February 4, 2003
Jag stör mig inte på det vanligtviss.
Men ibland finns det andra som är VÄRRE än mig, som sitter uppe till tre på nätterna och spelar spel, som kallar mig nörd, för att jag vet lite om programmering (lättare sådan) och så vidare.
Det stör jag mig på!
Jag gör i alla fall nått vettigt.
Nörd för mig är något nedsättande, och inte något man ska vara glad över och bli kallad. Kanske roligt ibland om det kommer från rätt "munn". Men inte från värre "nördar" än en själv.
September 28, 2003
ocz wrote: [quote=Guufi][quote=ocz]Jag spöar skiten ur dom som kallar mig datornörd. Har redan gjort det några ggr på den här terminen!
Jo kan tänka mig vilket slagsmål det blir mellan två 13åringar 😛
Anyway så är datorn mycket vanligare idag än förr och idag skulle nästan alla som har en dator anses som "datornördar" om det bara handlade om att sitta framför datorn länge.
Nu verkar det som om alla som kan annat än att surfa och använda MSN är datornördar.
Tyvärr brukar dom jag spöar skiten ur vara minst 14-17... Nu är jag seriös.
jag har sett ditt foto och sjuttonåringar tror jag absolut inte på att du spöar din småtting 😛 hade du försökt göra nått mot någon sjuttonåring jag känner hade dem tagit dej som ett skämt och hade du blivit riktigt jobbig hade dem nog skickat iväg dej med huvet före 😉 men det kanske inte är så i stockholm 😕
dehman hade nått i sitt svar däruppe :)R
dehman wrote: :)R
May 17, 2002
Det har skett en inflation innom datornärdsområdet, nu för tiden så kallar sig folk datornärdar till höger och vänster utan att det har någon direkt verklig förankring. Jag saknar de gammla hederliga datornördarna som fanns förr, fast alla de är väll vd:ar för stora mjukvaruföretag idag ;).
July 27, 2002
Nörd är ett nedsättande epitet som springer ur engelskans nerd,
En nörd är en individ som är intresserad av något ämnesområde (oftast teknik eller naturvetenskap) så till den milda grad att denne helt eller delvis förlorar förmågan att interagera socialt.
Datanörd används ibland som en nedsättande benämning för personer som är mycket intresserade av datorer
Susning..
Men jag tycker det inte är positivt o bli kallad det, vad det nu än betyder så menar ju personen precis som susning skriver, något nedsättande..
September 7, 2003
ocz wrote: [quote=Guufi][quote=ocz]Jag spöar skiten ur dom som kallar mig datornörd. Har redan gjort det några ggr på den här terminen!
Anyway så är datorn mycket vanligare idag än förr och idag skulle nästan alla som har en dator anses som "datornördar" om det bara handlade om att sitta framför datorn länge.
Nu verkar det som om alla som kan annat än att surfa och använda MSN är datornördar.
HAHAHAHA 😀
Lita aldrig på folk under 15 år 😛
February 22, 2003
Är dom 2 meter långa också och har huggtänder? 🙄
Dont mess with me fuckers 😀
[Image Can Not Be Found]
March 11, 2003
Callister wrote: Men jag tycker det inte är positivt o bli kallad det, vad det nu än betyder så menar ju personen precis som susning skriver, något nedsättande..
Jag tycker inte susning har fått till det rätt. Saken med nördar är att de faktiskt kan interagera socialt, framför allt inom den egna gruppen. Dock anses de vara annorlunda, om dock inte accepterade som tillhörande den stora massan. Deras utanförskap är oftast självvalt, och deras intresse skapar inga egentliga problem för dem.
Detta är skillnaden på att vara nörd, från att vara störd. Skrev faktiskt ett arbete i sociologi om detta för ett par år sedan. Det kusliga var att de flesta jag känner (inklusive undertecknad) lätt klassar in i kategorin "lätt störd"......:)
March 11, 2003
´
ROTFLMAO!!!!!
:)R
March 14, 2004
fastbullit wrote: [quote=ocz][quote=Guufi][quote=ocz]Jag spöar skiten ur dom som kallar mig datornörd. Har redan gjort det några ggr på den här terminen!
jag har sett ditt foto och sjuttonåringar tror jag absolut inte på att du spöar din småtting 😛 hade du försökt göra nått mot någon sjuttonåring jag känner hade dem tagit dej som ett skämt och hade du blivit riktigt jobbig hade dem nog skickat iväg dej med huvet före 😉 men det kanske inte är så i stockholm 😕
dehman hade nått i sitt svar däruppe :)R
dehman wrote: :)R
whtevr, har iaf spöat skiten ur nåra, komentera hur ni vill
September 28, 2003
BelGarath wrote: [quote=ocz][quote=Guufi][quote=ocz]Jag spöar skiten ur dom som kallar mig datornörd. Har redan gjort det några ggr på den här terminen!
Är dom 2 meter långa också och har huggtänder? 🙄
Dont mess with me fuckers 😀
[Image Can Not Be Found]
så utomordentligt omg roflmao
kolla vad jag fick av han i pm. Så sött gulli gulli
inga pm i forumet sa urax. okej sa fastbullit. hade lite kval om det själv nämligen//fastbullit
January 14, 2002
hmm.. stackars 14-17 åringar.. skulle skämmas om jag var dem :)R :)R :)R
January 15, 2004
CasO wrote: Jag är inte Datornörd...
Här sitter jag med ett par kompisar och skriver en kemisk labbrapport, när vi helt plötsligt kom in på datorer och datorrelaterade ämnen. Då böjade någon av de kalla mig för datanörd (vi vet att ordet är igentligen Datornörd, för det finns skillnad mellan data och dator).
En massa text
Nå det var allt för idag....
Och du försöker bevisa att du inte är en datornörd genom att skriva ett inlägg på nördichardware.
Smart tänkt Einstein!! 😉
1 Guest(s)