December 22, 2000
heimdal wrote: [quote=[Iceboy]][quote=heimdal]jag hoppas att du inte trodde det var ett superseriöst inlägg.. men de flesta väktare jag träffat på har varit "dryga"
Aha okey, jo de trodde jag..
jag har nämligen haft lite dåliga erfarenheter av väktare, poliser så de ligger inte i topp på min listra om jag säger så
Ahaa ja då förstår jag. Men allt har nog sin förklaring i slutändan ändå 😉
April 8, 2003
Får väl gratulera då!
Varför? Det är värt pengar det här... Anmäl poliserna. Ja, du har stor chans att vinna rättegången, då poliserna gjort grova tjänstefel och du har både bildbevis och vittnen på din sida.
Givetvis ska du anmäla detta. Jag har varit på rättegång två gånger för mindre.
February 21, 2003
alltid lika trevligt att läsa när mr. westerbergs fanclub ger sig ut på hela poliskåren...
1. det finns dåliga poliser, förnekar jag ej...
2. det daltas med dem då de gör nåt fel ibland ja... men kolla på han polischefen som hängs ut i media nu... HELT RÄTT (förutom att han inte är dömd än då, vilket ju är en GROV miss)
men... tro mig, om nån av er som gnäller på att alla poliser är värdo nån gång i ert liv provade att göra det jobb de gör... så lovar jag er att era värderingar skulle skevas till en aning
ett pissjobb...
och alla kan göra fel / misstag, så din skyldighet är att jo anmäla dem... att sitta här å hetsa folk å gnälla gör väl inget bättre... poliserna som må va dumma i huvudet jobbar ju vidare som inget har hänt...
slap it to them... men inte hela poliskåren
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
April 13, 2003
Så du säger att resten av poliserna inte är lika som jag har beskrivit dem i mitt första inlägg? Nonsens. Har du vart ute själv en lördagsnatt och haft kontakt med nån polis? Dem är alltid allmänt otrevliga och väldigt hetsiga. De handlar ofta väldigt oproffsigt.
Dem bryter mot trafikreglerna när dem tror ingen ser. Jag brukar gå hem genom min stad på nätterna ibland, då kommer dem i 100km/h+ på 50väg utan sirener eler blåljus på. Har dem inte det på så ska dem bete sig som vanligt folk i trafiken. Jäkligt dålig stil.
Poliser ska väl vara ett föredömme? Jag kan aldrig mer lita på en polis efter mina erfarenheter.
August 25, 2001
Systemet:
2 poliser som går ed mot att du kört för fort räcker för att ge dig böter
5 poliser som går ed på att du gjort motstånd?
jag tror du förstår.
detta är systemet vi har idag. och är det något jag blir förbannad så är det alla moderatyngel som går runt och säger "bråka inte med poliiiisen"
poliser griper inte folk med ray ban
plocka upp en gatsten
April 13, 2003
Linuz wrote: plocka upp en gatsten
hmm.... När jag såg på gatukravallerna i gtb vid EUtoppmötet för några år sen så blev jag väldigt upprörd över hur dem demonstranterna kunde gå tillväga på det där sättet.
Hade EU toppmötet varit idag hade jag bara skrattat när poliserna fick spö. Jag hade förmodligen blivit mer upprörd idag om den där mystiska rättegången med videobevis (!) mot poliserna. Trots det blev dem inte fällda i rätten. Vad ska man tro om rättsväsendet?? Våld föder ändå våld så nån gatsten är nog det sista jag plockar upp.
Visst är jag sugen på hämd. Jag hade fina kläder på mig, stod i den där kön och kramade min älskade flickvän då jag plösligt blev brutalt misshandlad, påsatt handfängsel och ivägkörd med polisbil.
Hur skulle ni andra känna er? När jag blev inslängd i polisbilen tänkte jag bara hela tiden "Det här är inte sant, det här är inte sant!" och "Varför? Varför? Varför??"
Vart är Sverige påväg nånstans?
September 12, 2001
Twin_Pixel wrote: Alla poliser är inte rövhål. När jag blev knivhotad så var de hemskt hjälpsamma. När jag blev skallad, rånad och hotad med fjäderbatong gjorde de även där ett underbart jobb.
Många är rövhål - framför allt kvinnliga poliser som vill hävda sig själva. Men inte alla!
Sant...alla är inte rövhål men jag har en gammal kompis som jobbar med interna utredningar inom polisen och han säger att antalet utredningar har i dag ökat markant.
Men märk väl...alla är absolut inte rövhål.
Dom allra flesta som förekommer inom utredningarna är poliser som rekryterades i slutet av 80-talet och början av 90-talet...dom tog in nästan vilka som helst inom den perioden.
Finns en del rötägg inom den gruppen.
Känner dock flera som är poliser som är riktigt bra människor på alla sätt.
April 8, 2003
ayze wrote: [quote=macrus]Därför är det alltid bra med en anmälan så dem kan få bort dem jävlarna ;).
Men grejen är ju att en polismans ord äger såpass mkt tyngre än dina ord i en rättssak att det är svårt att avancera på det planet överhuvudtaget..
Var inte så säker. Sluta tjafsa här och anmäl honom.
September 12, 2001
macrus wrote: Därför är det alltid bra med en anmälan så dem kan få bort dem jävlarna ;).
Ja det är det...det finns dom som har fått för många anmälningar emot sig i ett längre perspektiv.
Alltså...personligen har jag inget emot poliser för vi behöver en ordningsmakt som upprätthåller lag och ordning.
Men poliser som missbrukar sin ställning i tjänsten i tron att dom kan göra vad helst dom behagar förtjänar ingen som helst respekt.
December 22, 2000
ayze wrote: Så du säger att resten av poliserna inte är lika som jag har beskrivit dem i mitt första inlägg? Nonsens. Har du vart ute själv en lördagsnatt och haft kontakt med nån polis? Dem är alltid allmänt otrevliga och väldigt hetsiga. De handlar ofta väldigt oproffsigt.
Dem bryter mot trafikreglerna när dem tror ingen ser. Jag brukar gå hem genom min stad på nätterna ibland, då kommer dem i 100km/h+ på 50väg utan sirener eler blåljus på. Har dem inte det på så ska dem bete sig som vanligt folk i trafiken. Jäkligt dålig stil.
Poliser ska väl vara ett föredömme? Jag kan aldrig mer lita på en polis efter mina erfarenheter.
1. Jag må ju säga att du uttrycker dig dumt när du säger "Har du vart ute själv en lördagsnatt och haft kontakt med nån polis? Dem är alltid allmänt otrevliga och väldigt hetsiga." Är du ute i hela sverige och festar och träffa varenda polis som är ute en lördagkväll? Oftast är de så att poliser anpassar sig till situationen, är de mycket o göra, bråk, misshandel, hot osv, så är de väl klart att dom håller sig ganska coola o kanske kan uppfattas som otrevliga. Och sen en sak till om detta, tänk efter, dom är oxå bara människor, precis som dig, dom har rätt att fela dom oxå, alla gör misstag och ALLA kan ha en dålig dag! De räcker för att man ska låta otrevlig.
2. En polis bryter icke mot reglerna om han kör i 110km/h utan blåljusen på där de bara är 50km/h. De kan t.ex vara så att dom ska göra ett tillslag mot ett hus/lägenhet där dom misstänker att de finns knark i, då är de så smidigt att dra igång sirenerna och blåljusen så dom hörs över halva staden.
De går ungefär att dra en parllell med att om de har hänt en olycka i korsning o resten av trafiken inte göra en högersväng p.g.a olyckan, då finns de INGET som säger att polisen inte får ställa sin bil mitt i högersvängen för att spärra vägen, o då krävs inga blåljus, de räcker bara att han står där med bilen. Så han har lika mycket rättigheter med som utan ljusen, dom är igentligen bara till för att markera att dom kommer och så hörs dom oxå, allt för att underlätta i trafiken. Hoppar han sen ut och börjar styra trafiken så är de ALLTID polismans tecken som går före ALLT, visar han att du ska köra när du har rött ljus så ska du göra de oxå.
3. Självklart förstår jag dig att erfarenheterna av polisen blir dåliga, de är ju hemskt de som har hänt och visst förstår jag att du känner dig kränkt oxå, men de är ju lite förhastat att anklaga hela poliskåren för att ett par poliser i din stad har betett väldigt illa.
2 Guest(s)