January 19, 2003

MrWeizel wrote: [quote=em]Även här så är säkert nerdragningarna i psykvården den största orsaken till varför han gjorde det.
De gamla institutionerna var inte så j**la fel, då var de iaf samlade på ett ställe och inte ute bland allmänheten...
Nu ska de ju ha eget boende så att de kan slussas ut i samhället mkt lättare.
Visst passar det en del psyksjuka men galningarna ska f*n låsas in.
Vigg0 wrote: Orka bry sig...vi alla ska dö någon gång. Folk dödas i Talibanien hela tiden så ORKA?!!?
Du menar väl Afghanistan eller??
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 13, 2004

Dhorum wrote: [quote=ilg@dd][quote=Vigg0]Orka bry sig...vi alla ska dö någon gång. Folk dödas i Talibanien hela tiden så ORKA?!!?
Du menar väl Afghanistan eller??
Han vet nog inte själv vad han menar....
Vad jag menar är hela sketna mellan östern. Bomba dessa skitländer...dom har ju bara krig där ändå, ingen kommer att sakna dem. Ni är ledsna över någon som har dött här i sverige blabla...sedan så dör nåra talibaner & shit där borta varje dag, folk kommer hit pga krig, vissa dör här i bråk. Då bryr sig folk inte så sluta "BRY ER" för ni bryr er inte, jag bryr mig tamme fan inte iaf. typ "ORKA". Kalla mig vad ni vill för jag tar inte åt mig och jag står för vad jag har sagt. SHIT HAPPENDS! LIVE WITH IT!
April 10, 2001

Empati ter sig på olika sätt.
Sånt som händer långt utanför din sfär känns sällan lika hårt som sånt som händer nära inpå.
Detta är konstruerat så för att man annars inte skulle kunna fungera normalt
Sen finns det givetvis mäniskor som är i avsaknad av empati, dom har klara psykiska problem.
Och sen har vi dem som gärna vill framstå som "hårda" genom att hävda att dom inte bryr sig ett skit om vad som händer runt omkring en.
Dessa gråter dock värst när man väl sätter åt dem.
Vigg0 - Vilken av dessa två är du? Den som är dum, eller den som spelar dum?
September 13, 2004

Är DU den som har 2 Ghz eller den som har 0.20 Ghz?
Klarar nog mer psykisk påfrestning än dom flesta, hård är jag inte och jag bryr mig men att bry sig om ALLT är för mycket (inte för psyket men då kommer "ORKA" in), det blir som att sätta på TVn och se några döda irakier...ZAP(!) next channel samma skit där och så fortsätter det, det är vardagsmat PGA man har sett det ooofta, människan är skapt att få förändringar, se annat än samma saker hela tiden. Så för mig är detta ett annat vanligt fall av någon som har blvit mördad vilket man har fått höra alltför ofta.
September 13, 2004

DiDi wrote: Skillnaden mellan de två du nämner är att du inte befinner dig i Irak... Tänk lite, det kunde varit dig som låg död och som de skrev om i tidningarna...
Går inte att tänka så "om det var si och så"...mer inom vetenskapen som den "metoden" funkar.
Har du aldrig hört uttrycket: "Det händer inte mig..."?
June 28, 2001

ok när ni har slutat kasta skit på varandra så kan ni ju läsa vad jag har att tycka.
peter, jag tycker verkligen du är överbeskyddande om du följer ungen enda in till klassrummet varje dag, jag vet inte hur det ser ut i ditt sammhälle men skulle någon göra så i partilledjungeln som jag bor i så skulle folk börja skratta.
och jag tror inte det är för bra att vara överbeskyddande heller, tror det kan påverka deras mentala styrka en hel del.
intresant kuriosa: det dör inte fler ungar idag än vad det gjorde för 100 år sedan (utslaget på folkmängd)
2 Guest(s)