Jag är tillbaka, och jag är inte glad.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jag är tillbaka, och jag är inte glad.
squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
sp_UserOfflineSmall Offline
1036388
April 27, 2006 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Det jag har lärt mig efter 4 års förhållande, är att man måste kunna kompromissa, en relation där allt ska vara på den ena partens villkor kommer aldrig att hålla. Det är något som du måste förklara för din tjej och ge absolut inte med dig, annars så kommer det sluta med att du är "the bad guy" och ber om ursäkt.
Så se till att hon fattar att det verkligen är allvar.

När det gäller polarna så kan jag bara säga att det dom gjorde var jävligt respektlöst och det går bort i 180.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1036412
April 27, 2006 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote:
Enklaste sättet att ta det där snacket med din tjej är att visa henne den här tråden.

Det vore ju verkligen att skjuta sig i foten. Jag har svårt att tänka mig en kvinna som inte skulle bli helt vansinnig om hon fick reda på att killen klagar på deras privatliv på ett publikt forum.

Möjligen kan man skriva ett brev, men sådana här saker ska skötas ansikte mot ansikte..

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
1036420
April 27, 2006 - 2:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Välkommen tillbaka vännen! jag och alla andra har saknat dig..

Ett råd från en som vet hur det är att vara kvinna..ge inte med dig för bövelen! jag säger inte att du ska vara taskig mot henne (vilket jag inte heller tror att du skulle vara) men håll på din sak. Låt henne vara grumpy och likgiltig, det går över som det mesta. Det går inte, som många redan sagt, att bygga ett förhållande på att den ene alltid får sin vilja igenom och den andra alltid måste lyda blint..
jag tror att det finns något bra mellan er som är värt att hålla fast vid. hittade jag en stark vänskap, tillit och ärlighet med en människa skulle jag inte släppa den i första taget.. men det finns nästan ingen väg som är spikrak och utan hinder, det får man räkna med.

(vi hörs på MSN om du vill snacka?)

/fia

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
1036421
April 27, 2006 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Kame_boy] Enklaste sättet att ta det där snacket med din tjej är att visa henne den här tråden.

Det vore ju verkligen att skjuta sig i foten. Jag har svårt att tänka mig en kvinna som inte skulle bli helt vansinnig om hon fick reda på att killen klagar på deras privatliv på ett publikt forum.

Möjligen kan man skriva ett brev, men sådana här saker ska skötas ansikte mot ansikte..

Heheh oj då tänkte inte från det perspektivet 😛
Det har iofs funkat med min tjej tidigare.

Men som du säger så kan det vara enklare med ett brev. Eller på något sätt skriva ner det. Så att man inte står där och pratar när man är arg eller ledsen. Det kan vara svårt att få någonting sagt på det sättet man vill då.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
1036428
April 27, 2006 - 3:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjena Colic. Vi har saknat dig! 😀

Tråkigt att livet ser ut som det gör nu. Men du får tänka positivt. Sommaren är på intåg, och det kanske ger dig nya krafter?

Försök hitta någon billig resa och dra iväg kanske, samla nya krafter?

Sen är det kul att man finner sina nya kompisars riktiga jag först vid "konflikter". Vet många kompisar jag har personligen som egentligen är väldigt ytliga, vilket är skrämmande. Men det är bara att leva vidare och bita ihop. Till slut lär man sig vilka man kan lita på, och vilka man inte kan lita på fullt ut.....

Det är en ytlig värd vi lever i. Tyvärr.....

Tycker du ska försöka hitta några andra att bo med, mer likasinnade. Kanske hitta något eget om du har råd?

Det där med tjejen tycker jag också du ska ta tag i, det är fruktansvärt jobbigt..... Och nu har jag inte haft riktig flickvän på kanske 1 år. Men är likväl förbannad när mina kompisar styrs i allt för hög grad av deras relation med flickvänen.

Livet är som en berg- o dalbana 😛

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
1036433
April 27, 2006 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Tack för all respons jag fått, och intressant att folk känner igen sig, blir lite lättare om man vet att man inte är ett unikt fall 🙂

Jag ska faktiskt ner till göteborg nu ikväll, då tänker jag vänta på rätt tillfälle och sen ta diskussionen med henne om det behövs. Må det bära eller brista.
Då jag kommer hem lär jag väl få se vad herrarna i huset mer har gjort, en sak är då säker, och det är att jag sätter BIOS pass på datorn denna gång.

Kanske smyger mig in här då jag är i göteborg, annars får jag fortstätta posta då jag kommer hem på tisdag!

Förlåt att jag inte pratat med dig på länge Fia, vi får lov att återuppta det nästa vecka 🙂

Nu måste jag packa! Ha det bra pojkar och flickor!

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1036439
April 27, 2006 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

måste säga att jag har saknat dina trevliga små inlägg 😀

när det gäller tjejen så tippar jag på osäkerhet...

när det gäller de sk polarna så tipsar jag om baseballträ, eller lavemang i stora mängder i deras mat/dryck. :bgrin:

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
1036472
April 27, 2006 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Välkommen tillbaka CoLiC.

Tråkigt att ditt liv har kört ihop sig, verkligen. fasten jag bara är dryga 19 år så har jag redan upplevt eller upplever delar av din berättelse.

Känslan av att tappa kontakten med sina barndomskompisar som har varit en del av sin uppväxt är aldrig rolig. Har varit i ungefär samma situation för några år sedan och det var ett helvete att komma tillbaka till sitt gamla liv...

Eftersom dem så grovt "mobbar" dig i hemmet anser jag att du måste konfrontera dem, det kommer inte gå över av sig själv. Dock så kanske man inte vågar ta steget om man inte har en råd att flytta till eget krypin. Hoppas du får det utrett på något sett!

Angående kompis kretsen så säger jag som många har sagt till mig, "Vänner kommer inte av sig själv, de t är något man måste jobba aktivt för att få" Visserligen, det låter mest som bullshit men faktum är att det är precis vad man måste göra!

Hur gör man då detta på bästa möjliga sett?
Då jag lever i uppsala och är en studentstad så har vi ett rikligt nationsliv. Att börja jobba på nationer var det bästa jag har gjort i mitt liv! Man får massor av nya kompisar och man har någonstans att vara 2-3 gånger i veckan där man verkligen trivs, med kompisar!. Visserligen måste man jobba litegrann utan ersättning men det är det lätt värt. Jag jobbar hellre en fredag kväll än sitter hemma och kollar på tv.

Så. Att börja gå på nationer är ett hett tips! om ni har något sådant student liv! Om du inte har varit på nationer så ofta, (det är ju fester vi snackar om och du gillade tydligen inte det) så är det bara att gå dit och fråga hur man gör för att bli aktiv, att jobba på nationer. Alla får jobba oavsett bakgrund, det enda kravet dem brukar ha är att man ska ha lite vett bakom knoppen och det verkar du ha gott om !

Att åka på utbildningar, t.ex så åkte min kompis till Cypern på bartenderutbildning i 2 veckor, ensam. Han har varit där nu i 3 dagar och trivs som fisken i vattnet :). Ska själv ner till kos i 5 veckor i sommar med en kompis. Ska bli ruskigt skoj.
Om du tycker det är dyrt med 17 000 för 4 veckor, se det som en semester, (vilket det är enligt mig) Då blir det inte lika dyrt längre 🙂

Angående flickan så kan jag tyvär inte göra annat än att håll med det du säger. Det må bära eller brista, ta upp problemet med henne. Själv har jag en underbar flickvän som jag älskar utöver allt annat på denna jord. Dock så har man sina svackor, ofta djupa, och ibland så känner jag mig alldels iskall och känslokall. Vad ska jag med henne till? . Men sedan så kommer stunden så man är glad att man har henne... Det är så underbart att ha en person som bryr sig om en!

Lessen om det blev ett litet haffsigt inlägg, redigerar det troligen underkvällen om jag får tid. Lycka till med att ordna upp ditt liv, det är tungt men det går...

Lurifax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 750
1036566
April 27, 2006 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

ColiC: Lycka till! Och stå på dig nu och säg vad du verkligen tycker! Du ska bannemej inte flytta ner dit om inte allting är helt okej. Även att man tycker att allt är toppen i en relation och att man älskar varandra hur mkt som helst så är det inte samma sak om man flyttar ihop och börjar dela allting. Det sätter allting på prov och som det låter på dig hur eran relation är nu så är ni inte alls redo att flytta ihop på långa vägar!

Dry_Ice: Vad pluggar du och vilken nation är du med i?=)

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
1036862
April 28, 2006 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Shiet, she got issues.

Är din tjej hyfsat smal och rödhårig ?

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
1036879
April 28, 2006 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Omg... Omg.. omfg.. det finns alltså männsikor som känner likadant?! :cy:
Vet inte vad jag ska säga.. men du satte pilen mitt i prick. som att se sitt egna liv i en spegel... otroligt.. ja vad ska jag säga.. jag bodde på samma platts i mina första 11 levnadsår. sen flyttade vi till en annan kommun och allt som jag hade försvan. kännslan av tomhet och ensamhet tryckte ner mig ordentligt. visste inte vad jag skulle göra. jag som alltid varit den dära snubben så varit så frammåt, glad, positiv, velat provat allt som finns blev plöttsligt den dära killen som alla kollar lite snabbt på å tänker "loser, get a life". den killen som inte vågar göra nått. självförtroende; Noll.

ca 1år efter att jag flyttade lyckades jag faktist få nya vänner, å det var då allt började hemma. "plast farsan" som dom första 8 åren varit hur nice som hellst förvandlades till nutida Hitler. En hemmadiktator utan dess like. vi bodde under samma tak, åt med varndra, men under 2 hela månader var det enda jag hörde från honom, "morsan vill nått" när han satt där i soffan å glodde på tv. när jag fyllde 17 var jag så laddad med all det hat som jag sammlat på i över 5 år så jag trode att jag skulle spricka. (under 7an,8an,9an hade jag ett sätt att få ut ilska på, nasism. att få känna hat för något, få ut agretioner och ilska, fy fa* va skönt. men likförbannat visste man inte varför man hata). en dag när plastfarsan trampade mig på torna en gång förmkt brast min mur som jag byggt upp. ett flöde av hat, ilska, iskallhet, en hel del ord som fick den där gubbjäv'ln att häpna med en blick som jag än idag bara skrattar åt när jag tänker på det, ledde iallafall till att jag blev utkörd från det huset där vi bodde, jag flyttade till min brorsas lägenhet som stog tom. det var då mitt liv vände! jag fick jobb, träffade en jäkla massa sköna snubbar på min nya arbetsplatts som jag kan tacka för mycket och mitt självförtroende började byggas upp igen! Hmm. ja, jag skulle kunna skriva ännu mera, men det jag isjälva verket ville få fram var att jag kan lova dig att det kommer en vändpunkt i ditt liv också. när jag var liten och jag kännde att något var jobbit, brukade jag tänka på "sopgubben" som jag kallar den. det känns som ett minne, elr en dröm. det jag tänkte på var iaf en gubbe med glad/aggresiv min som står på ett litet sopbärg med en spade å skövlar bort det han står på. bakom sig har han en ännustörre hög. den lilla högen symboliserade i min hjärna all den skit jag har kvar framför mig, den stora högen det jag gått igenom i mitt liv, och gubben var väl någon form av en "starkare Jag".
Ja, nu orkar jag inte skriva mer då mina fingrar värker efter allt knapptryckande =) men som sagt, ge alldrig upp! det finns alltid någon som har det värre än en själv!, och du, det dära med din flickvänn, Jag säger som min riktiga farsa brukar säga: "Man kan alldrig få 100". om 95% av en sak är bra, och 5% är dålig, ja då väger ju det goda över. 😉

tack för mig, det var verkligen skönt å skriva 🙄

Edit: Jag är inte nasse! den delen av mitt liv ligger på "den stora sophögen" 😉

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1036951
April 29, 2006 - 9:40 am
sp_Permalink sp_Print

jobbigt, vad är det för SK polare du har??? tror dom bara utnyttjar dig, räknar med att du ska städa upp efterdom och andvänder dig som ett skämt objekt att ha kul åt!

din tjej får du tala lite sans med man kan inte tvinga någon att ha sex om den inte vill och när jag e sjuk med 39 graders feber är min tjej min sjuk syrra och skulle inte ens komma på tanken att ta ut mig, dels för att man blir sämmre dels för alla andra du smittar runt omkring dig. hon verkar sakna lite omdöme och verkar ganska självisk och jäktig eftersom hon inte kan ha en lugn hemma kväll framför teven...men jag känner inte henne jag baserar bara detta på vad jag hört/läst av dig.

sen får du ta och rycka upp dig! det du beskriver lever jag med varje dag på boende fronten fast där är det inte vänner utan mina egna föräldrar som inte tar någon ansvar för något utan bara festar och skräpar ned. ibland går dom in i mitt rum och sliter ut allt och kastar på marken för att dom letar efter pengar eller något dom tror sig kan sälja för att skaffa mer droger o skit, gissa vem som får städa och förklara för grannarna när farsan hotar att döda dom? jag jobbar och betalar en hel del räkningar hemma, va glad att du kan gå i skolan...alla kan inte det. hoppas jag kan flytta snart börjar lessna rejält på allt detta själv.
ha det bra och lycka till!

-Eagl3
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 192
1039816
May 8, 2006 - 9:40 pm
sp_Permalink sp_Print

haha har inte loggat in på NH på 3 år .. sökte på nå shitt på google sen kom jag till den här tråden 😀 och mitt gamla konto var kvar 😀 aja till topic:

så jäval farligt är d väl itne?? ok fattar om d e jobbigt. man vill ju säga åt dina polare å dra åt helvete men d verkar som om dom inte vet va dom gör för fel .. förklara för dom å säg att du inte pallar när dom svinar som dom gör. annars kan du ju pissa i nån av deras sängar sen packa dina grejer å dra. om dom vägrar ändra på sig.. =D
sen tjejen vadå hur länge hade ni vart tsm fattade aldrig.. ja va tsm me tjejn i 2 år förlovade allt. träffades 5-6 dagar i veckan. sen ligger hon me min bästa vän 😉 sköna grejer.
du snacka me henne NU, ju längre tid som går ju värre blir det. går det tillräckligt lång tid kanske hon inte ens kan ändra på sig... sen för att inte glömma, om du inet säger någonting så vet hon ju inte vad hon gör för fel ! hon kanske är väldigt angelägen om att inte vara sådan att du inte trivs med henne ! lycka till och stå ut allt blir bättre sakta men säkert.

DU har 100% ansvar för hur du mår idag. allt beror på val du har gjort. hur vill du må om 2 månader? gör rätt val nu innan det blir värre.

zyrus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1444
1040026
May 9, 2006 - 4:16 pm
sp_Permalink sp_Print

oh 😀 simon my love! så det är det du har gjort dom senaste månaderna.
Jag tycker att du ska dumpa dina polare i ume och bo med mig i Hassela istället 😎 Jobba med mig på Plyfa tills vi blir 65 😀 Nä fyfan...
Förlåt mig men dina kompisar verkar vara helt pantade från topp till tå!

Inge kul att höra det där med åsa dock. Ni är ju som gjorda för varandra annars.
Känner igen det där med att hon alltid får som hon vill med inte du. btw hej Fia.B :bgrin:

Hoppas allt ordnar sig och att vi hörs snart.

obelix
Member
Medlem
1040035
May 9, 2006 - 4:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Zyrus wrote: oh 😀 simon my love! så det är det du har gjort dom senaste månaderna.
Jag tycker att du ska dumpa dina polare i ume och bo med mig i Hassela istället 😎

det är mysigt i Hassela 😀

zyrus
Kommer du hit ofta?
Medlem
1040045
May 9, 2006 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Zyrus]oh 😀 simon my love! så det är det du har gjort dom senaste månaderna.
Jag tycker att du ska dumpa dina polare i ume och bo med mig i Hassela istället 😎

det är mysigt i Hassela 😀

Du Måste tänka på ett hassela kollektiv för inte fan är det mysigt i byn hassela! (kanske på kollektivet.. det vet jag inte) Om man tar bort alla jävla Hasselabor så kan det dock bli mysigt =) Hatar Hasselabor!!! Faktiskt ganska fint ställe både på sommarn och vintern. men hasselabor... urk! skäms över att vara en hasselabo!

obelix
Member
Medlem
1040049
May 9, 2006 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Zyrus wrote: Du Måste tänka på ett hassela kollektiv för inte fan är det mysigt i byn hassela! (kanske på kollektivet.. det vet jag inte) Om man tar bort alla j**la Hasselabor så kan det dock bli mysigt =) Hatar Hasselabor!!! Faktiskt ganska fint ställe både på sommarn och vintern. men hasselabor... urk! skäms över att vara en hasselabo!

:)R

visst tänker jag på ett kollektiv, ett av dom iaf.

men visst är ni Hasselabor trevliga 😀

zyrus
Kommer du hit ofta?
Medlem
1040054
May 9, 2006 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Zyrus] Du Måste tänka på ett hassela kollektiv för inte fan är det mysigt i byn hassela! (kanske på kollektivet.. det vet jag inte) Om man tar bort alla j**la Hasselabor så kan det dock bli mysigt =) Hatar Hasselabor!!! Faktiskt ganska fint ställe både på sommarn och vintern. men hasselabor... urk! skäms över att vara en hasselabo!

:)R

visst tänker jag på ett kollektiv, ett av dom iaf.

men visst är ni Hasselabor trevliga 😀

Ja dom som bor på kollektivet ja =) men dom är inte "äkta" Hasselabor =)
Finns dock en mäniska här som jag inte ogillar på nåt sätt men hon kommer från Stockholm :arg:

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 311
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL