April 13, 2003
Poliser. Dem borde se till vilka dem ger sig på när dem är ute och "ska hjälpa till på stan". Jag blev misshandlad av poliser på midsommar - HELT oprovocerat. "Vi måste ha tagit fel kille" var deras ursäkt dagen efter när jag ringde och undrade varför dem hade gjort som de gjorde.
Jag stod i en krogkö på midsommar och kramade min flickvän när nån bakifrån plötsligt slet tag i mig grymt hårt i min axel, av en reflex för att inte ramla omkull så knuffade jag tillbaka bakåt (jag hann inte ens vända mig om), och plötsligt så visar det sig att det är en polis som är bakom mig, och plötsligt så har man 4st poliser på sig som med våld trots mina skrik "TA DET LUGNT! VAD HAR JAG GJORT? JAG TAR DET LUGNT!!" slänger med all sin kraft ner mig på marken så att mitt ansikte går sönder mot gruset som ligger på asfalten. Min armbåge fick djupa skrapsår.
Jag hade 2-3 poliser som satte knän på min rygg å tryckte ner mig. Jag försökte hålla händerna som skydd mot asfalten medan poliserna slet mina händer ovan min rygg, för att sätta på mig handfängsel! Två sekunder senare sliter dem upp mig som en disktrasa, helt blodig i ansiktet och kastar mig in i en polisbuss.
Jag frågar hela tiden: "Vad har jag gjort? Vad händer? Varför gör ni såhär?" Påväg till stationen så skriker jag ibland av smärtan från handfängslen som sitter stenhårt och pressas mot väggen på polisbilen i svängarna. När jag skriker så svänger Polismannen som kör bilen ÄNNU häftigare och skrattar när jag skriker av smärtan. (Jag hade nedsatt känsel i min vänstra tumme i en vecka efteråt)
Väl inne på polisstationen så blir jag visiterad hårdhänt. 5 poliser står i nån sorts ring runt mig, som gråter lite och blöder i hela ansiktet och om armen, mina kläder är också skrapade och leriga.
När jag frågar:
"Varför slår ni ner oskyldiga skolkillar när det finn riktiga jäkla gangsters ute?" jadå, jadå är dem flesta inte redo att möta min blick. En ung kvinnlig polis kollar väldigt olyckigt på mig och vem som helst kunde läsa i hennes ögon att hon VISSTE att några i hennes grupp hade gjort fel ikväll, grymt fel.
En polis frågade om jag inte skulle torka av allt blod i ansiktet. Jag svarade att "Nej, det här ska jag dokumentera, mina skador ska dokumenteras som bevis mot er vid ett senare tillfälle."
Jag blev släppt efter nån timme. Mötte upp med min förtvivlade flickvän som inte fattat ett dugg om vad som hänt under kvällen. Hon bara gråter och gråter. Jag känner mig kränkt, extremt kränkt. Vi åker till vårdcentralen och en doktor tar bilder på mina skador i ansiktet och på armen. Jag sköljer av blodet och min flickväns mamma hjälper mig att skaffa fram telefonnummer till polisstationen för att få klarhet i VARFÖR dem behandlade mig så. Ingen på polisstationen "har tid". ringer dagen efter också. Ingen "har tid".
Först tre dar efteråt får min flickväns mamma tag i vakthavande befäl. Han säger att jag skulle ha försökt fritagit en annan person dem försökt gripa + att jag sparkat en polis. HELT ABSURBT! Jag höll om min flickvän hela tiden, väldigt tight desutom. Det är nu det börjar gå upp för mig att dem måste ha tagit fel kille. Jag har mina kompisar som vittnen på vad som hände, och dem kommer att berätta sanningen i förhör. När det är klart funderar jag på att anmäla polismannen för tjänstefel. Oddsen för att vinna mot en polis i en rättsak är ju ganska liten iofs.
Jag har blivit skygg efter den här händelsen, jag vågar knappt gå ut å festa utan oro. jag mår illa när jag ser en polis. Jag har funderat på att flytta utomlands tilloch med. Jag har ALRIG, ALDRIG, blivit så kränkt i hela mitt liv.
October 16, 2002
August 21, 2001
Det är så jävla dåligt att poliser inte verkar ha vett/fårmåga att be om ursäkt när de gör fel.. när man tänker på det så verkar de inte ens tro att de kan göra fel.
Jag har tappat all respekt för poliser numera. Det finns säkert bra poliser, men inte fan har man sett något av dem.
Nä.. jevla tölpjävlar e vad de är..
(i huvudsak syftar jag nu på de poliserna som patrullerar kvällstid och på helger.. för de är dem som jag har mött)
July 22, 2003
Dom borde ju dubbelkollat att du inte var den dom sökte. Får poliserna göra som dom vill nuförtiden ? Tycker det blir sämre och sämre ordning på poliserna i Sverige idag. Fast dom gör nog så gott dom kan. Men jag förstår att du blir arg och hoppas faktiskt att du vinner i rätten om du går så långt med det
December 15, 2002
Vart i helvete är vi påväg!!!?? Att det ska finnas snutar som fått snutbrickan i Cornflakes paketet är tamejfan helt sjukt. Han eller dessa som gjorde detta för dig ska fan ställas till försvar och bli dömd för grovmisshandel.
Jag blir så jävla arg när jag läser ditt inlägg att jag skulle personligen vilja gå till den där hobbysnutstationen och säga dom ett saningens ord. Och din flickvän som inte kunde göra någonting.... bara kunde stå där och se på när sin pojkvän blev svårt misshandlad.... fy fan säger jag... Jag lider med dig, vad det än är värt 🙁
April 13, 2003
Det som är svårast att komma över var det faktum som goggle nämner här uppe, att min flikcvän fick se mig så förnedrad. Jag får tårar i ögonen såfort jag tänker på det.
Att slåss mot systemet är svårt, riktigt svårt om inte omöjligt. Jag litar inte på det svenska polisväsendet för 5öre. Inte på rättsmaskineriet heller för den delen efter vad man har läst i tidningar.
February 21, 2003
1. det vi läser är bara din version
2. putta aldrig en polis
3. skrik aldrig åt poliser
sen så kommer vi till det du solklart ska göra
göra en polisanmälan mot dem, hänvisa till dina polare som vittnen...
du gjorde en smart sak med att gå till läkare direkt å fotografera...
sen har jag en fråga, hur kommer det sig att du kom på detta nu? midsommar var en månad sen...
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
March 20, 2003
tiggre wrote: 1. det vi läser är bara din version
2. putta aldrig en polis
3. skrik aldrig åt polisersen så kommer vi till det du solklart ska göra
sen har jag en fråga, hur kommer det sig att du kom på detta nu? midsommar var en månad sen...
word
December 24, 2002
Säger bara en sak..
GLÖM DET! GLÖM ALLTIHOP!
Inte en chans att du kommer att kunna vinna i domstol.. inte mot 5 poliser!!! Jag tror inte äns att det kommer att bli rättegång!
Dom får det alltid det till att polisen/polisrena agerade rätt i situationen..
För dom var ju "rädda" och det var ju synd om dom.. du kunde ju ha varit jätte farlig... bla bla bla...
Tro inte att jag inte e på din sida.. för det är jag.. det ända jag menar är att du kommer att bli ännu mera besviken och arg om du försöker föra det här vidare..!
April 13, 2003
En liten anmälan om tjänstefel händer det förmodligen ingenting med, och rättegång kan man som jonte sa bara drömma om. Dock kan en anmälan funka bra som en liten varning kanske. Jag känner obehag mot rättsväsendet och jag vill helst ha så lite med dem att göra som möjligt. Även om jag är målsägande. =/
Jag har tappat förtroendet helt.
July 27, 2002
tiggre wrote: 1. det vi läser är bara din version
2. putta aldrig en polis
3. skrik aldrig åt polisersen så kommer vi till det du solklart ska göra
Han kanske har mått dåligt och inte velat tala om det.
March 20, 2001
Mind wrote: kämpa in till döden, överklaga och överklaga.
du har blivit kränkt av systemet, kräv inte skadestånd, kräv att dom skyldiga poliserna ska bli sparkade !
Allt är bara deras fel, låt inte nån fjollig advokat vrida på det.ge inte upp mannen.
upplysningsvis så kan man bara överklaga 2 gånger.. och det är inte ens säkert att man får överklaga en gång.
Sen måste man se det lite från deras sida oxå(försöker inte försvara dom) det är nog inte så jävla lätt att se en kollega bli sparkad, vilket skulle ha hänt i detta fall, och sen ta det lungt mot den killen dom tror har gjort det. Håller med om att det var jävligt dåligt att polisen att göra så mot dig. En sak ska du se upp med när du anmäler polisen.. berätta att du av reflex knuffade den person som högg tag i dig annars kommer dom bara att säga "våld mot tjänsteman"...
6 Guest(s)