February 12, 2002
snyde wrote: Utbränd? Vilket j**la skitsnack!
Ja är väl kanske inte utbränd då. Ja vet ju knappt va det betyder, för de är ju ett sånt där modeord.. Vad jag vet är att ja fungerar inte som ja brukar och att ja har en liten tandbit som brukade sitta i min mun, nu på väg ner genom mina tarmar nån stans på ett ställe som jag varken vill tänka mig eller veta hur de ser ut... 😀
January 5, 2002
skiroy wrote: [quote=snyde]Utbränd? Vilket j**la skitsnack!
Utbrändhet finns...lita på det killen .
Men du kanske mer syftade på kråkis tillstånd . 🙂
Jag syftade på utbrändhet, den nya svenska folksjukdomen. Det är inte utbrändhet, det är lathet och bristande arbetsmoral!
February 12, 2002
snyde, frågar inte de här för att vara dum på nått sätt eller nå sånt. Men hur gammal är du? Av ren nyfikenhet.. Antar att du är lite äldre så du inte vet va omvärlden sätter för press på småknattarna nu för tiden.. Alla ska bli superstjärna å ha tjänat ihop sin första ferrari innan 18...
January 5, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: snyde, frågar inte de här för att vara dum på nått sätt eller nå sånt. Men hur gammal är du? Av ren nyfikenhet.. Antar att du är lite äldre så du inte vet va omvärlden sätter för press på småknattarna nu för tiden.. Alla ska bli superstjärna å ha tjänat ihop sin första ferrari innan 18...
Jag är 18, vet inte om du räknar det till "lite äldre", men jag kan ju säga att jag aldrig någonsin känt någon press på mig. Däremot har jag känt en av mig skapad strävan efter att lyckas, efter att segra. Varför ska man nöja sig med något annat än det bästa, det är ju fullkomligt absurt, och att förvänta sig att man kan uppnå något utan att anstränga sig är likaså det helt absurt, men tråkigt nog verkar vissa i dagens samhälle ha fått för sig det.
Jag tror att det är farligt att sluta kritisera sig själv - alla vet ju att kritik är vägen till utveckling, och utan att utvecklas blir man naturligtvis inte bättre. Människor är inte fokuserade nog, istället för att se sina brister och rätta till dem tycker de synd om sig själva. Vill man något tillräckligt mycket så ser man till att man får det, så enkelt är det. Jag gick till mitt timlönsjobb med 39-gradig feber och halsfluss i somras, jag tyckte att det var viktigare att tjäna pengar än att ligga hemma och slå dank. Visst var det jobbigt, visst kände jag mig förjävla sliten när jag kom hem, men när lönen kom var det så jävla värt det. Jag går motiverad till jobbet varje jävla lördag och söndagförmiddag trots att jag i åtta fall av tio krökat dagen innan. Om jag kan, varför kan inte alla andra?
Jag beundrar de som tar två-tre jobb för att försörja sig själva och familjen. Det är en hemsk situation, men det är sådana människor, sådana som är beredda att offra sig för något, som bygger upp samhället istället för att parasitera på det.
Dessutom är det inte småungar som blir utbrända, det är fyrtioåriga kärringar som tröttnat på att jobba.
February 12, 2002
Men men.. Ja har ju faktiskt bitit av en tandbit å svalt den... 🙁
Nä, men allvarligt. Du fick mig att känna mig gammal och slängd i ett hörn som en gammal version av pokemon med mina 20 år på nacken..
De du skrev var väldigt bra å jag förstår hur du tänker. För håller väl med i princip till 100%. Bara det att de förväntningar du tror att andra har på dig inte nödvändigtvis behöver grunda sig i deras riktiga förväntningar. Ensjälv är sin värsta fiende.
Ps, ja hatar fyrtioåriga lata kärringar ja me.
Ok, allvarligt en gång till. Ja håller med dig. Som sagt nästan till 100%. De finns så många som bara ger upp å inte orkar mer för de känner att ett hinder blir för stort eller att de bara behöver slappa ett tag å låta andra bära fram dem ett tag. (många fyrtioåriga tanter med alla deras påhittade men å de är så synd om de osv) Men då finns de ju dem som hela sitt liv kämpat för att bli nått också å sen får se sin dröm krossas på en tums avstånd. Förstår du då inte om de tappar andan ett tag?
PsG. Det är rätt många i vår ålder som är utbrända med. Eller får diverse depresioner..
September 12, 2001
snyde wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]snyde, frågar inte de här för att vara dum på nått sätt eller nå sånt. Men hur gammal är du? Av ren nyfikenhet.. Antar att du är lite äldre så du inte vet va omvärlden sätter för press på småknattarna nu för tiden.. Alla ska bli superstjärna å ha tjänat ihop sin första ferrari innan 18...
Jag är 18, vet inte om du räknar det till "lite äldre", men jag kan ju säga att jag aldrig någonsin känt någon press på mig. Däremot har jag känt en av mig skapad strävan efter att lyckas, efter att segra. Varför ska man nöja sig med något annat än det bästa, det är ju fullkomligt absurt, och att förvänta sig att man kan uppnå något utan att anstränga sig är likaså det helt absurt, men tråkigt nog verkar vissa i dagens samhälle ha fått för sig det.
Jag tror att det är farligt att sluta kritisera sig själv - alla vet ju att kritik är vägen till utveckling, och utan att utvecklas blir man naturligtvis inte bättre. Människor är inte fokuserade nog, istället för att se sina brister och rätta till dem tycker de synd om sig själva. Vill man något tillräckligt mycket så ser man till att man får det, så enkelt är det. Jag gick till mitt timlönsjobb med 39-gradig feber och halsfluss i somras, jag tyckte att det var viktigare att tjäna pengar än att ligga hemma och slå dank. Visst var det jobbigt, visst kände jag mig förjävla sliten när jag kom hem, men när lönen kom var det så j**la värt det.
Dessutom är det inte småungar som blir utbrända, det är fyrtioåriga kärringar som tröttnat på att jobba.
Du har verkligen inte vuxit upp ännu ser jag . 😀
Det finns människor som drabbas av detta .
Det finns människor som utnyttjar detta för att dom är lata.
Det är ett faktum.
Men...det finns människor som verkligen har blivit utbrända .
Du är 18 år...för dig är allt självklart just nu med klart bestämda åsikter.
Men jag lovar...utbrändhet finns . Du kan mkt väl få komma att "äta" upp dina idag så självklara åsikter som du har .
Eller vänta nu...du kanske bara är en brat som glider på räkmacka .
February 12, 2002
Ett litet konstaterande bara. Vet inte hur mycket de här hörihop men endå. Saker å ting blir betydligt annars efter att man gått ut gymnasiet å allt inte är så självklart längre. Du har inte dina vanliga piffar som ser upp till dig å avgudar dig, du kan inte längre behandla folk som du vill.. Hos "de högre" försvinner de här statusgrupperna å alla är så gosiga å snälla..
Näää.. Nu har ja slutat fatta migsjälv me.. Men ja tror ändå de fanns nån typ av poäng inbakat i de där. Måste bara byta plats på lite bokstäver ord å shit.. 😀
January 5, 2002
Kråkan: Depressioner ja, jag har en del vänner, främst kvinnliga sådana, som är i en sådan fas just nu. Även detta tycks vara ett slags "mode" som jag i nästan alla fall har svårt att förstå. Däremot är depressioner, precis som utbrändhet, i enstaka fall motiverat, det glömde jag att skriva i förra posten.
Skiroy: En brat som glider på en räkmacka? Det var det värsta. Jag har visserligen aldrig behövt vara utan något, men jag har alltid behövt göra mig förtjänt av saker.
Vill ni fortsätta diskutera gör jag det gärna imorgon eftermiddag, nu är jag trött och behöver lite sömn.
November 22, 2001
Angående att laga tanden, hur stor bit är det?
Jag lyckades slå ut en flisa o det kostade ~500 att laga inkl kontroll så att det inte var någon värre skada (krashade med cykeln, behövde kontrollen tll försäkringsbolaget ifall det blir något fel med tanden senare).
Angående utbrändhet, visst är det något som finns och det är jäkligt synd om dem som råkar ut för det.
Men precis som snyde skriver är det en ny mode-sjukdom.
Många som blir utbrända är människor med chefs-jobb, dvs jobb som kräver ansvar. De orkar inte med ansvaret och blir därför utbrända. De får gå hemma nå't år eller så för att sedan hoppa på samma grej igen.
Dessa människor ska naturligtvis inte ha ett jobb med ansvar utan söka något annat. Gäller även de som blir utbrända trots "vanliga" jobb, de bör naturligtvis söka sig någon annanstans.
Men det är väldigt bekvämt att gå hemma o håva in pengar o sen försöka lite till med samma jobb för att fortsätta gå hemma.
September 12, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Förresten (2), Skirre, ja har träffat nån som har träffat dig. Häftigt va?!
Häftigt och häftigt...jag har träffat många människor genom åren .
Jag ser nog mest fram emot att spika upp en kråka väggen om jag träffar dig . 🙂
Det vore väl häftigt ? 😀
July 27, 2002
skiroy wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-] Förresten (2), Skirre, ja har träffat nån som har träffat dig. Häftigt va?!
Det vore väl häftigt ? 😀
Jag visste att du hade döda djur på väggarna hemma. 8-[
May 17, 2004
Callister wrote: [quote=skiroy][quote=-=*ThE_cRoW*=-] Förresten (2), Skirre, ja har träffat nån som har träffat dig. Häftigt va?!
Det vore väl häftigt ? 😀
Jag visste att du hade döda djur på väggarna hemma. 8-[
han är från piteå
February 12, 2002
Json_81 wrote: Angående att laga tanden, hur stor bit är det?
Jag lyckades slå ut en flisa o det kostade ~500 att laga inkl kontroll så att det inte var någon värre skada (krashade med cykeln, behövde kontrollen tll försäkringsbolaget ifall det blir något fel med tanden senare).
Inte så stor, kanske 2 högst 3 milimeter.. rakt upp å 2 milimeter in. På ett ungefär.. Inte slagit hål in i "tanden" iaf utan bara bit av emaljen, (iofs också tanden, men ni fattar) men ilar aningens förde.. Iaf, nu kommer jag väl låta som värsta snyltaren på samhället, men de hade jag aldrig tänkt på.. Tror du jag kan få ut nått av min hemförsäkring, genom att ja bet sönder den i hemmet? 🙂 Eller tror du jag kan stämma de som tillverkar winergum? Eller varför inte nh, de var ju här ja satte mig ner när de hände..
skiroy wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-] Förresten (2), Skirre, ja har träffat nån som har träffat dig. Häftigt va?!
Det vore väl häftigt ? 😀
Asså Skippe... Du fattade den där va? 🙂 Å för de andra,, du är då bara dum...
Ja har iofs flickvänn, men hon har inte sagt nått om att nätdejta killar ( förutom brad pit då som jag ska hålla mig minst 200 meter ifrån, det är iofs även domstolsbelaggt så 🙁 aja ) så är du intresserad? 🙂 Ja kanske infinner mig några minuter på piteå busstation under veckan.. Vi hinner. Du hinner... 😉
1 Guest(s)