December 22, 2000
ayze wrote: [quote=[Iceboy]][quote=jokkling][quote=[Iceboy]]
Ja har du varit med om de själv så kan jag ju inte säga så mycket, men de tillhör nog inte vanligheten bland poliskåren att man plockar in vänsterpartister och slår dom bara för att man ska ha nåt att göra.
Det är inte alls så att polisen gör detta för att dom inte har något att göra, det ingår i deras mycket genomtänkta "plan". Att "inhysa respekt" bland dem som inte tycker som dem så att dom "håller sig lugna" och respekterar polisen... Dock kan ju en barnunge räkna ut att det hela tar rakt motsatt effekt.
Hm okey, asså jag har lovat mig själv nu att inte skriva mer i denna tråden men bara en sak till ... är detta nånting dom lär sig på polishögskolan eller är de ett "standard utförande" som man gör i alla städer runt om i Sverige?
det är nog snarare nått som alal idioter som blir poliser verkar ha inbyggt i sina små skallar.
Hahahaha!! Ja precis, de är de enda jag tänker på dagarna, "åhh fy fasen va gott sen när man är färdig från polishögskolan.. helt underbart och få slå lite vänsterpartister.. inte glömma telefonkatalogen bara."
May 7, 2001
[Iceboy wrote: ][quote=jokkling][quote=[Iceboy]]
Ja har du varit med om de själv så kan jag ju inte säga så mycket, men de tillhör nog inte vanligheten bland poliskåren att man plockar in vänsterpartister och slår dom bara för att man ska ha nåt att göra.
Det är inte alls så att polisen gör detta för att dom inte har något att göra, det ingår i deras mycket genomtänkta "plan". Att "inhysa respekt" bland dem som inte tycker som dem så att dom "håller sig lugna" och respekterar polisen... Dock kan ju en barnunge räkna ut att det hela tar rakt motsatt effekt.
Hm okey, asså jag har lovat mig själv nu att inte skriva mer i denna tråden men bara en sak till ... är detta nånting dom lär sig på polishögskolan eller är de ett "standard utförande" som man gör i alla städer runt om i Sverige?
Inte fan vet jag. Det är ju uppenbarligen en ganska känd metod.
July 8, 2003
Ok, detta var ganska mycket att läsa. Hursomhelst, läste inte alls men jag kan kommentera det jag läst iaf.
Först och främst: Det är synd att du blev illa behandlad, jag trycker absolut att du ska anmäla det.
Sen, ordningsvakter och poliser i övrigt är trevliga. Jag gillar att ha dem omkring för man känner sig säkrare då, slipper hamna i fler slagsmål om man säger så. Detta gäller endast de poliser och ordningsvakter jag träffat så. Jobbar iofs på kåren i Falun så jag träffar dem ganska ofta.
Sen, poliser gör ofta sitt jobb. Min kompis flickvän blev våldtaget för något år sen (eller snart 2) och hon anmälde det. Jag hade varit med på den festen tidigare under kvällen men visste inget av vad som hände efter att jag åkt. Typ 3 månader efter festen så ringer mobilen, jag svarar: "Ja"
En man säger i andra änden: "Ja hej det här är bennybaton från polismyndigheterna i..."
Osv, åkte in för att bli förhörd lite eller vad det kallas. Iofs tog det typ 9 månader och en överklagning men den killen sitter inne nu och han lär sitta där 3 år till. Systemet funkar, o, du gör något. Anmäl!
3 Guest(s)