Jag är tillbaka, och jag är inte glad.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jag är tillbaka, och jag är inte glad.
CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 27, 2006 - 2:20 am
sp_Permalink sp_Print

Några av er (De som inte läser "Inloggade" listan i forumet vid jämna mellanrum) kanske trott att jag gått och dött. Jag vet inte ens när jag postade sist, måste vara månader sedan.
Så är inte fallet, ni får stå ut med mig ännu ett tag!

Just nu sitter jag här efter att allt som hänt de senaste månaderna (Även de senaste 15-21 åren) kulminerat till något mindre önskvärt. Och jag har ett minst sagt brinnande behov av att bara få skriva av mig. Kan inte tänka mig ett bättre ställe än Allmänt för sådant 😉
Det här är min "bikt", det jag skriver skriver jag inte för att jag vill ha respons, utan för att jag helt enkelt måste få ur mig allt. Därför kommer det säkert att bli en hel del grejer som skrivs bara för att jag behöver skriva dem, berätta dem, inte för att ni ska tycka om att läsa det.
Med det sagt börjar jag skriva.

-

Jag har efter 21 år i seriös-relation celibat hittat en tjej jag älskar, och nej, det här är inte en enda stor "Jag-är-deppad-pga-kärlek" novell.
Hon bor i Göteborg, dit jag pendlat mer eller mindre varje helg från årsskiftet då våran relation riktigt tog fart. Jag flyttar ner dit i juni.
Vi har roligt tillsammans och delar intresset för fotografi, hon super inte, festar inte, röker inte, snusar inte och framförallt är hon en mysig, attraktiv, trogen hemmatjej som prioriterar friluftsliv och relationer över allt annat. Dagen den människan är otrogen eller svekfull kommer jag att se rosa hyenor i balettkjolar dansa polka i mitt vardagsrum. Det vågar jag säga efter 2 år av bekantskap.
Jag kunde helt enkelt inte drömt om att jag skulle hitta en tjej som henne.
Men alla har saker man vill ändra på.

I slutet av förra året började vi sitta på MSN och prata dag och natt om allt, något vi inte gjort på länge. Och denna gång var det inte som vänner. Hon har inte någon annan vän än mig som hon kan prata djupt med, resten är ytliga bekantskaper. Jag känner igen syndromet: Festar du inte har du inga vänner.
Helt plötsligt märkte jag att jag inte längre kunde göra som jag ville, inte för att hon styrde mig medvetet (Ibland tvivlar jag dock), utan för att jag av rädsla för att göra henne ledsen höll henne sällskap de dagar hon inte hade något annat att göra än att sitta vid datorn. Jag märkte att så fort jag skulle gå iväg eller göra något annat jag annars brukar göra, som tex spela ett spel eller se på en film, så blev hon tvärdeppad och saker som "Okej.." "Okej... Ses sen..", märktes att hon kände sig övergiven och ville visa det.
Gradvis så blev det att jag upphörde att spela, se på film och gå på stan och göra saker pga detta. Mitt liv som jag levt det förut förändrades helt, till bara MSN med en tjej som så fort jag riktar uppmärksamheten åt annat håll blir ledsen och tror att jag tappat intresset för henne.
Det här beror med all säkerhet på att jag då jag tyckte om att sitta dag ut och dag in med henne på MSN och bara prata satte ribban högt och limmade fast den där.

Hon är dessutom typen som inte kan ha något att inte göra. Det måste hända saker då man umgås med henne. Innedagar då man bara tar det lugnt finns inte. Det är alltid något som ska göras. Man ska på bio, man ska ut och äta, man ska kolla in nya saker på stan, gå och handla för att laga något roligt till middag, ut och fota... Allt möjligt.
Är man inte med på det hon planerat över huvudet på en (Saker jag vill göra går hon dock aldrig/extremt sällan med på, om det inte är något hon har nått intresse för), ja då förvandlas hon till en kris-kissnödig 10åring utanför en låst toadörr som står där och "Men, men men.." och kniper ihop benen. Sen blir hon deppig och distansierad, vill inte pussas eller kramas etc utan bara sitter och stirrar på nått.
Jag tror med 99% säkerhet att det inte är manipulering hon sysslar med, det är helt enkelt inte det intryck jag fått av henne över de två år jag kännt henne, hon är alltid ärlig och har aldrig ljugit för mig, inte om ens en liten skitsak. Men som sagt, ibland tvivlar jag.

Ni göteborgare kanske vet att Allum öppnade i Partille för några veckor sedan. Under den helgen hade jag influensa då jag var där nere, 40 graders feber, ont i halsen som om någon klöst mig där nere och en extrem hosta, jag kunde inte prata utan att hosta tills jag hostade blod från svaljet, jag knarkade alvedon för att hålla den ständigt återkommande febern nere och var extremsleten och extremtrött. Dessutom rann det ur näsan på mig konstant.
Då ska hon helt plötsligt, trots alla varningar om extrema bilstockningar och ett så fullpackat Allum att de ställt dig vakter för att hindra folk från att komma in, dit på premiärdagen... Med mig som ligger i soffan och hostar ihjäl mig med 39.4 graders feber. Jag kunde tydligen ta en alvedon så det blev bättre medans vi var där löd det på fullaste allvar.. "Det är nyttigt att komma ut och lufta på sig" lät det då.
Jag förklarade att jag inte sätter min fot där (Bland de få gånger jag motsatt mig någon av hennes utflykter så mycket), eftersom det var ansträngande nog att ha EN person i närheten och för att tickande klockor var nog för att göra mig galen då jag är så sjuk.
Följande hände då:
Hon blev en kissnödig 10åring utanför den lyckta dörren.
Hon så gott som skällde ut mig för att hon tyckte att jag var mesig som lät en sån sak hålla mig inne, och att hon minsan inte skulle ha suttit hemma om hon var jag.
Hon blev innåtvänd och tyst.
Hon började att hela tiden försöka övertala mig att följa med, och föreslog jag att hon kunde åka själv för att jag helt enkelt inte orkade så fick man "Men jag vill inte åka ensam!" till svar.
Efter många om och men så slutade det med att jag proppade i mig en 1g alvedon och följde med henne på det mest helvetiska jag varit med om i hela mitt liv.
Ett fullproppat Allum där hon drog in mig på varenda butik, men KÖPTE INGET utan bara kollade. Vi var där i två timmar. Två timmar av extrema försök att hålla masken och inte utbrista "FÖR HELVETE KÄRRING NU ÅKER JAG HEM!" eller råka mörda varenda liten unge som skrek på sina föräldrar i en ton som fick mina influensaöron att gå i bitar och alla hemska minnen från Barnavdelning 3 på Malmö Sjukhus då jag lärde mig att avsky barnaskrik att komma fram.
Men masken höll jag, och hon var glad, jag slapp en lång tids gnäll och gnöl om saken.

Samma sak gällde sex under hela perioden. Hon vart besviken på mig då jag sa att jag inte orkade, och vände ryggen till.

Vad jag vill ha fram är att det finns inget som låter "Det är ingen fara, vi kanske kan ta det en annan gång om du inte orkar? 🙂 " i henne, det är ett sorts sätt att tvinga en att göra som hon vill som hela tiden kommer fram.
Jag är precis som jag vill lära, jag tar hänsyn till henne och visar det lite extra i hopp om att hon ska fatta att man inte kan tvinga folk hursomhelst. Dock till ingen nytta, uppenbarligen.

Utöver det där är hon en mycket fin tjej med småbrister som inte är nått att bry sig om alls, mänskliga saker som jag även har problem med i de flesta fall. Men den där grejen väger tungt på minussidan och hindrar ens forna liv att få komma fram. Det drar ner lite på förmågan att tycka om henne också, som gör mig lite orolig.
Jag sitter i denna stund och tänker ut sätt jag kan få henne att sluta på, det är iaf på gång ett försök. Har inget hänt efter ett par månader vet jag inte om jag klarar av att ha henne som flickvän.

Nu har jag skrivit av mig om det tror jag?

I Januari flyttade jag in till stan med ett par kompisar som jag kännt sedan jag kom hit från värmland då jag var 6 år.
Jag och mina föräldrar gick varandra på nerverna och bråkade jämt, och jag kände mig isolerad ute på landet utan möjlighet att ta sig till Umeå.
Därför ville jag bort därifrån.
Det här har i efterhand förstört det mesta för mig.
Mina "kompisar" tycker om att förlöjliga och skratta som mobbarna i högstadiet åt ALLT man gör udda eller fel. Dom har alltid varit bra vänner fram tills nu i stort sett. Tendensen att skratta åt saker man gör udda eller fel har alltid funnits där, men nu då man bor med dem är den oavbruten.
Respekt finns inte.
Här kommer den egentliga anledningen till varför jag skriver detta, det som fick mig att bara koka av ilska och önskan om ond bråd död åt mina barndomsvänner.
Denna måndag då jag kom hem från göteborg och kommer in i lägenheten så finner jag mina sängkläder, täcke lakan och kuddar, slängda UNDER trappan i dammet och skiten på golvet. Jag går in i datorrummet och finner att någon suttit vid min dator, installerat program och spillt öl på mina papper på skrivbordet.
Jag fortsätter upp i mitt sovrum på övervåningen och finner mitt rum sönderrivet. Min säng är full med andras skit, och en filt. Den fullkomligt STINKER fylla och sprit. Saker jag haft stående bredvid sängen är utspridda/utvälta över golvet.
De två har alltså använt mitt rum som gästrum för deras fulla vänner, inte städat upp efter dem alls, och låtit dem använda min dator som om det vore deras egen.
Jag får inte sucken av något i närheten av ett förlåt eller ursäktande, bara fnissande och förtryckt skratt i ansiktet.
Jag har aldrig någonsin känt mig så kränkt och dödligt förbannad i mitt liv. Jag vågar svära på att jag dödat dem då de satt där och skrattade och inte sa ett ord om jag bara haft något att utföra dådet med.
Minnen från mobbingen genom hela skolgången kom tillbaka på grund av några man ställt upp för genom åren och alltid frivilligt hjälpt då det behövts.
Bristen på respekt har varit allomfattande sedan förra året. Den ene saknar förmågan att visa den för mig och den andre har inga egna viljor utan följer förstnämnde hur dumt han än beter sig.

Senast för 5 timmar sedan kom jag hem och upptäckte att någon ställt alla mina 1½ petflaskor som stått på diskbänken eller på golvet bredvid skrivbordet på mitt skrivbord. Även ett par gammla filpaket jag glömt ställa in innan jag var tvungen att rusa iväg till flyget till göteborg veckan innan. Sen säger dom att jag ska ta undan skiten efter mig.
Låt mig nu beskriva hur det ser ut här inne.
Hela vardagsrummet som jag nästan aldrig vistas i, än mindre tar med mig något in i är fullkomligt nedlusat med tomma pizzakartonger, disk och ölburkar överallt, som legat där i flera månader utan att de ids ta undan efter sig. Om jag vänder huvudet bakåt ser jag deras skrivbord med ca 10 smutsiga talrikar på, en hel drös ölburkar och petflaskor och annat papperskräp som tex Mcdonaldspåsar och godispåsar.
I soffan här i datarummet ligger det pizzakartonger och skräpar, under soffan slänger de runkpapper och runksockar.
Jag kan nämna 1001 saker till som jag inte står för något av alls.
Sen kommer den ene och säger åt MIG att plocka bort mina grejor, som är 1/100 av vad dom har spritt runt sig. Sen går han och lägger sig.
Då rinner bägaren över och jag skriver detta.
Skolan går åt helvete pga allt. Jag kan inte känna någon inspiration eller ork till att jobba med den då man inte har ett ordentligt hem att komma till efter en lång dag, och för att man känner sig jävligt ensam och deprimerad på riktigt då man inser vad det har blivit av ens liv. Allt detta inser inte mina föräldrar som blir arga och skäller ut mig för att jag inte jobbar. Viljan finns inte där helt enkelt, viljan finns inte där till nått. Det känns som om jag bara vill lägga mig på en säng och vänta på att dö.
Var jag än går finns det knappt något som gör mig glad eller uppåt.

På sistone har mitt minne svikit mig, jag minns inte saker som jag förut kunnat utantill och jag kan inte minnas saker folk säger till mig. Jag har blivit känslokall och innåtvänd (Jag har svårt att möta andras blickar, det är som om jag utväcklat en sorts extremt mild autism, jag vet inte om jag tittar i personens ögon eller inte), finns inte några glädjekänslor längre, inget har känsla, inte ens resande som jag alltid älskat. Jag har blivit konstant trött, jag tror jag kan sova 20 timmar om dygnet om jag bara fick chansen.
Det som skrämmer mig mest är att jag tappar känslorna för tjejen sakta men säkert mitt i allt. Inte på grund av henne, utan för att jag bara lessnar på allt omkring mig. Trots hennes brister älskar jag henne, och vill för allt i världen inte tvingas bryta med henne.
Mina axlar blir allt sämmre och sämmre, jag är rädd att jag snart inte kan använda dem utan att de gör ont i alla rörelser. Något som skulle förhindra mig så enormt mycket i mitt liv att det skulle bli värdelöst på ute-fronten. Jag är rädd för det varje gång jag får ont och vet att det försämrar leden ytterligare.
Jag är ledsen över att ha förlorat alla nära vänner jag har utom några ytterst få ytliga på ett eller annat sätt. Att bara ha en flickvän duger inte, jag måste ha andra vänner också.

Allt detta har sammanfogats till ett de senaste dagarna, och jag är på gränsen till att helt enkelt bara ge upp. Hoppa av skolan, hoppa av med tjejen och bo ensam utan någon alls, eller tills nån tjej halkar in i mig igen.

-

Tack, det här har varit skönt.. Det är en deppig post utan egentligt syfte, men det var skönt att bara skriva skriva skriva..
Nu är jag tillbaka som aktiv postare på NH, jag ska försöka återuppta så mycket av mitt gammla liv som möjligt, och då får berörd person säga vad hon vill, det är jag eller inte jag som gäller.

Hej igen alla er jag pratat med i åratal, jag har saknat er, och hej alla nykomlingar jag ännu inte stiftat bekantskap med.

Med dessa ord måste jag i säng, jag somnar snart.
Tack för mig, och för att jag har fått lätta på mitt sinne, iaf lite, det finns mycket mer, men det orkade jag helt enkelt inte strula till allt med mer än jag redan strulat till det i trötthetssvammlet.

Min andra familj :heart:

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1036299
April 27, 2006 - 3:15 am
sp_Permalink sp_Print

Geez. Jag är verkligen inte rätt människa att be om råd (vilket du inte heller gör), så jag får helt enkelt sympatisera, och säga att det kommer bli bättre. Livet går upp och ner, det kan kännas tungt, men det blir alltid bättre. Hang in there.

Nezerv
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 101
1036301
April 27, 2006 - 4:43 am
sp_Permalink sp_Print

Jag lider med dig, om jag vore i ditt läge skulle jag nog ta ett rejält snack med din tjej asap. Förklara hur du känner dig och be henne sluta bete sig som en 10-åring. Om hon fortfarande inte bryr sig om dig eller vad du tänker/vill så borde du nog bryta upp med henne. Om du trots allt detta är tillsammans med henne utan att hon har ändrat dig så blir det nog bara värre, du får inte låta henne bestämma över dig.

Nåja, kanske bara skrev självklarheter här men jag hoppas att det blir bättre för dig.

- Nezerv

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
1036302
April 27, 2006 - 4:54 am
sp_Permalink sp_Print

Det märks att du har haft det väldigt jäkligt på sista tiden och kan säga sånt ingår i vardagen att få nya problem som måste lösas det är det livet går ut på.
Om jag nu hade haft det som du hade jag flyttat och dissat fruntimmret helt och hållet haft kvar kontakterna med polarna men ett snedsteg rån dom och jag hadde dissat dom också.
MEN HOPPA FÖR HELVETE INTE AV SKOLAN.

Sånt händer många men inte alla men det är inte värt att bara ta och skita i allting, finns ca 9 miljoner andra i Sverige som man kan stifta bekantskap med det är inte så att du är fastbunden vid den tjejen och dom polarna.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
1036303
April 27, 2006 - 5:11 am
sp_Permalink sp_Print

Välkommen tebax, gammla håriga best 😀

Livet blir oftast inte som man tänkt sig och jag tror tamejfan att man möter fler motgångar än framgångar.
Man tycker att det borde ju vända någon gång.

Det där med tjejen borde ju kunna lösas på något sätt.
Går det inte att hitta en hobby eller något liknande så hon kan pyssla med på egen hand eller på så sätt komma i kontakt med folk så hon inte behöver vara med dig 25/7 ?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1036305
April 27, 2006 - 5:36 am
sp_Permalink sp_Print

Du måste ta dig ett rejält snack med din tjej och förklara hur du känner.
Annars kommer det garanterat sluta med att ni blir ovänner så småningom.

O de där människorna du bor med slipper du ju snart iom att du flyttar.
Det är jäkligt svårt att bo ihop med folk, särskilt när man har lite olika syn på saker. Jag höll på att ryka ihop rätt rejält med en polare när vi bodde ihop ett tag. Som tur var fick jag en egen lägenhet så var det lugnt sen.

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
1036309
April 27, 2006 - 5:56 am
sp_Permalink sp_Print

Välkommen tillbaka! :D/

Tråkigt att höra att allt inte flyter på som det ska, lider med dig.
Det jag skulle ha gjort om jag var i din situation hade varit att pratat med flickvännen om det, även om det kanske känns läskigt/fel. Det kan bara sluta på två sätt.

Det andra jag hade gjort hade vart att flytta asap, till en egen lägenhet utan några idioter till "kompisar". Då kanske du kan känna dig trygg och glad när du kommer hem till en egen, välstädad lägenhet efter en hård dag ;).

Hoppas allt löser sig, och igen; Kul att du är tillbaka!

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1036315
April 27, 2006 - 6:36 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har samma problem. Min flickvän blir ledsen oavsett vad man säger när det gäller vissa saker. Det är lite jobbigt i längden. Men hon vet om det och försöker att inte vara det, men det är hennes personlighet och ändras inte i första taget. Det hjälper ju inte att hon lider av mindervärdskomplex och är extremt känslig för kritik...

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
1036319
April 27, 2006 - 6:46 am
sp_Permalink sp_Print

Själv har jag fått ett majestätiskt långt hårstrå på bröstet, det var mitt alla tiders favorithår. Sen tappade jag det.
Kvar är ett gäng mediokra ursäkter till hårstrån och jag, otillfredställd och naken. Som en vilsen själ i limbo.

Så jag känner igen mig i din situation CroliC.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1036323
April 27, 2006 - 7:02 am
sp_Permalink sp_Print

Känner igen mycket av det där.

Tjejen skulle jag hålla hårt i. Uppenbarligen bryr hon sig väldigt mycket om dig och bara du pratar med henne och förklarar hur hon faktiskt beter sig så ordnar det nog sig.

Man vill inte ha mer ärr av livet, men nog fan kommer dom ändå och det enda man kan gör är att härda ut och försöka inse att det bara är minnen och att det finns annat bra folk. Det är svårt som fasen att börja tycka om folk igen, men det första vore väl att kanske försöka skaffa nya vänner, om man nu kan kalla folk som beter sig så för vänner.

//Andreas

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
1036324
April 27, 2006 - 7:36 am
sp_Permalink sp_Print

Satt faktiskt och funderade för ett par veckor sedan vad som hänt med dig efter som man inte sett något av dig på ett tag. Nu vet jag.

I övrigt kan man ju bara säga att livet går upp och ner. Inte mycket att göra åt.

Sen tycker jag du skulle försöka leta upp en ny lägenhet att bo i. Vet iaf att jag häldre hade flyttat hem än att bo med dina "kompisar".

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
1036348
April 27, 2006 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

Välkommen tillbaka Colic!

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
1036350
April 27, 2006 - 9:49 am
sp_Permalink sp_Print

Man blev nästan lite tårögd när man läste detta... Kämpa på så löser det sig säkerligen. Och som någon skrev... Hoppa inte av skolan.

Välkommen tillbaka till forumet också 😉

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
1036353
April 27, 2006 - 10:25 am
sp_Permalink sp_Print

There are 3 rules in geek club:

First rule in Geek Club is: do not fall in love.
Second rule in Geek Club is: you do NOT fall in love.
Third rule in Geek Club: do not break rules.

Welcome back ^^

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
1036354
April 27, 2006 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

Det löser sig, det gör det alltid 🙂
Kul att du är tillbaka också, var ett tag sen man såg dig.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
1036355
April 27, 2006 - 10:33 am
sp_Permalink sp_Print

Tjopp!

Håller med azN- Det löser sig alltid på ett sätt eller ett annat!

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
1036357
April 27, 2006 - 10:41 am
sp_Permalink sp_Print

Hallå där, dig har man ju saknat 🙂

Det är tråkigt att höra att du går igenom svåra tider. Även om vi inte ens har mkt mer gemensamt än att vara NH-medlemmar så lider jag med dig när ja läser det du skriver. Känner mig t.om. maktlös.

Ville bara säga 2 saker annars:

Enklaste sättet att ta det där snacket med din tjej är att visa henne den här tråden. Det skulle aldrig gå att ta det över telefon, och kunna ge henne det hela intrycket och spektrat över hur du mår och känner. Anledningen till det är att om hon har svårt att ta kritik, så kommer hon direkt börja tänka på hur hon ska försvara sitt agerande medans du pratar. Med andra ord kommer hon inte att koncentrera sig på vad du säger.
Hörde ett bra citat häromdan, som gick ungefär så här: "Folk lyssnar egentligen inte, de bara väntar på sin tur att prata".

Det andra är att det verkar som att du har svårt att visa vart skåpet ska stå, både med flickan o "vännerna". Det är ju absolut en fördel att du lever som du lär och att du är principfast osv. Men det är ju inte en fördel när andra utnyttjar det.
Det är ju iofs möjligt att det helt enkelt är del av din personlighet att vara sån och då är det ju inte så lätt som det låter, att börja vara mer dominant.
Men för fasiken du är ju 21 år om jag förstod det rätt. Du får härda skinnet lite. Att du överhuvudtaget kan låta andra människor få dig att vela dö? Det är OK att visa missnöje. Din tjej gör det, dina vänner gör det.

Ah och försök fixa ditt eget ställe. Behöver inte ens vara en egen lägenhet! Ett rum räcker. Någonstans där du har dina egna saker i den ordningen du själv vill. Gärna med lås på dörren. Och det snarast.

Av vissa människor kan man inte bara förvänta sig respekt. Du måste göra dig själv respekterad. Fram med armbågarna lite 🙂

Du bad varken om råd eller tips men jag gav dem ändå för att lätta på min maktlöshet 😛 Du får ha överseende.
Välkommen tbx!

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
1036360
April 27, 2006 - 11:03 am
sp_Permalink sp_Print

Välkommen tillbaka!=)
Angående polarna så finns det inte mycket att säga utöver det som du redan konstatetar, att de inte verkar respektera dig. Jag känner igen mig i din situation och det jag då gjort, efter att ha försökt prata med dem och reda ut situationer är att helt enkelt bryta kontakten. Oavsett hur länge man känt varandra så växer man åt olika håll, vissa mognar och vissa inte.

Angående tjejen så tycker jag det verkar tydligt att ni inte pratar med varandra. Det är inget problem att prata med saker och ting och speciellt inte med någon du kallar din flickvän som du säger att du älskar och som du säger att du mer eller mindre vill dela ditt allt med.

För att ge dig något bra råd måste jag ge dig lite konstruktiv kritik. Jag tycker att det känns som att du är lite väl mjäkig och inte säger vad du känner. Att du mer eller mindre går med på hennes villkor hela tiden, och antagligen har gjort så ända sedan ni började få mer känslor för varandra. Om det är hon som sätter spelreglerna från börjar får du det svårt, och du måste verkligen säga ifrån. Jag vet att det kan kännas tungt och man kan vara rädd att tjejen ska ta illa upp eller så. Men om det nu vore så då, att hon skulle ta illa upp och bli sur och i värsta fall dumpa dig (borde ej gå så långt), var det då menat att ni skulle vara med varandra?
Ett perfekt förhållande ska inte ha så grava missar som ert verkar ha. Om du har 40 graders feber så ska hon inte tvinga ut dig. Och du ska fan inte ge med dig heller, hur ont det än gör att säga nej.

Kort sagt, våga stå för dina ord och lär dig säga NEJ. Det är svårt, men då kommer du att komma långt.

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
1036378
April 27, 2006 - 12:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan bara säga vad jag har lärt mig och det är att det är väldigt svårt att bo med andra människor, speciellt folk utanför familjen.
När man levde med 15 andra personer på logementet i lumpen så var det crazy.
Vissa la sig tidigt, vissa var ute och festade - kommer tillbaka mitt i natten och brötar å skit.
Visst kokar man över att dom inte visar någon respekt för oss andra som vill sova och ta vara på dom få timmar man kan sova men då tänker man att snart är det slut.
Idagens läge när man har muckat och tänker tillbaka så handlar mycket om personkemi och respekt.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
1036384
April 27, 2006 - 12:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Låter som samma syndrom som folk får när de ska gifta sig. Man kommer på allt som man inte gillar, allt som inte kommer att kunna funka och börjar i sitt stilla sinne fundera vad fan man har gett sig in på.
Jag gjorde samma sak.
Det var meningen att jag skulle till Thailand med min flickvän och hennes familj nu i jul (06), jag var taggad som fan och pröjsade glatt in 1700:- i handpenning av de 15000:- som resa och boeende skulle kosta.
Ju mer jag dock funderade, desto mer insåg jag att jag inte gjorde som jag ville, utan det hon ville. Jag skulle få saka en hel sommar med ett skitsommarjobb VARJE vecka hela lovet. Det kändes jävligt fel, men fortfarane någonting jag kunde ta.
Nu för ett par veckor sedan så börjar flickvännen prata om allt roligt hon ska göra i sommar, hultsfred mm... Visst, jag vill inte vara ego och hindra henne från att åka och ha kul, men när hon vet att jag sakar min sommar för henne så kan hon ju låta bli att dra iväg flera veckor och supa och festa utan mig (Ska tilläggas att hon skulle/skall åka till hultsfred med sin jämnåriga kompis (17) och fem grabbar i yngre 20-årsåldern. Kändes fel som fan bara där).
Så jag gjorde det jag kände efter mycket om och men, "Du, jag tänker inte följa med till Thailand". Självklart inte så rakt ut och smidigt, tog säkert fem minuter att få fram den meningen. Jag vet hur mycket skit jag kommer att få ta för att ha krånglat till deras semester av både henne och hennes föräldrar (För att inte tala om att jag sopade två studiebidrag som jag var i JÄVLIGT stort behov av, men pengarna är det minst viktiga i sammanhanget), men fan, det är det värt.
Jag känner att jag inte är redo för att ha ett sådant krav på mig, att känna att jag MÅSTE vara tillsammans med henne i sex månader till. Jag har planerat att leva mitt liv med henne, jag älskar henne av hela mitt hjärta (Vi har vart tillsammans i ca. 6 mån nu) och njag vill inte ha någon annan, någonsin.
Som sagt, så kände jag, "Nejfan, det här med thailand funkar inte", och när jag berättade det för henne så... tja, hon blev väl inte glad, men hon tog ju inte livet av sig. Hon började dock yra om (Klockan var halv 2 på natten) att hon inte visste om hon älskade mig, vilket sårade mig som FAN, men idag hade hon tydligen tänkt igenom det och visste att hon visst gjorde det (Hon kom instormandes i mitt rum när jag låg och sov halv 4 på morgonen (hon har egen nyckel)).
Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt, men det känns som att det är hela flytta ihop grejen som spökar? Antingen så gör du som jag, gå på din intution (Stava?) och säg precis som du tycker till henne. Säg att du inte klarar av ett förhållande om hon inte kan tänka sig att försöka ändra på det. Älskar hon dig så försöker hon iallafall.
Eller så helt enkelt står du ut och hoppas på att det blir bättre. Också ett alternativ, dock inte lika bra.

(Förlåt för taskig styckeindelning, snabbsvar är inge bra på den punkten)

EDIT:
Läste igenom resten av texten nu (Vart så ivrig att svara på första stycket först), har jag en jävla tvilling?
Jag känner precis samma sak, ingenting fungerar, skolan går skit, känslor för allt bara försvinner. För vart jag alltid på bra humör när jag satte mig bakom ratten/styret på valfritt motorfordon, jag vet inte ens om jag gillar det längre.
Jag är hemma från skolan i dagsläget. Någon sort stressutbrändhet (Jag går i 1an på gymnasiet, så det är inte direkt som att det är något som händer andra i samma ålder).
Jag sover inte alls, ligger och vänder på mig hela nätterna i sängkläder så blöta av svett att jag måste byta dem mitt i natten. Blir lika blött som om någon skulle hälla vatten på mig. När jag vaknar efter ett par timmar sömn (Brukar kunna somna runt 5 på mornarna och sova till 8-9) så känns allt bra. Fan, ingen huvudvärk, jag är på bra humör, allt skit med flickvännen löser sig. Det funkar fram till 11-12 på dagen. Sedan dör en del av mig, jag vet inte vad som händer, men jag får en grym huvudvärk, är stel och spänd i hela kroppen och framför allt; Jag vet inte ens om det jag känner är känslor eller mina imitationer av känslor. Som nu, jag vet inte om jag har ont i musklerna, det kanske bara är min hjärna som säger att jag har det, och sedan nojjar jag upp mig för något som alltid finns där.
Det jag känner igen mig mest i av allt du skriver är att minnet börjar försvinna. Jag pratar telefon, och jag minns inte vad jag sade om den andra personern säger något emellan. Jag har även tappat förmågan att tala (och skriva för den delen), förut kunde jag uttrycka mig otroligt intellektuellt och stava allting rätt, nu blir allting felstavat, jag stakar mig på ord och min engelska ska vi inte ens prata om. Det känns som jag har gått från ett starkt MVG som jag hade förra terminen till ett svagt G. Jag kan verkligen inte prata och disskuterar, jag upprepar det läraren säger med andra ord.
En uppsats som jag skrivit nu är det sämsta jag skrivit sedan mellanstadiet, jag jämför med mina högstadieuppsastser och fuck, till och med dem är bättre.

Kom hit min vän, låt oss förena oss i kampen mot ondskan! 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 57
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL