September 16, 2002
Idag var en rolig dag på sjukhuset!
Jag går dit ett par gånger om året på koll, eftersom jag är diabetiker.
Idag var dock en bra gång.
Först ska ni dock veta lite om mig.
Jag är Sir. Anti-sport. Jag tränar aldrig, den enda motion jag får är när jag går till skolan. Jag idrottar aldrig på min fritid. Jag pumpar inte på gym. Jag gör absolut ingenting!
Dom ville göra lite tester, blodprov, blodtryck, puls och sånt.
Visst tänkte jag och var tillmötesgående.
Dom gjorde blodprov, blodtryck, puls och såna där koll.
Och sen när sköterskan får siffrorna som jag också ser, men inte fattar något av, utbrister hon:
- "Oj, här har vi en riktigt vältränad kille! Du måste träna mycket! Vad tränar du för något?"
- "Uhm.... Absolut inget!"
Haha, det kändes ju bra.
Inte för att jag fattade varför hon blev så uppspelt.
När jag kom tillbaka till skolan så pratade jag med några kompisar om vad jag gjort.
Sedan frågade dom var resultaten var, och jag berättade. Då fick jag det förklarat för mig att tydligen är en puls på 45 mycket bra?
Jag har ingen aning, så jag får tro det andra säger.
Men nu ska jag berätta hemligheten, det måste vara tack vare min hårda kost!
Utan skämt, de senaste månaderna, kanske 3:
Har jag ätit flera chokladmuffins om dagen, stora "American Muffin". Varje dag fikar jag chocolate chips cookies och/eller sockerkaka med chokladsmak.
Frukost och kvällsfika består av Coco Pops eller Muffin.
Jag överdriver inte.
Jag äter mindre än 4 mackor i veckan, jag äter muffins istället!
Som sagt, jag vet inte vad som är bra eller inte när det gäller såna där siffror. 😕
September 16, 2002
Gueno wrote: Vi hade hälsoundersökning på jobbet denna vecka.
Alla mina värden var bra. 😀
Bla. 1.0 på båda ögonen, 155/75 blodtryck, hör skitbra. 🙂Jag tränar noll timmar i veckan.
Hur räknar man blodtrycks-grejset?
Ska man ha så högt som möjligt på första, och så lågt som möjligt på andra?
Jag hade 111/68 ?
July 27, 2002
111/68 är väl rätt lågt, jag tror att 140/80 är det bästa (?) 🙂
Pulsen var riktigt bra iaf, jag har förbrättrat min puls från 68 ( 🙄 ) till 48 i puls, hittils. 🙂
Edit:
Det undre ska vara på max 80, och det övre 120, tror jag. Iaf så är det bara farligt om det undre stiger iväg. 😛
August 29, 2003
En "normal" person som inte tränar har puls på runt 70-75. Elitidrottare har runt 40 vilopuls. Av någon anledning som jag inte vet så har vissa personer puls runt 45-50 även fast dom inte tränar.
Kompis till mig har vilopuls på 45, enda han gör är dricker och äter skräpmat. Du skall vara glad att du har "låg" puls...
September 16, 2002
DoN wrote: en av mina kompisar är också deabetiker. han har världen sämsta kondis.
När han var på sjukhuset sist så sa dom att han hade konditionen som en elitidrottsman. Det visste ju vi att det var ju bara bullshit.
Kanske är nått samband :-k
Men nu har jag siffror på det 😛
July 27, 2002
Kizo wrote: [quote=Callister][quote=Kizo]/me äter en American Muffin och dricker Powerade. 😀
Ursäkta men hur tusan kan du äta så när du har diabetes, har du typ 1 eller 2?
1
Edit: HbA1C på 7.1 nu.
Okej, jag har gjort en bergmanbelastning för att testa om jag var på G för att få diabetes. 🙂
September 16, 2002
Smirnoff wrote: normal vilopuls är är ca 60 slag/minut.
Normalt blodtryck skall ligga under 120/90 i värden, de sista värdet er det viktigaste. om de överstiger 90 så sök läkarvård...Kizo, haru mönstrat? isåfall vad fick du på kondistesterna 🙄
Nix! 😀
Det skulle ju innebära att jag måste röra mig.
Jag skickade in sjukintyg och sen fick jag papper på att dom tackade mig och att jag fullgjort min plikt!
January 12, 2004
Normalt så har jag en puls på runt 70, men jag kan sänka den till 55-60 om jag vill.
När jag mönstrade så sänkte jag den till 47 från min normala runt 60, men när jag cyklade så tog dom mig av cykeln för att pulsen var för hög.
Dom fattade ngenting när dom kollade mina värden :)R
2 Guest(s)