June 3, 2001
Det finns ju dom som inte tycker om att "vi" rejsar på gatorna. 🙄
Så rösta ett JA så kanske det leder till att "vi" inte stör den allmäna trafiken.
http://www2.unt.se/tqresultpag.....83,00.html
Brunnbyvägen, som leder in till nya Alsike, är en av de sträckor i Uppland som används frekvent för illegala biltävlingar, så kallad streetracing. Sedan i våras har trafikgruppen i kommunen arbetat med förslag på hur problemet kan undanröjas. Men alternativet att sätta upp farthinder verkar bara leda till att verksamheten flyttar till andra platser.
November 26, 2002
Intressant resonemang...
Så om jag börjar råna banker så kanske staten till slut ger mig en massa pengar så jag ska sluta råna banker...
...eller om jag snor ett 9800 pro och sen ett värsting moderkort kanske någon ringer mig och ger mig en hel värstingburk bara jag slutar sno saker...
Jag håller med om att det behöver byggas fler banor för detta syfte, jag har själv deltagit i bl a "stan's snabbaste hoj" Västerås, kört streetrace på Mantorp etc . Men resonemanget och orsaken till att bygga är helt galet.
January 20, 2003
Gueno wrote: Det finns ju dom som inte tycker om att "vi" rejsar på gatorna. 🙄
Så rösta ett JA så kanske det leder till att "vi" inte stör den allmäna trafiken.http://www2.unt.se/tqresultpag.....83,00.html
Brunnbyvägen, som leder in till nya Alsike, är en av de sträckor i Uppland som används frekvent för illegala biltävlingar, så kallad streetracing. Sedan i våras har trafikgruppen i kommunen arbetat med förslag på hur problemet kan undanröjas. Men alternativet att sätta upp farthinder verkar bara leda till att verksamheten flyttar till andra platser.
Vadå "vi" ?
Har du ens bil?
August 20, 2001
John_lz wrote: Intressant resonemang...
Så om jag börjar råna banker så kanske staten till slut ger mig en massa pengar så jag ska sluta råna banker...
...eller om jag snor ett 9800 pro och sen ett värsting moderkort kanske någon ringer mig och ger mig en hel värstingburk bara jag slutar sno saker...
Jag håller med om att det behöver byggas fler banor för detta syfte, jag har själv deltagit i bl a "stan's snabbaste hoj" Västerås, kört streetrace på Mantorp etc . Men resonemanget och orsaken till att bygga är helt galet.
Om man bygger en laglig streetrace bana och anordnar lagliga race så är det ju inte samma sak...
November 26, 2002
DiDi wrote: [quote=John_lz]Intressant resonemang...
Om man bygger en laglig streetrace bana och anordnar lagliga race så är det ju inte samma sak...
Jag menar att anledningen att bygga inte ska vara för att få bort gasandet från gatan. Att tävla på allmän väg är olagligt och det ska inte ligga till grund för ett beslut att bygga eller inte. Om det däremot är en/flera organiserad(e) förening(ar) med många medlemmar som driver en sån här fråga är det en annan sak. Gasandet på gatan miskar inte för att en bana byggs. Att åka till en bana och träna eller tävla kostar pengar, kräver organisering etc etc. Var skulle du träna starter om du var på väg till ett streetrace på en bana? Hyra banan med några polare eller skulle ni träna på allmän väg någon kväll? Jag vet vad jag gjorde när jag höll på med streetrace med hoj.
January 23, 2002
De borde bygga en sträcka i närheten av Halmstad där man kan köra, utan en massa regler å sånt, bara att dra dit en kväll å köra.
En bred raksträcka med god mariginal åt sidorna och märkning vid start och 402 m samt en bra bit bromssträcka.
LEVE STREETRACING, så länge de inte kommer med bättre alternativ. 🙂
April 18, 2003
John_lz wrote: Intressant resonemang...
Nuff said eller vad dom brukar säga... kan inte annat än hålla med dej i detta.
1 Guest(s)