Jag blev misshandlad av poliser på midsommar.|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jag blev misshandlad av poliser på midsommar.
Lexus
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 68
sp_UserOfflineSmall Offline
378438
July 26, 2003 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

VA!? Det var det värsta! Förbannade snuthoror!!!!

Rogue
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 394
378442
July 26, 2003 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Snuten är bäst. Åt helvete med alla olydiga småpojkar^^

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
378446
July 26, 2003 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Rogue wrote: Snuten är bäst. Åt h*****e med alla olydiga småpojkar^^

Snutar som inte kan behärska sig och inte sköta sitt jobb är inte bäst, men snutar som sköter sitt jobb och gör sitt jobb osv är bäst kan jag hålla med om.

The Evil Bug
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 124
378486
July 26, 2003 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

När terrorister som kallar sig demonstranter slår sönder halva göteborg står snuten utan att göra något.

Men när lilla Kalle står vid Harrys pub utan att ha gjort något mer att haft fel utseende, då jävlar är det övervåld till max.

Och hela skiten betalar vi för. Ibland undrar man om det inte vore en bra ide att självmordsbomba snutstationen.

macrus
Member
Medlem
378488
July 26, 2003 - 5:50 pm
sp_Permalink sp_Print

The Evil Bug wrote: När terrorister som kallar sig demonstranter slår sönder halva göteborg står snuten utan att göra något.

Men när lilla Kalle står vid Harrys pub utan att ha gjort något mer att haft fel utseende, då j**lar är det övervåld till max.

Och hela skiten betalar vi för. Ibland undrar man om det inte vore en bra ide att självmordsbomba snutstationen.

Tror det inte är så lätt att agera mot alla dessa såkallade "demostranter" när dem är så pass många fler.
Sen så använder inte alla Poliser övervåld, man ska ju inte dra alla över samma gräns.

The Evil Bug
Medlem
378494
July 26, 2003 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

marcus: Polisens agerande mot demonstranterna var för klent, även om inte Sverige har vattenkanoner kunde man lånat av något grannland.

Att inte dra alla över en kam är sant, det finns bra Poliser, men så länge skitsnutarna är kvar kommer Polisen fortsätta misshandla vanligt folk.
Det är kanske inte så vanligt, men så länge det händer är det fel.

macrus
Member
Medlem
378496
July 26, 2003 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

The Evil Bug wrote: marcus: Polisens agerande mot demonstranterna var för klent, även om inte Sverige har vattenkanoner kunde man lånat av något grannland.

Att inte dra alla över en kam är sant, det finns bra Poliser, men så länge skitsnutarna är kvar kommer Polisen fortsätta misshandla vanligt folk.
Det är kanske inte så vanligt, men så länge det händer är det fel.

Jo du har ju en poäng där, borde kanske införskaffa vattenkanoner om inte annat.

Det är därför man alltid ska anmäla såna här händelser eller liknande som jag sa..

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
378701
July 26, 2003 - 11:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Bah, hur ofta händer sådant? Varje gång jag har pratat med en polis så har han/hon varit mycket trevlig..

Shit happens liksom..

macrus
Member
Medlem
378703
July 26, 2003 - 11:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Har både pratat med trevliga och otrevliga poliser..

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
378706
July 26, 2003 - 11:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Försök förklara på engelska för Guardia Civil att du inte hade med saken att göra så ändrar man upfattning om svenska polisen ganska snabbt...

men men, t ex så var vi ´på en fest för något år sen, det hade kastat glas ut från balkongen och grannar hade ringt polisen. Dom kommer in i lägenheten och hugger tag i min polare, dvs, första bästa som står i hallen. Polisen böjar fråga varför HAN har kastat glas, polaren förklarar att han inte alls gjort det, men polisen tjatar på, begär ID, begär föräldrarnas telefonnummer eftersom han har druckigt och är "så uppkäftig" min polare säger åt han att kolla på ID't en gång till, och förklarar att han är 19 och har tillstånd att dricka. Då frågar snuten vem som köpt ut, (fallet var så att polaren hade druckit system men inte drack för tillfället) då sa han bara att han varit på krogen hela kvällen. Det funkade inte, poliserna sa att dom skulle ta in han på polishuset om dom inte fick föräldrarnas tele nummer. så 5 på natten ringer dom och väcker min polares föräldrar och tvingar dom att komma och hämta han, annars skulle "dom ta hand om honom". Till alla oss andra sa dom bara att det skulle vara knäpptyst här från och med nu, sen åkte dom.

snacka om att ha lite o göra.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
378714
July 26, 2003 - 11:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Försök förklara på engelska för Guardia Civil att du inte hade med saken att göra så ändrar man upfattning om svenska polisen ganska snabbt...

men men, t ex så var vi ´på en fest för något år sen, det hade kastat glas ut från balkongen och grannar hade ringt polisen. Dom kommer in i lägenheten och hugger tag i min polare, dvs, första bästa som står i hallen. Polisen böjar fråga varför HAN har kastat glas, polaren förklarar att han inte alls gjort det, men polisen tjatar på, begär ID, begär föräldrarnas telefonnummer eftersom han har druckigt och är "så uppkäftig" min polare säger åt han att kolla på ID't en gång till, och förklarar att han är 19 och har tillstånd att dricka. Då frågar snuten vem som köpt ut, (fallet var så att polaren hade druckit system men inte drack för tillfället) då sa han bara att han varit på krogen hela kvällen. Det funkade inte, poliserna sa att dom skulle ta in han på polishuset om dom inte fick föräldrarnas tele nummer. så 5 på natten ringer dom och väcker min polares föräldrar och tvingar dom att komma och hämta han, annars skulle "dom ta hand om honom". Till alla oss andra sa dom bara att det skulle vara knäpptyst här från och med nu, sen åkte dom.

snacka om att ha lite o göra.

haha dom snuttarna var ju helt slut i huvudet. :bgrin:

Hauk
Member
Medlem
378715
July 26, 2003 - 11:31 pm
sp_Permalink sp_Print

dom har som väääldigt lite att göra här i östersund...

kul att dom får känna sig viktiga iaf.

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
378754
July 27, 2003 - 12:30 am
sp_Permalink sp_Print

först och främst beklagar jag sorgen

men jag säger då det att folk har så konstiga och vridna åsikter "plocka upp en gatsten" ok är det nått jag lärde mig på en hyffsat liknande incident är att man inte ska dömma alla från en

det var nämligen så att jag och en kompis gick nere i vårt centrum och knuffade varandra och lattjade som man gör när man är 14 år gammal och en utländsk man i 35-40 års åldern gick med sin dotter framför oss och rätt som det är vänder sig mannen och fullkomligt skriker mig i ansiktet och håller mig i kragen och säger nått i stil med att jag skulle ha försökt mörda hans dotter och att jag är en sån här jävla bråkmakare och bara ute för att jävvlas med honom och börjar "jidder knuffa" på mig och spottar mig i ansiktet då rann bägaren över och även jag börjar skrika tillbaka så att folk runtom börjar undra vad det är som står på, sen ger killen mig en örfil då såg jag bara rött och börjar vifta och slå mot honom hejvilt då en man i 20-25 års ålder kommer och tar isär oss och säger åt mig att lunga ner mig och ber killlen att dra som genast sliter med sin dotter och i princip springer därifrån, efter detta så hatade jag alla "svartskallar" men nu är det så att alla är inte dumma i huvet och jag käner mååånga utländska människor och det va fel på just den killen och inte alla från hans land lr arabvärlden

så tagga ner på hatat mot alla poliser, dom är oxå bara människor och kan göra fel så det är klart du ska göra en anmälan men alla poliser är inte dumma i huvet och inte väktare heller dom gör bara sitt jobb

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
378772
July 27, 2003 - 3:35 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har verkligen inte orkat läsa igenom alla sidor, men visst är det fel. En del här i forumet och på andra ställen säger att dem "hatar/avskyr/inte litar" på >poliser<. Tycker det är så jävla fel! En del är lite klokare och lägger till orden "inte alla"; bra! Det finns rötägg som är poliser, eftersom dem är människor, dock finns betydligt färre poliser som är rötägg än goda. Så är det. Jag har fått en väldigt positiv och DJUP blick av poliser och hela polisväsendet, eftersom min far är polis, och en god sådan. Tänker själv gå i samma spår och utbilda mig till en polis. Jag försvarar poliserna, kanske inte just de som behandlat dig illa, men de som du behandlar med avsky när du säger att du inte litar på "polisen" mer. Jag vet mkt väl vad som skulle kunna hända beroende på hur du fortsätter med det här. En anmälen ses som ngt mkt allvarligt! Även fast "vi vanliga" inte tror det så händer mkt väl inne i polishuset, och i den drabbade polisens liv. En anmälan är en varning. Den kan räcka till att bannlysa personen som polis, eller lämplig arbetare över huvud taget - i resten av livet. Är det verkligen det du vill; sabba för kanske fem personer som gjorde ett tjänstefel. Jag har ett tips: Varför inte bara kräva att träffa poliserna och snacka igenom det hela. Ge poliserna en chans att be om ursäkt för hur dem kränkte dig. Ni kanske kan lösa det privat - istället för att "hämnas". Visar dem ingen empati så blir väl hela situationen lite annorlunda; snacka med personalansvarig så lovar jag att han i sin tur kommer se till att de får sitt straff.

Det är inte milt att vara polis, och inget säkert kort; de sätter livet på spel. Tro mig; dem gör så gott dem kan ni de flesta lägen.

Förstår fullkomligt din anger och rädsla du hyser, men agera klokt!

Hauk
Member
Medlem
378773
July 27, 2003 - 3:57 am
sp_Permalink sp_Print

Att lösa det hela privat kan vara bra på ett sett men....det ligger säkert en hel del pengar i detta 😉 Som jag sa tidigare...råna banken men slänga bytet i sjön...

Känner också schyssta poliser, snut olle t ex som provkör dmo trimmade mopparna och kommer med trimtips istället..

Men, många är inte så... och på det stora hela litar iaf inte jag på dom. När polisen är i närheten håller jag mig undan.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
378879
July 27, 2003 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

Näe, SiBBoR´s inlägg var nog en av de bästa här.. Bra att du utbildar dig till polis, det behövs.. Jag funtar faktiskt stjälv på att göra det..

NH|sibbor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1846
379091
July 27, 2003 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Näe, SiBBoR´s inlägg var nog en av de bästa här.. Bra att du utbildar dig till polis, det behövs.. Jag funtar faktiskt stjälv på att göra det..

Tack för det. Det värme 🙂

The Evil Bug
Medlem
379132
July 27, 2003 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

SiBBoR wrote: *Lite blandad smarthet från SiBBoR*

Jo, det jobb poliserna gör ÄR riskfyllt och ibland med livet som insats. De är hedervärda och duktiga.
Dock så finns det något pucko på varje station som sabbar för de andra och då för hela poliskåren skit för det.
Tänkte själv utbilda mig till polis ett tag och vem vet en dag kanske man står där utanför stationen iklädd uniform. (dock ändrades planerna då den jävligaste, äckligaste, mest olämpliga personen jag träffat kom in på den utbildningen.)

Ett oerhört bra inlägg från din sida.

Deadleg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 475
379145
July 27, 2003 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

jag e faktiskt lite tveksam till hur poliser blir straffade när dom gjort fel... har en kompis som blev slagen på käften av en motorcykelpolis som åkte ikapp honom när han körde trimmad moppe (detta var för några år sedan) kompisen ramlade och slog sig lite granna, det fanns även ett oberoende vittne till det hela men saken lades ner på grund av "bristande bevis". detta e nog inte den enda incidenten när poliser har uppfört sig felaktigt men allmänheten ser sällan att poliserna blir straffade därför föds också irritationen över att dom kan göra som dom vill.

om tillrättavisanden mot poliser blev lite mer allmänt så att folk ser att även dom kan bli straffade när dom gör fel så vore det nog bättre tycker jag...

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
379174
July 27, 2003 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

SiBBoR wrote: Jag har verkligen inte orkat läsa igenom alla sidor, men visst är det fel. En del här i forumet och på andra ställen säger att dem "hatar/avskyr/inte litar" på >poliser<. Tycker det är så j**la fel! En del är lite klokare och lägger till orden "inte alla"; bra! Det finns rötägg som är poliser, eftersom dem är människor, dock finns betydligt färre poliser som är rötägg än goda. Så är det. Jag har fått en väldigt positiv och DJUP blick av poliser och hela polisväsendet, eftersom min far är polis, och en god sådan. Tänker själv gå i samma spår och utbilda mig till en polis. Jag försvarar poliserna, kanske inte just de som behandlat dig illa, men de som du behandlar med avsky när du säger att du inte litar på "polisen" mer. Jag vet mkt väl vad som skulle kunna hända beroende på hur du fortsätter med det här. En anmälen ses som ngt mkt allvarligt! Även fast "vi vanliga" inte tror det så händer mkt väl inne i polishuset, och i den drabbade polisens liv. En anmälan är en varning. Den kan räcka till att bannlysa personen som polis, eller lämplig arbetare över huvud taget - i resten av livet. Är det verkligen det du vill; sabba för kanske fem personer som gjorde ett tjänstefel. Jag har ett tips: Varför inte bara kräva att träffa poliserna och snacka igenom det hela. Ge poliserna en chans att be om ursäkt för hur dem kränkte dig. Ni kanske kan lösa det privat - istället för att "hämnas". Visar dem ingen empati så blir väl hela situationen lite annorlunda; snacka med personalansvarig så lovar jag att han i sin tur kommer se till att de får sitt straff.

Det är inte milt att vara polis, och inget säkert kort; de sätter livet på spel. Tro mig; dem gör så gott dem kan ni de flesta lägen.

Förstår fullkomligt din anger och rädsla du hyser, men agera klokt!

Mycket bra skrivet faktiskt!
Farsan är också polis och själv ska jag in på polishögskolan 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 312
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL