July 27, 2002
Dom 2 poliserna jag träffat har varit schyssta iaf, min syster är också polis, men hon har tagit en "paus" om man säger så. Hon fick spö av nåt knark gäng riktigt rejält så hon har problem med nacken nu och kanske kommer jobba som polis senare, hennes lön är ändå högre nu säger hon.
December 22, 2000
Callister wrote: Dom 2 poliserna jag träffat har varit schyssta iaf, min syster är också polis, men hon har tagit en "paus" om man säger så. Hon fick spö av nåt knark gäng riktigt rejält så hon har problem med nacken nu och kanske kommer jobba som polis senare, hennes lön är ändå högre nu säger hon.
Yes jag tror oxå att dom flesta poliserna är trevliga faktiskt, men är de mycket o göra för dom så är de klart.. då kan de låta lite ilsket.
February 24, 2003
Klaga inte på poliserna..Inte deras fel..Snarare samhällets fel,statens fel. Men inte poliserna fan dem har väll fullt upp med massa snorungar klart att dem gör lite misstag ibland får man ju räkna med!Att fela är ju trots allt mänskligt:).
Har själv råkat ut för mildare polisvåld men inte lipar jag för det o att försöka sätta dit dem för det är ju lättare sagt än gjort...Snarare omöjligt---Det är ju lite fel visserligen..
April 13, 2003
[Iceboy wrote: ][quote=ayze]Så du säger att resten av poliserna inte är lika som jag har beskrivit dem i mitt första inlägg? Nonsens. Har du vart ute själv en lördagsnatt och haft kontakt med nån polis? Dem är alltid allmänt otrevliga och väldigt hetsiga. De handlar ofta väldigt oproffsigt.
Dem bryter mot trafikreglerna när dem tror ingen ser. Jag brukar gå hem genom min stad på nätterna ibland, då kommer dem i 100km/h+ på 50väg utan sirener eler blåljus på. Har dem inte det på så ska dem bete sig som vanligt folk i trafiken. Jäkligt dålig stil.
Poliser ska väl vara ett föredömme? Jag kan aldrig mer lita på en polis efter mina erfarenheter.
ska svara på ditt argumentslösa inlägg vid ett senare tillfälle, har inte tid nu tyvärr. Jag ska till en vän och sen kanske krogen ikväll.. Vem vet, kanske blir man lika trevligt behandlad som på midsommar. SNUTJÄVLAR
1. Jag må ju säga att du uttrycker dig dumt när du säger "Har du vart ute själv en lördagsnatt och haft kontakt med nån polis? Dem är alltid allmänt otrevliga och väldigt hetsiga." Är du ute i hela sverige och festar och träffa varenda polis som är ute en lördagkväll? Oftast är de så att poliser anpassar sig till situationen, är de mycket o göra, bråk, misshandel, hot osv, så är de väl klart att dom håller sig ganska coola o kanske kan uppfattas som otrevliga. Och sen en sak till om detta, tänk efter, dom är oxå bara människor, precis som dig, dom har rätt att fela dom oxå, alla gör misstag och ALLA kan ha en dålig dag! De räcker för att man ska låta otrevlig.
2. En polis bryter icke mot reglerna om han kör i 110km/h utan blåljusen på där de bara är 50km/h. De kan t.ex vara så att dom ska göra ett tillslag mot ett hus/lägenhet där dom misstänker att de finns knark i, då är de så smidigt att dra igång sirenerna och blåljusen så dom hörs över halva staden.
De går ungefär att dra en parllell med att om de har hänt en olycka i korsning o resten av trafiken inte göra en högersväng p.g.a olyckan, då finns de INGET som säger att polisen inte får ställa sin bil mitt i högersvängen för att spärra vägen, o då krävs inga blåljus, de räcker bara att han står där med bilen. Så han har lika mycket rättigheter med som utan ljusen, dom är igentligen bara till för att markera att dom kommer och så hörs dom oxå, allt för att underlätta i trafiken. Hoppar han sen ut och börjar styra trafiken så är de ALLTID polismans tecken som går före ALLT, visar han att du ska köra när du har rött ljus så ska du göra de oxå.
3. Självklart förstår jag dig att erfarenheterna av polisen blir dåliga, de är ju hemskt de som har hänt och visst förstår jag att du känner dig kränkt oxå, men de är ju lite förhastat att anklaga hela poliskåren för att ett par poliser i din stad har betett väldigt illa.
Jag har tyvärr inte tid just nu att svara på ditt argumentslösa inlägg, jag ska till en polare å kanske ut på krogen ikväll. Vem vet, man kanske blir lika trevligt behandlad som man blev på midsommar? S N U T J Ä V L A R
December 22, 2000
ayze wrote:
Jag har tyvärr inte tid just nu att svara på ditt argumentslösa inlägg, jag ska till en polare å kanske ut på krogen ikväll. Vem vet, man kanske blir lika trevligt behandlad som man blev på midsommar? S N U T J Ä V L A R
Nä men lol asså.. seriöst, du behöver inte svara sen när du kommer hem heller.. de är lugnt..
May 7, 2001
JCLAESON wrote: Klaga inte på poliserna..Inte deras fel..Snarare samhällets fel,statens fel. Men inte poliserna fan dem har väll fullt upp med massa snorungar klart att dem gör lite misstag ibland får man ju räkna med!Att fela är ju trots allt mänskligt:).
Har själv råkat ut för mildare polisvåld men inte lipar jag för det o att försöka sätta dit dem för det är ju lättare sagt än gjort...Snarare omöjligt---Det är ju lite fel visserligen..
Det finns ju en gräns då man kan se över vissa mindre misstag om det händer ibland. men att överhuvudtaget göra det dem gjort mot killen i det här fallet mot honom eller ens den killen dom "letade" efter (när nu vanliga poliser blev spanare?) var det dom gjorde knappast berättigat i något av fallen.
February 24, 2003
jokkling wrote: [quote=JCLAESON]Klaga inte på poliserna..Inte deras fel..Snarare samhällets fel,statens fel. Men inte poliserna fan dem har väll fullt upp med massa snorungar klart att dem gör lite misstag ibland får man ju räkna med!Att fela är ju trots allt mänskligt:).
Det finns ju en gräns då man kan se över vissa mindre misstag om det händer ibland. men att överhuvudtaget göra det dem gjort mot killen i det här fallet mot honom eller ens den killen dom "letade" efter (när nu vanliga poliser blev spanare?) var det dom gjorde knappast berättigat i något av fallen.
Men du vet ju inte vad den "egentliga" killen i fallet hade gjort?
Jag menar bli nerslängd i backen och uppskrapad och blodig är det så allvarligt om man nu gjort nån olaglig handling, tycker inte jag man vet väll vad som är rätt o fel klart då får man ta konsekvenser efter sin handling.
Om poliserna skulle vara fromma som lamm skulle det nog försvåra deras arbete avsevärt. Bruka våld tycker jag dem har rätt till......Men men det e ju bara vad jag tycker
Jämför svenska poliser mot dem som finns i övriga Europa t.ex Tyskland, Italien o Ryssland ojoj Våra poliser är ju riktigt snälla
May 23, 2002
Det här har blivit nå jäkla "Hacka ner på poliser tråd". Det är olyckligt vad som hände den här killen och poliserna har helt klart agerat fel. Men det finns massvis med poliser som är sjyssta och verkligen lever för att få det samhälle vi lever i någolunda bra. Nästan alla som skrivit här har försökt få det att låta som att alla poliser vi har är odugliga, vilket absolut inte stämmer. Har träffat massvis med poliser som är trevliga och vill hjälpa till.
Och ni som skriver att "alla poliser är dumma i huvet och dryga" kan nog inte föreställa er hur samhället skulle se ut utan poliser.
May 7, 2001
JCLAESON wrote: [quote=jokkling][quote=JCLAESON]Klaga inte på poliserna..Inte deras fel..Snarare samhällets fel,statens fel. Men inte poliserna fan dem har väll fullt upp med massa snorungar klart att dem gör lite misstag ibland får man ju räkna med!Att fela är ju trots allt mänskligt:).
Jag menar bli nerslängd i backen och uppskrapad och blodig är det så allvarligt om man nu gjort nån olaglig handling, tycker inte jag man vet väll vad som är rätt o fel klart då får man ta konsekvenser efter sin handling.
Om poliserna skulle vara fromma som lamm skulle det nog försvåra deras arbete avsevärt. Bruka våld tycker jag dem har rätt till......Men men det e ju bara vad jag tycker
Jämför svenska poliser mot dem som finns i övriga Europa t.ex Tyskland, Italien o Ryssland ojoj Våra poliser är ju riktigt snälla
Men han sa ju vad den "egentliga" killen hade gjort. Läs hela tråden innan du svarar.
Vadå att man får "stå" för sin handling? Du menar alltså att poliserna kan slå någon halvt medvetslös om han/hon har sprkat en polis på benet? Det ger ju lite fel vibbar... i så fall menar dom ju att om någon kille nitar mig i ansiktet kan jag, helt berättigat, samla ihop polarna och banka skiten ur honom? Eller det kanske är så att jag ska ringa till polisen och säga att killen var dum mot mig så ska poliserna åka dit å slå honom gul och blå?
May 7, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan]Det här har blivit nå jäkla "Hacka ner på poliser tråd". Det är olyckligt vad som hände den här killen och poliserna har helt klart agerat fel. Men det finns massvis med poliser som är sjyssta och verkligen lever för att få det samhälle vi lever i någolunda bra. Nästan alla som skrivit här har försökt få det att låta som att alla poliser vi har är odugliga, vilket absolut inte stämmer. Har träffat massvis med poliser som är trevliga och vill hjälpa till.
Och ni som skriver att "alla poliser är dumma i huvet och dryga" kan nog inte föreställa er hur samhället skulle se ut utan poliser.
hackar absolute inte på enstak poliser, dem skiter jag fullständigt i, utan hela polis-kåren och allt som hör det till. Polisen är ju ändå på något vis det mest känsliga i hela vårat samhälle, dom ska ju lixom se till att alla sköter sig osv osv. Då _måste_ det ju helt enkelt var mer kontroll på polismännen "på golvet". När en polis blir anställd måste ju ledningen kunna vara 100% säkra på att den personen är lämpad för jobbet, dom måste ju se till att personen verkligen känner till vad syftet med yrket är. Tycker det är hemskt att kontrollen är så jävla dålig.
May 23, 2002
jokkling wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Det här har blivit nå jäkla "Hacka ner på poliser tråd". Det är olyckligt vad som hände den här killen och poliserna har helt klart agerat fel. Men det finns massvis med poliser som är sjyssta och verkligen lever för att få det samhälle vi lever i någolunda bra. Nästan alla som skrivit här har försökt få det att låta som att alla poliser vi har är odugliga, vilket absolut inte stämmer. Har träffat massvis med poliser som är trevliga och vill hjälpa till.
hackar absolute inte på enstak poliser, dem skiter jag fullständigt i, utan hela polis-kåren och allt som hör det till. Polisen är ju ändå på något vis det mest känsliga i hela vårat samhälle, dom ska ju lixom se till att alla sköter sig osv osv. Då _måste_ det ju helt enkelt var mer kontroll på polismännen "på golvet". När en polis blir anställd måste ju ledningen kunna vara 100% säkra på att den personen är lämpad för jobbet, dom måste ju se till att personen verkligen känner till vad syftet med yrket är. Tycker det är hemskt att kontrollen är så j**la dålig.
Ok, det har du faktiskt rätt i. Nån sorts kontroll eller system för "bortsortering av olämpliga" borde finnas.
December 22, 2000
jokkling wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]Det här har blivit nå jäkla "Hacka ner på poliser tråd". Det är olyckligt vad som hände den här killen och poliserna har helt klart agerat fel. Men det finns massvis med poliser som är sjyssta och verkligen lever för att få det samhälle vi lever i någolunda bra. Nästan alla som skrivit här har försökt få det att låta som att alla poliser vi har är odugliga, vilket absolut inte stämmer. Har träffat massvis med poliser som är trevliga och vill hjälpa till.
hackar absolute inte på enstak poliser, dem skiter jag fullständigt i, utan hela polis-kåren och allt som hör det till. Polisen är ju ändå på något vis det mest känsliga i hela vårat samhälle, dom ska ju lixom se till att alla sköter sig osv osv. Då _måste_ det ju helt enkelt var mer kontroll på polismännen "på golvet". När en polis blir anställd måste ju ledningen kunna vara 100% säkra på att den personen är lämpad för jobbet, dom måste ju se till att personen verkligen känner till vad syftet med yrket är. Tycker det är hemskt att kontrollen är så j**la dålig.
Så de du påstår är att hela poliskåren är okontrollerade ?
February 24, 2003
jokkling wrote: [quote=JCLAESON][quote=jokkling][quote=JCLAESON]Klaga inte på poliserna..Inte deras fel..Snarare samhällets fel,statens fel. Men inte poliserna fan dem har väll fullt upp med massa snorungar klart att dem gör lite misstag ibland får man ju räkna med!Att fela är ju trots allt mänskligt:).
Ursäkta jokkling för alla stavfel..kom lite öl i vägen hoppas du har överseende med det?Ha en bra dag för övrigt 😮 😮 😮 😮
Men han sa ju vad den "egentliga" killen hade gjort. Läs hela tråden innan du svarar.
Vadå att man får "stå" för sin handling? Du menar alltså att poliserna kan slå någon halvt medvetslös om han/hon har sprkat en polis på benet? Det ger ju lite fel vibbar... i så fall menar dom ju att om någon kille nitar mig i ansiktet kan jag, helt berättigat, samla ihop polarna och banka skiten ur honom? Eller det kanske är så att jag ska ringa till polisen och säga att killen var dum mot mig så ska poliserna åka dit å slå honom gul och blå?
Hmm jokkling tråkigt att se att du ahr en sån konstig syn på allting.
Och hur kan du jämföra med att DU skulle ha rätt att samla ihop polarna o banka skiten...bla bla som du skre..hallå väx upp lite tänk lite mer vuxet...hmmm lät säkert dumt men dte e vad du borde göra din trångsynte yngling.Orkar inte argumentera mot dig...du har redan fått en sådan sne bild som inte verkar finnas mycket att göra åt...men jag antar att du mopgnar som alla andra förhoppnigsvis och kanske kan se på frågan ur ett annat perspektiv än ditt eget...
Lycka till
5 Guest(s)