Ja är utbränd...|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ja är utbränd...
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
sp_UserOfflineSmall Offline
779578
November 22, 2004 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Om du lägger dig ner å dör så fort du får ett vg så är det de...

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
779608
November 22, 2004 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är det väl ingen som gör? Att bli väldigt missnöjd när man får ett VG är däremot fullkomligt naturligt.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
779624
November 22, 2004 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Sånna där som måste till varje pris ha mvg kan göra det. När de får ett vg så är de ju kört..
Du kanske inte kan se att nån kan tycka så men finns sånna.. 🙂

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
779642
November 22, 2004 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo vissa satsar verkligen på Läkare eller juridiklinjen (20,0) då behövs det MVG bara.. 😛

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
779654
November 22, 2004 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Snyde : Jag vet inte vad du anser. Men jag anser att gör man sitt bästa så är det nog. Och ens bästa är inte alltid MVG. Alla har inte det som krävs för det, och ibland kan man ha en dålig dag. Det handlar om att acceptera det.
Och nej jag ville inte få det att låta negativt men inte fan är det postivt alltid heller.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
780139
November 23, 2004 - 10:42 am
sp_Permalink sp_Print

Så nu är du tillbaks. 😕

Visst man kan inte göra mer än sitt bästa men man skall inte komma och gnälla om att andra är bättre heller.
Mycket av den så kallade utbrändheten är bara lata idioter,
problemet med samhället är folket, (sug på den ni) jag kan till och med ta mig själv som ett exempel;
jag är 20 bast utan jobb, fysisk aktivivitet, flickvän, komplett utbildning, välvilja.
Med andra ord samhället skulle klarat sig bättre om jag aldrig skulle fötts.
(I alla fall om man ser på dom forna åren.)

Jag hatar människor som klagar på andra för att deras liv är bättre än sinna,
det är inte deras fel att personen i fråga har misslykats i sitt liv.
Varför ska jag ta ansvar elller tycka synd om andra personer som jag inte ens bryr mig om ifall dom dör eller inte,
jag förväntar mig inte det av någon annan. Att jag inte tagit livet av mig änny ligger väll i jag är för egoistisk
men den största anledningen är att jag inte vet ett skit om va som kommer efter och vill undvika att hamna i "helvetet"
(Om det mot all förmodan skulle finnas)

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
780145
November 23, 2004 - 10:58 am
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: Mycket av den så kallade utbrändheten är bara lata idioter,
problemet med samhället är folket, (sug på den ni) jag kan till och med ta mig själv som ett exempel;
jag är 20 bast utan jobb, fysisk aktivivitet, flickvän, komplett utbildning, välvilja.

Så du med din samlade stora livserfarnhet har kommit fram till detta...
Skriv en bok vetja... 🙄

Med andra ord, du kommer inte att ha en aning om vad det innebär att jobba så man blir utbränd.

Jag hatar människor som klagar på andra för att deras liv är bättre än sinna,
det är inte deras fel att personen i fråga har misslykats i sitt liv.

Alla föds med olika förutsättningar, jämför tex ensom har alkoholiserade föräldrar och en som har högutbildade och bra föräldrar, vem har bästa utgångsläget tror du?

Varför ska jag ta ansvar elller tycka synd om andra personer som jag inte ens bryr mig om ifall dom dör eller inte,
jag förväntar mig inte det av någon annan. Att jag inte tagit livet av mig änny ligger väll i jag är för egoistisk

Kom ihåg detta nästa gång du söker vård, varför ska dom bry sig att hjälpa dig?

Att vara en fullblodegoist är ingen fördel, snarare tvärt om..

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
780267
November 23, 2004 - 1:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: Så nu är du tillbaks. 😕

Bara på halvtid, i får som sagt se.. (Var bara tvungen komentera så verkligen ingen tar ut glädjen i förskott 😀 ) Tack för det varma å hjärtliga välkomnandet förresten.. :pidu:

Obelix, tycker du, (som iofs resten här också nästan) har en lite trång syn. Ingen av er verkar kunna se de ur den andras perspektiv. Finns ju en massa olika tankar om hur utbrända är, så är nog lite svårt att bara säga att så är det.

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
780269
November 23, 2004 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Obelix, tycker du, (som iofs resten här också nästan) har en lite trång syn.

Och jag som tycker att Obelix är en av de mest sympatiska och "vettiga" personerna här på NH. 😕

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
780272
November 23, 2004 - 1:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Obelix, tycker du, (som iofs resten här också nästan) har en lite trång syn.

Och jag som tycker att Obelix är en av de mest sympatiska och "vettiga" personerna här på NH. 😕

Jo vars, tycker jag också delvis. Men här tycker ja han är ute å cyklar för tycker inte alls han har inblick i pressen på den yngre generationen så han har rätt att utala sig om man kan vara utbränd pga skola/ungpressen eller inte.

Edit: Efter en litetn fundering så kasnke jag tänkte fel nu.. Den person som ja tänkte på kan ta åt sig tills ja läst igenom tråden å luskat ut om de var Obelix ja tänkte på eller nån annan.. embarassed

obelix
Member
Medlem
780498
November 23, 2004 - 5:35 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Tyrfing]Så nu är du tillbaks. 😕

Bara på halvtid, i får som sagt se.. (Var bara tvungen komentera så verkligen ingen tar ut glädjen i förskott 😀 ) Tack för det varma å hjärtliga välkomnandet förresten.. :pidu:

Obelix, tycker du, (som iofs resten här också nästan) har en lite trång syn. Ingen av er verkar kunna se de ur den andras perspektiv. Finns ju en massa olika tankar om hur utbrända är, så är nog lite svårt att bara säga att så är det.

Jag vet vilken press unga har på sig idag, har en bekant vars dotter hamnade på psyk pga av stressen, pressen och jagandet på bra betyg knäckte henne till slut.

Det "roliga" var att föräldrarna inget visste, eller att dom inte hade ställt krav på henne.

Hon hade skapat kraven själv, genom att jämföra sig med sina klasskamrater och övrig statestik.

Det som får mig att flygga i taket är när folk säger att dom tvärsäkert vet vissa saker.
Speciellt när deras unga ålder är ett beis på att dom inte riktigt vet vad dom talar om.

För att förtydliga lite...

Visst vet unga vad utbrändhet är, antingen genom egen erfarenhet eller andras.

Men när dom säkert hävdar att det inte finns, att folk bara är lata och behöver ta sig i kragen... 👿

Det gäller även vuxna med samma inställning...

obelix
Member
Medlem
780502
November 23, 2004 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Obelix, tycker du, (som iofs resten här också nästan) har en lite trång syn.

embarassed

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
780570
November 23, 2004 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Tyrfing]Så nu är du tillbaks. 😕

Jag vet vilken press unga har på sig idag, har en bekant vars dotter hamnade på psyk pga av stressen, pressen och jagandet på bra betyg knäckte henne till slut.

Det "roliga" var att föräldrarna inget visste, eller att dom inte hade ställt krav på henne.

Hon hade skapat kraven själv, genom att jämföra sig med sina klasskamrater och övrig statestik.

Det som får mig att flygga i taket är när folk säger att dom tvärsäkert vet vissa saker.
Speciellt när deras unga ålder är ett beis på att dom inte riktigt vet vad dom talar om.

För att förtydliga lite...

Visst vet unga vad utbrändhet är, antingen genom egen erfarenhet eller andras.

Men när dom säkert hävdar att det inte finns, att folk bara är lata och behöver ta sig i kragen... 👿

Det gäller även vuxna med samma inställning...

Påstog inte att det var fakta, det är bara min åsikt i det hela.
Visst finns utbrändhet, men visst jag har en polare som växt upp i ett hem med tunga narkomaner och klarat sig utmärkt, bättre än mig faktist.
Hans föräldrar har i sin tur växt upp i ett rikt lidingö hem.
Men visst spelar ekonomist och social bakgrund roll men jag ser på det som jag ser på dom som förds med genetiska fördelar.
Dom hadde tur, men det är min åsikt att man är alltid ytterst ansvarig för sig själv och sina egna handlingar.
Och angående vård så anser jag mig inte vara berättigad den med tanke på att jag inte har bidragit nått till den.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 70
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL