July 13, 2002
Rogue wrote: Snackade med en snubbe på MSN.
Han har ett Abit BG7, med i845G-chipset ... denna har Intel Extreme Graphic inbyggt. Men snubben sitter och säger att han har ett TI4600 inbyggt. Och han vägrar fatta att det inte är så :arg: . Hade han varit i mitt hus hade jag nog fan dödat honom. 👿
Han säger att han kan lira Doom 3 Alpha på det ...
Sen när jag säger att det TI4600 han har sitter i AGP-porten, men nej nej,
"BG7 har ingen AGP-port". IDIOT ...Jag slänger över bilder, fakta osv osv .. men nej fanskapet vägrar fatta.
Kan nån ge mig en valium tack.
Hahaha!! det är rätt inställnning, give em hell 😀
June 28, 2003
:bok:
http://forum.sweclockers.com/s.....did=168843 🙄
Stor varning personer med högt blodtryck skall ej läsa detta 😮
September 13, 2002
men herregud.. e det fler än jag som vill avrätta denna dåren?
quote:
"Klart att man inte kan se någon skillnad om manuellt placerade clipping planes används eller inte när man följer en förbestämd bana som i 3DMark. Saken är just den att det måste vara en förbestämt bana som man rör sig på där drivrutinsutvecklarna vet precis vad som kommer att synas och vad som inte kommer att synas. Alltså är detta inget som kan användas i spel eftersom där rör man sig fritt.
Hade nVidias kort på något magisk sätt kunnat göra detta automatiskt i realtid även för applikationer som inte följer en förbestämd bana så hade jag inte haft något emot det alls eftersom det inte påverkar utseendet det minsta. Men så är inte fallet.
I 3Dmark så försvinner som sagt poängen om ett kort "klipper" bort en massa polygoner bara för att dom inte kommer synas, då jämför de inte längre på samma vilkor.
/quote
Att dra ner på work-load är bara smart. Slänga upp clips eller skippa annat som inte syns (Z eller view dist) är ju skitsmart. De som inte gör det är ju klantiga. Inte fan åker jag till Malmö först när jag ska till Umeå. All min hyllning till optimeringarna! Detta visar ju även att Benchar är ointressanta. Bättre att visa korten i de nya/kommande spelen/applikationerna, där de FAKTISKT ska arbeta (och det får gärna vara superoptimerade drivare för dem). Om tillverkaren sedan har dragit ner på kvalitén - släng med en bild i testen för att visa detta. Enkelt.
Inte fan vill jag köra min top-fuel bil på blyfri 95 bara för det är en standard.
Nej - mer optimeringar, tack. I allt."
EDIT... GAAAAAAAAAHHHHHHHHH.. nu måste jag avreagera mig efter att ha läst "PAPPYS" idiotiska inlägg.. perkelle.. snacka om att vara trööööööööööööööööggggg
2 Guest(s)