April 10, 2001
Jo jag vet kanske inte hör hemma här. men fan blir ju tokig.
De e ju fan så man baxnar.
http://www.aftonbladet.se/vss/.....97,00.html
Ett praktexempel på hur det kan gå när det skall kompromissas i politiken.
Fan, har inget allternativ än att ta bilen på morgonen och kvällen, annars hinner jag inte köra barn till skola och själv komma till jobbet,
Politikerna har vetat om hur trafiksituationen ser ut, och hur den kommer att bli i över 10 års tid utan att agera. Nu är man tvingad att varje morgon och varje kväll sitta i kö ungefär 30 minuter i varje riktning.
En resa som tar normalt 15 minuter tar 45 minimum snarare en timma kanske. skall man sen då bli förnedrad med att betala 15kr per tur = 30kr om dagen (900kr/mån) för att sitta i denna kö??? Hur fan tänker dom??
Dom har tjaffsat om ringleder sen mitten av 80-talet men inget har hänt,, se nu resultatet.. som sagt, detta kan bara hända i sverige...
January 30, 2002
Man ska tydligen ha en dosa typ palmpilot i bilen som ska ta emot signalen från sändaren o dra pengar.
Jag kommer att hälla ett glas vatten på den !
och jag uppmanar alla att INTE betala
dom gjorde så här i italien och INGEN betalade
miljontals bilister och INGEN betlade.
Men i sverige så är vi för fega för att göra så.
April 10, 2001
Illern wrote: [quote=Peter@20ghz] ...som sagt, detta kan bara hända i sverige...
Nah, jag såg på teve att, om det var Norge eller Danmark som hade samma system.
Well i norge har dom detta system endast för vägtull på en sträcka till och från Oslo på deras större motorväg. medans man kan välja att åka en mindre och åka gratis.
Och i singapoor, där jag också varit med om detta system är det samma, vägtull, skall tilläggas då att de inte har vägskatt som vi har utan tar ut avgift efter hur mycket man använder vägarna.
August 20, 2001
Vad händer om man tror att man har pengar på kortet och man inte har några mynt... ska man ställa bilen och börja traska då?
Tycker det verkar helmysko... blir väl iförsig intressant att se hur det kommer att fungera... tror nog de kommer förlora mer pengar... jag menar, först ska alla "scanners" sättas upp... sedan ska alla bilar ha en läsare med kort... sedan ska allting administreras (och ett sådant stort system som det ändå blir, blir knappast billigt)... sedan allt pappersarbete med personer som inte betalat och personer som klagar... Blir nog mer problem än nytta i slutänden...
1 Guest(s)