February 21, 2003
XaMMi wrote: Fan, anarki hade nästan varit bättre än svenska poliser.
gillar du anarki kan du alltid dra till afghanistan å ta på dig en turban
8)
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
September 13, 2002
jag har en polare som blev bra påspöad i häktet/cell ett par gånger utan ngn speciell anledning.
många poliser har nog allvarliga problem i form av mindervärdeskomplex, så att de måste trycka ner andra människor. och eftersom att man inte får göra motstånd utan att det är lagbrott (våld mot tjänsteman etc) så kör dom bara sitt race å mobbar ner vanliga människor
December 9, 2002
tiggre wrote: [quote=XaMMi]Fan, anarki hade nästan varit bättre än svenska poliser.
gillar du anarki kan du alltid dra till afghanistan å ta på dig en turban
8)
Nja, kanske inte bättre än anarki. Men det enda poliser gör (känns det som) är ju att terrorisera ungdomar som har lite skoj på stan.
August 16, 2002
om dom vägrar att ta emot din polisanmälning eller nåt liknande (har hänt), så skicka brev till justitieombudsmannen... då ska du se till att det blir fart på snutfan... en kille här i bromsten fick sin moppe överkörd och blev slagen med batong av två snutar som tagit fast honom för att han körde utan hjälm... när han skulle lämna in anmälan var polisen på stationen väldigt ovillig att göra nåt, och efter ett par veckor när inget hade hänt så kontaktade han dem, och det visade sig att hans anmälning hade "kommit bort"... han skrev sedan ett brev till JO, som bara svingade på sin trollstav, och vips så blev det fart... det blev rättegång, fast han fick bara pengar för moppen, han hade nämligen inga bevis på att dom slagit honom med batong...
July 27, 2002
[Iceboy wrote: ][quote=Beex]Har man kasst betyg kan man alltid bli polis. Det säger väl lite om vilka som blir poliser.
Just nu har du nog gett dig in på något du verkligen inte vet någonting om verkar de som.
Kan du utveckla ditt påstående lite mer?
Iceboy har rätt, det krävs inte alls så dåliga betyg för att bli polis.
September 4, 2002
[Iceboy wrote: ][quote=Beex]Har man kasst betyg kan man alltid bli polis. Det säger väl lite om vilka som blir poliser.
Just nu har du nog gett dig in på något du verkligen inte vet någonting om verkar de som.
Jo du har nog mycket rätt i att jag gav mig in i nått ja inte vet nått om. Går det att ta tillbaka sitt uttalande?
July 27, 2002
Beex wrote: [quote=[Iceboy]][quote=Beex]Har man kasst betyg kan man alltid bli polis. Det säger väl lite om vilka som blir poliser.
Jo du har nog mycket rätt i att jag gav mig in i nått ja inte vet nått om. Går det att ta tillbaka sitt uttalande?
en EDIT knapp finns.
December 22, 2000
heimdal wrote: de som misslyckas med att bli poliser, blir väktare (därav det konstant dryga intrycket man får av de flesta), å de som inte ens klarar att bli väktare blir ordningsvakter på discotek odyl. 🙂
Nu har du nog oxå gett dig in på något som verkar obekant för dig. En merit för dom som söker till polis är att har ungefär 4-5 års arbetserfarenhet. En mycket bra erfarenhet av dessa är att ha jobbat som väktare eller ordningsvakt INNAN man blir polis. Så dom som misslyckas att bli poliser söker oftast in en gång till, genomsnittet ligger på 5 ansökningar per person som har misslyckats.
Och va är de för "drygt intryck" man får av väktare?
September 13, 2002
[Iceboy wrote: ][quote=heimdal]jag hoppas att du inte trodde det var ett superseriöst inlägg.. men de flesta väktare jag träffat på har varit "dryga"
Aha okey, jo de trodde jag..
jag har nämligen haft lite dåliga erfarenheter av väktare, poliser så de ligger inte i topp på min listra om jag säger så
4 Guest(s)