Jag blev misshandlad av poliser på midsommar.|Page 7|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jag blev misshandlad av poliser på midsommar.
squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
sp_UserOfflineSmall Offline
380338
July 29, 2003 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

är inte så förtjust i poliser...tycker du ska ta reda på vart kräken bor och vänta i en mörk gränd med baseballträ...sikta på knäskålarna

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
380376
July 29, 2003 - 10:41 am
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: [quote=[Iceboy]] Jag har ALDRIG varit med om att någon har blivit misshandlad av poliser eller något liknande utan anledning.
Och utan rättighet att försvara sig förstår jag inte, för alla har rättigheter o försvara sig, sen om de är så mycket lönt i alla situationer är en annan femma..

Det märks, kan jag säga, då dina åsikter ger i samma våglängd som poliskåren. Men det säger jag dig, om du råkar klä dig som en "kommunist", "pundare", "vegan" eller "dyligt" då får du smaka på telefonkatalogen. (Förklaring: telefonkatalogen är när piketpolisen drar in en "äcklig vänsterpartist" i sin piketbil med tonade rutor, sliter av och sönder dina kläder, håller fast dig och lägger en telefonkatalog på magen och slår dig hårt med sina batonger till dom i många fall knäcker några revben. När du sedan vill göra en anmälan intygar alla poliserna att de var på ett helt annat ställe trots dussintals av vittnen som säger annat. Och de säger "men borde han inte fått några märken om vi slog honom med batongerna?")

Alltså inte så, tänker ju självklart aldrig hindra någon från att tro eller tycka något, men tror du på de där själv? Seriöst alltså..

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
380382
July 29, 2003 - 10:45 am
sp_Permalink sp_Print

ayze wrote:
2. Tycker du att det är en "pressad situation" när en polis rycker tag i en kille som står och kramar sin flickvän i en krogkö? Killen Försvarar sig reflexmässigt utan att veta vem som angriper honom helt oprovocerat med våld bakifrån.

Ja de skulle de väl mycket väl kunna vara? Killen som dom igentligen skulle gripa kanske bar ett vapen av något slag. Så situationen kan ju ha varit pressad, men visst gjorde dom på fel sätt..

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
380386
July 29, 2003 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: [quote=[Iceboy]][quote=jokkling] Det var väl inte riktigt det jag sa? Men det skulle jag mer eller mindre vilja påstå, ja. Tycker hela begreppet "Polis" är så förlegat. Något som hörde hemma på 30-talet. Ansvaret polisen har idag borde delas upp i flera olika, nya, myndigheter eftersom deras syfte idag är mycket svårt att utläsa. Det dom, så vitt jag vet, ska göra (skapa ordning i samhället) tycker jag helt enkelt inte att de lyckas med. i de flesta fall så rör dom bara om ännu mer med deras små patetiska insattser. Personligen tror jag att allt skulle bli mycket lugnare utan dem. Märk väl att jag inte på något sätt kritisrar några individer, utan hela polisväsendet.

Oj oj oj ... skulle vi släppa lös alla idioter fritt utan några poliser i närheten så hade du nog inte sagt så här skulle jag tro.
Den biten folket ser av polisen är ju bara en liten liten pyttebit av vad hela polisväsendet håller på med.

Visst ser jag långt ifrån alla poliser på gatan, men det betyder väll inte att jag inte vet poliskåren pysslar med. Jag har en politisk uppfattning av deras inställning till deras tillsatta roll i sammhället och jag tycker den utförs extremt dåligt.

Jo de är ju sant, du har din egen uppfattning, men som sagt. Den uppfattningen får ju svara för den delen av sverige där du ser poliser jobba, inte hela sverige d.v.s .

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
380388
July 29, 2003 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

ayze wrote: 1. En polis ären yrkesman som har ett väldigt ansvarsfullt arbete, det ska skötas PROFFSIGT, UTAN "MISSTAG".

Vafan, poliser är väl inga robotar heller.. Alla gör misstag ibland.

ayze
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 156
380424
July 29, 2003 - 12:06 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=ayze]1. En polis ären yrkesman som har ett väldigt ansvarsfullt arbete, det ska skötas PROFFSIGT, UTAN "MISSTAG".

Min far är Flygkapten. Han har aldrig gjort ett grovt misstag i tjänsten. Skillnaden är att när poliser gör misstag får snutarna nått roligt att snacka om på fikarasten och de utsatta blir väldigt kränkta, men om min far gör ett misstag kan det resultera i att folk Dör.

Det kallas yrkesskicklighet

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
380480
July 29, 2003 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

ayze wrote: [quote=HELIX][quote=ayze]1. En polis ären yrkesman som har ett väldigt ansvarsfullt arbete, det ska skötas PROFFSIGT, UTAN "MISSTAG".

Min far är Flygkapten. Han har aldrig gjort ett grovt misstag i tjänsten. Skillnaden är att när poliser gör misstag får snutarna nått roligt att snacka om på fikarasten och de utsatta blir väldigt kränkta, men om min far gör ett misstag kan det resultera i att folk Dör.

Det kallas yrkesskicklighet

De kan lika gärna reslutera i att folk dör när poliser göra grova misstag. Och jag tror knappast de är något man är stolt över som polis att man har slagit ner felperson. Alla kan fela.

De kallas mänskligt.

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
381180
July 30, 2003 - 12:33 pm
sp_Permalink sp_Print

[Iceboy wrote: ][quote=jokkling][quote=[Iceboy]] Jag har ALDRIG varit med om att någon har blivit misshandlad av poliser eller något liknande utan anledning.
Och utan rättighet att försvara sig förstår jag inte, för alla har rättigheter o försvara sig, sen om de är så mycket lönt i alla situationer är en annan femma..

Det märks, kan jag säga, då dina åsikter ger i samma våglängd som poliskåren. Men det säger jag dig, om du råkar klä dig som en "kommunist", "pundare", "vegan" eller "dyligt" då får du smaka på telefonkatalogen. (Förklaring: telefonkatalogen är när piketpolisen drar in en "äcklig vänsterpartist" i sin piketbil med tonade rutor, sliter av och sönder dina kläder, håller fast dig och lägger en telefonkatalog på magen och slår dig hårt med sina batonger till dom i många fall knäcker några revben. När du sedan vill göra en anmälan intygar alla poliserna att de var på ett helt annat ställe trots dussintals av vittnen som säger annat. Och de säger "men borde han inte fått några märken om vi slog honom med batongerna?")

Alltså inte så, tänker ju självklart aldrig hindra någon från att tro eller tycka något, men tror du på de där själv? Seriöst alltså..

Tror på? Ja, det måste jag ju göra när jag vid flera tillfällen varit med om det. Tror du jag ljuger?

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
381195
July 30, 2003 - 12:41 pm
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: [quote=[Iceboy]][quote=jokkling][quote=[Iceboy]] Jag har ALDRIG varit med om att någon har blivit misshandlad av poliser eller något liknande utan anledning.

Tror på? Ja, det måste jag ju göra när jag vid flera tillfällen varit med om det. Tror du jag ljuger?

har en nära vän och släktingar som har råkat ut för detta. Verkar inte vara särskillt ovanligt. :cy:
Men det sägs förekomma mer i andra länder 👿

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
381204
July 30, 2003 - 12:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Kame_boy wrote: [quote=jokkling][quote=[Iceboy]][quote=jokkling][quote=[Iceboy]] Jag har ALDRIG varit med om att någon har blivit misshandlad av poliser eller något liknande utan anledning.

har en nära vän och släktingar som har råkat ut för detta. Verkar inte vara särskillt ovanligt. :cy:
Men det sägs förekomma mer i andra länder 👿

Mja, det förekommer säkerligen över hela världen.

Deadleg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 475
381656
July 30, 2003 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

ayze wrote: [quote=Deadleg]En uniformerad polis är en representant för hela poliskåren och bör därmed också uppträda på ett korrekt sätt.. visst finns det tillfällen när även poliser kan tappa fattningen men då skall dom straffas lika mycket som "vanliga svensons" som tappar fattningen.....

Ja eller kanske tom. värre än vanliga svenssons?

jo faktiskt... eftersom dom i sin situation som myndighetsutövande personer har missbrukat sin ställning och sitt bemyndigande som polis så borde dom få ett hårdere straff jämfört med "svensons" fast å andra sidan så hur många män i skor (även kvinnor i skor) 🙂 skulle vilja bli poliser om dom blir hårt straffade för minsta lilla misstag??

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
381746
July 31, 2003 - 3:42 am
sp_Permalink sp_Print

så råkar man komma åt knappen på innersidan av musen och hela inlägget försvinner...

skriver ett EDIT här emorron istället..

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
381820
July 31, 2003 - 10:08 am
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: [quote=[Iceboy]][quote=jokkling][quote=[Iceboy]] Jag har ALDRIG varit med om att någon har blivit misshandlad av poliser eller något liknande utan anledning.

Ja har du varit med om de själv så kan jag ju inte säga så mycket, men de tillhör nog inte vanligheten bland poliskåren att man plockar in vänsterpartister och slår dom bara för att man ska ha nåt att göra.

ayze
Medlem
381830
July 31, 2003 - 10:19 am
sp_Permalink sp_Print

[Iceboy wrote: ] ...men de tillhör nog vanligheten bland poliskåren att man plockar in vänsterpartister och slår dom bara för att man ska ha nåt att göra.

Ja, förmodligen.

Varför så uppstudsig? bara för att din fassa är snut eller? Jag skulle skämmas.

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
381833
July 31, 2003 - 10:27 am
sp_Permalink sp_Print

ayze wrote: [quote=[Iceboy]] ...men de tillhör nog vanligheten bland poliskåren att man plockar in vänsterpartister och slår dom bara för att man ska ha nåt att göra.

Ja, förmodligen.

Varför så uppstudsig? bara för att din fassa är snut eller? Jag skulle skämmas.

Okey nu editerade jag mitt meddelande för att jag hade glömt ett "inte" före "vanligheten" . Så om jag lät uppstudsig så va de inte meningen just där.

Och sen du.. va har min "fassa" med detta o göra? Och VAFAN får dig och tro att jag skulle skämmas över honom?? Bara för att du fick pisk av poliser? Skulle inte tro de va.. Jag hade varit stolt över honom oavsett va han hade haft för jobb, de är inte han som har dragit in på spåret att bli polis. Han avråder mig från att göra de hela tiden, han själv tycker att de är ett "skit" jobb (och med de menar han att de är så mycket skit som poliserna utsätts för, och de vill han inte att jag ska utsättas för).

Så NEJ, de är inte för att min "fassa" är polis. Och om inte du hade varit så trångsynt och dömt hela poliskåren efter de som hände dig så hade du aldrig vräkt ur dig nåt så idiotiskt som "Jag skulle skämmas".

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
381836
July 31, 2003 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

Det var nog bara bra att blue_moon_ fick lite spö. :trans:

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
381899
July 31, 2003 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

[Iceboy wrote: ]

Ja har du varit med om de själv så kan jag ju inte säga så mycket, men de tillhör nog inte vanligheten bland poliskåren att man plockar in vänsterpartister och slår dom bara för att man ska ha nåt att göra.

Det är inte alls så att polisen gör detta för att dom inte har något att göra, det ingår i deras mycket genomtänkta "plan". Att "inhysa respekt" bland dem som inte tycker som dem så att dom "håller sig lugna" och respekterar polisen... Dock kan ju en barnunge räkna ut att det hela tar rakt motsatt effekt.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
381997
July 31, 2003 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Blir man polis ska man veta vad man ger sig in i. Man ska inte ges lösa tyglar för att lockas in i ett yrke.

I min mors och systers lilla hemort vågar polisen t.ex. inte häkta narkotikapåverkade bilister av rädsla för att de ska ta reda på var poliserna bor och hämnas. Deras officiella ursäkt vid ett specifikt tillfälle vill jag minnas var: "Vad vill ni vi ska göra? Vi kan inte ta deras körkort, för det har de inga. Vi kan inte ta bilen, för den är inte deras."

Jag håller med om att polisbrutalitet ska dömas hårdare än vanlig misshandel. De är utbildade till att både förhindra slagsmål och att slåss, och bör kunna bättre. För f*n, en vanlig svensson som tränar kampsport får högre straff, och sådan träning gör varken till eller från när man väl står där.

Alla poliser bör bära mikrokamera så att alla arresteringar blir filmade.

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
382035
July 31, 2003 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: [quote=[Iceboy]]

Det är inte alls så att polisen gör detta för att dom inte har något att göra, det ingår i deras mycket genomtänkta "plan". Att "inhysa respekt" bland dem som inte tycker som dem så att dom "håller sig lugna" och respekterar polisen... Dock kan ju en barnunge räkna ut att det hela tar rakt motsatt effekt.

Hm okey, asså jag har lovat mig själv nu att inte skriva mer i denna tråden men bara en sak till ... är detta nånting dom lär sig på polishögskolan eller är de ett "standard utförande" som man gör i alla städer runt om i Sverige?

ayze
Medlem
382038
July 31, 2003 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

[Iceboy wrote: ][quote=jokkling][quote=[Iceboy]]

Hm okey, asså jag har lovat mig själv nu att inte skriva mer i denna tråden men bara en sak till ... är detta nånting dom lär sig på polishögskolan eller är de ett "standard utförande" som man gör i alla städer runt om i Sverige?

det är nog snarare nått som alal idioter som blir poliser verkar ha inbyggt i sina små skallar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 125
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL