, saft, fisk.
Så nu ska man ta och duscha en låååång och skön stund! Tur så går man NV, så det var inte så farlig nollning,.
July 18, 2001
själva poängen med nollningen är väl att "nollorna" ska lära känna varandra, å inte bli förnedrade eller få ont?
det vi gjort på våran nollning(som för övrigt är helt frivillig) har för det mesta varit skoj, närmare bestämt allt utom irländsk julafton som inte direkt är favoritleken 😛 (tröttnat på det efter typ 4ggr).
July 18, 2003
Kizo wrote: Själv blev man utsedd till Årets Nolla efter introduktionsveckorna var slut! 😎
Samma här, fick en mp3 spelare för det också 😀
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
September 16, 2002
*blitz* wrote: [quote=Kizo]Själv blev man utsedd till Årets Nolla efter introduktionsveckorna var slut! 😎
Samma här, fick en mp3 spelare för det också 😀
Jag får en overall, tröja och ett märke. 😛
Det är dock bra, för då slipper jag köpa overall, vilket jag tänkt göra.
2 Guest(s)