May 17, 2002
Urax wrote: Man postar INTE pm i forumet, hur löjliga dom än är, det är precis som att jag skulle spika upp breven som person X skrivit till mig på ett plank!
Tänk lite längre än näsan räcker tack, det finns en anledning till att det heter just PM.
Det är väll upp till var och en, är man så dum att man skickar något dumt med pm så for man allt stå för sina ord.
Peter@20ghz wrote: Är det bara jag som tycker att "Datorentusiaster" låter nördigare än datanörd??
Och grabbar,, hacka inte så mycket på ocz,, han kan vara en framtida Polo eller Liam.
Eller?? :)R
"Datorentusiaster" låter mer som 12 st 50-åriga gubbar som sammlas en gång i veckan för att få slippa frun samt att få leka lite med sina dyra leksaker .
March 15, 2002
Precis som vissa redan har påpekat, varför skämmas för att man är bra på någonting? Ta det som en komplimang istället.
Personligen brukar jag till och med presentera mig som datornörd ibland och reaktionerna brukar oftast vara ganska positiva. Att man inte skäms över att vara datornörd utan snarare är stolt över det brukar utstråla självförtroende. När de sedan märker att jag är en ganska social person även när jag inte sitter framför datorn så brukar de flesta fördommar spolas bort. 🙂
March 11, 2003
Peter@20ghz wrote: Är det bara jag som tycker att "Datorentusiaster" låter nördigare än datanörd??
Exakt. Nördigt på allvar blir det egentligen när de som håller på med sin hobby börgar bli högtravande och överseriösa.
Buskisexemplet är ju när Stig-Helmer står och försvarar att leka med modelljärnvägar.
-"Det är faktiskt en mycket stimulerande hobby....." :)R
January 4, 2001
ocz wrote: Jag spöar skiten ur dom som kallar mig datornörd. Har redan gjort det några ggr på den här terminen!
Så ifall jag och Hugge kommer fram till dig på DH och kallar dig för datornörd. Kommer du spöa oss då?
Ganska onödigt att ta till fysiskt våld bara för att någon säger något till en som man inte gillar.
Ännu onödigare när man är så liten att man inte kan "utöva" fysiskt våld.
August 27, 2003
Coore wrote: [quote=ocz]Jag spöar skiten ur dom som kallar mig datornörd. Har redan gjort det några ggr på den här terminen!
Så ifall jag och Hugge kommer fram till dig på DH och kallar dig för datornörd. Kommer du spöa oss då?
Ganska onödigt att ta till fysiskt våld bara för att någon säger något till en som man inte gillar.
Ännu onödigare när man är så liten att man inte kan "utöva" fysiskt våld.
Bra idé där kärnis, tror att "hembesök" får bli våran grej på DH. Så, watch out for me n Coore =)
August 11, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Peter@20ghz]Är det bara jag som tycker att "Datorentusiaster" låter nördigare än datanörd??
Och grabbar,, hacka inte så mycket på ocz,, han kan vara en framtida Polo eller Liam.
"Datorentusiaster" låter mer som 12 st 50-åriga gubbar som sammlas en gång i veckan för att få slippa frun samt att få leka lite med sina dyra leksaker .
I femtiårsåldern är den dyra leksaken oftast kopplad till frugan...
May 10, 2002
coalan wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Peter@20ghz]Är det bara jag som tycker att "Datorentusiaster" låter nördigare än datanörd??
I femtiårsåldern är den dyra leksaken oftast kopplad till frugan...
Nä de brukar ju bara gå lös på någon hundralapp, vill man ha en liten exlusivare variant med vibrator och andra fräna finesser kan de bli lite dyrare. Men det är ju fickpengar jämfört med vad man spenderar på vettiga grejer som datorkomponenter eller cola.
March 11, 2003
abishai wrote:
Nä de brukar ju bara gå lös på någon hundralapp, vill man ha en liten exlusivare variant med vibrator och andra fräna finesser kan de bli lite dyrare. Men det är ju fickpengar jämfört med vad man spenderar på vettiga grejer som datorkomponenter eller cola.
:)R
Exakt vad jag tänkte när jag läste inlägget!
September 8, 2003
ocz wrote: [quote=Guufi][quote=ocz]Jag spöar skiten ur dom som kallar mig datornörd. Har redan gjort det några ggr på den här terminen!
Jo kan tänka mig vilket slagsmål det blir mellan två 13åringar 😛
Anyway så är datorn mycket vanligare idag än förr och idag skulle nästan alla som har en dator anses som "datornördar" om det bara handlade om att sitta framför datorn länge.
Nu verkar det som om alla som kan annat än att surfa och använda MSN är datornördar.
Tyvärr brukar dom jag spöar skiten ur vara minst 14-17... Nu är jag seriös.
HAHA vilken jävla mupp du måste vara. jag tvivlar på att en 13åring verkligen skulle komma fram och spöa mig (är 16). 13åringar har ju typ precis kommit till purberteten och BÖRJAT utvecklas fysiskt. Skulle MOSA ungjäveln! haha
January 25, 2003
http://forum.sweclockers.com/s.....atorn%F6rd
😀 nejdå du är inte alls datornörd.
btw, att säga data istället för data är inte fel, eftersom data är ett synonym för datamaskin 🙂
2 Guest(s)