Jag blev misshandlad av poliser på midsommar.|Page 8|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jag blev misshandlad av poliser på midsommar.
[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
sp_UserOfflineSmall Offline
382045
July 31, 2003 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

ayze wrote: [quote=[Iceboy]][quote=jokkling][quote=[Iceboy]]

Ja har du varit med om de själv så kan jag ju inte säga så mycket, men de tillhör nog inte vanligheten bland poliskåren att man plockar in vänsterpartister och slår dom bara för att man ska ha nåt att göra.

Det är inte alls så att polisen gör detta för att dom inte har något att göra, det ingår i deras mycket genomtänkta "plan". Att "inhysa respekt" bland dem som inte tycker som dem så att dom "håller sig lugna" och respekterar polisen... Dock kan ju en barnunge räkna ut att det hela tar rakt motsatt effekt.

Hm okey, asså jag har lovat mig själv nu att inte skriva mer i denna tråden men bara en sak till ... är detta nånting dom lär sig på polishögskolan eller är de ett "standard utförande" som man gör i alla städer runt om i Sverige?

det är nog snarare nått som alal idioter som blir poliser verkar ha inbyggt i sina små skallar.

Hahahaha!! laugh laugh Ja precis, de är de enda jag tänker på dagarna, "åhh fy fasen va gott sen när man är färdig från polishögskolan.. helt underbart och få slå lite vänsterpartister.. inte glömma telefonkatalogen bara."

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
382111
July 31, 2003 - 6:50 pm
sp_Permalink sp_Print

[Iceboy wrote: ][quote=jokkling][quote=[Iceboy]]

Ja har du varit med om de själv så kan jag ju inte säga så mycket, men de tillhör nog inte vanligheten bland poliskåren att man plockar in vänsterpartister och slår dom bara för att man ska ha nåt att göra.

Det är inte alls så att polisen gör detta för att dom inte har något att göra, det ingår i deras mycket genomtänkta "plan". Att "inhysa respekt" bland dem som inte tycker som dem så att dom "håller sig lugna" och respekterar polisen... Dock kan ju en barnunge räkna ut att det hela tar rakt motsatt effekt.

Hm okey, asså jag har lovat mig själv nu att inte skriva mer i denna tråden men bara en sak till ... är detta nånting dom lär sig på polishögskolan eller är de ett "standard utförande" som man gör i alla städer runt om i Sverige?

Inte fan vet jag. Det är ju uppenbarligen en ganska känd metod.

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
382121
July 31, 2003 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, detta var ganska mycket att läsa. Hursomhelst, läste inte alls men jag kan kommentera det jag läst iaf.

Först och främst: Det är synd att du blev illa behandlad, jag trycker absolut att du ska anmäla det.

Sen, ordningsvakter och poliser i övrigt är trevliga. Jag gillar att ha dem omkring för man känner sig säkrare då, slipper hamna i fler slagsmål om man säger så. Detta gäller endast de poliser och ordningsvakter jag träffat så. Jobbar iofs på kåren i Falun så jag träffar dem ganska ofta.

Sen, poliser gör ofta sitt jobb. Min kompis flickvän blev våldtaget för något år sen (eller snart 2) och hon anmälde det. Jag hade varit med på den festen tidigare under kvällen men visste inget av vad som hände efter att jag åkt. Typ 3 månader efter festen så ringer mobilen, jag svarar: "Ja"
En man säger i andra änden: "Ja hej det här är bennybaton från polismyndigheterna i..."

Osv, åkte in för att bli förhörd lite eller vad det kallas. Iofs tog det typ 9 månader och en överklagning men den killen sitter inne nu och han lär sitta där 3 år till. Systemet funkar, o, du gör något. Anmäl!

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
382319
August 1, 2003 - 2:28 am
sp_Permalink sp_Print

Håller med, vakterna brukar vara bra att ha...

men deras attityd kan diskuteras. visst, dom måste va objektiva och va samma mot alla, fel och då vara trevlig mot alla bara?

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
387301
August 8, 2003 - 9:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag sörjer med dig, det är jobbigt att bli så kränkt.

Vad jag har hört s¨å är det de yngra poliserna som oftast är jävliga. De vill visa att de har makt och ska avancera till bättre poster osv. Det är tråkigt att det är så.

svenrune
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 21
388309
August 10, 2003 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm fick bägge axlarna slitna urled + av sparkat revben av några snutdjävlar å sedan blir JAG dömd för våldsamt motstånd.
Fint rättsamhälle vi lever i .

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 171
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL