April 10, 2001

Nu får det fan vara nog!!
Skall man behöva skicka med livakter när ungarna skall till skolan numera?
April 10, 2001

Ja, jag kör ju min grabb till skola, följer med han in till klassrummet.. likaså hämtar han direkt från fritds. låter han ej stå och vänta utanför. En del tycker att man är överbeskyddande många gånger.
Men situationer som dessa ger en bara kvitto på att man gör rätt.
September 1, 2002

Fyfasiken. Jäkla psykfall.Varför sätter man inte inte mentalpatienter som begått grova brott i fängelse?
Jag kanske har missuppfattat detta, men varför får mentalsjuka patienter lindrare behandling än "vanliga" mördare?
Samhället (dvs alla de som bor i det, inte bara politikerna) måste ta tag i det här och ge kloka resurser till psykvård och vård överhuvudtaget.
Jag vill inte bo i ett samhälle där alla bunkrar in sig i sina hem med hagelbössan utstickandes genom brevinkastet.
January 19, 2003

Gamblor wrote: Fyfasiken. Jäkla psykfall.Varför sätter man inte inte mentalpatienter som begått grova brott i fängelse?
Jag kanske har missuppfattat detta, men varför får mentalsjuka patienter lindrare behandling än "vanliga" mördare?Samhället (dvs alla de som bor i det, inte bara politikerna) måste ta tag i det här och ge kloka resurser till psykvård och vård överhuvudtaget.
Jag vill inte bo i ett samhälle där alla bunkrar in sig i sina hem med hagelbössan utstickandes genom brevinkastet.
Du menar väl som i USA? :cy:
Peter@20ghz wrote: Ja, jag kör ju min grabb till skola, följer med han in till klassrummet.. likaså hämtar han direkt från fritds. låter han ej stå och vänta utanför. En del tycker att man är överbeskyddande många gånger.
Men situationer som dessa ger en bara kvitto på att man gör rätt.
Kul att det finns fler än jag då som är "överbeskyddande"..
Skulle aldrig kunna förlåta mej själv om nått tok skulle hända p.g.a att jag har brådis..
Min pojk är 10 nu, och har nyss fått börja cykla på vägen...Och då bor vi på "landet", med minimal trafik häromkring..En bygata rakt igenom i princip..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 7, 2003

Jag har inga barn själv, men jag tror inte man kan skydda dem från allt, hur gärna man än skulle vilja :/ Istället för att bli knivhuggen kanske du blir påkörd av en påtänd knarkare i trafiken eller nåt.
Mina (framtida) barn ska få gå tilll skolan själv, för så fick jag göra och jag blev så bra så
Nåja, det som blivit värre "på senare år" är väl att man släppt ut alla psykfall från mentalsjukhusen (tillsammans med de som egentligen inte borde sitta där men iaf) så då springer de runt och knivhugger folk eller slår dem med järnrör och liknande.
Vet inte om det var så i just detta fall än, men oddsen är rätt låga *tro*
3 Guest(s)