June 11, 2001
Jag börjar bli grymt irriterad på klantarna på Mycom AB, som jag tidigare tyckte var ett bra företag, så när jag hjälpte min granne att skaffa en ny dator så rekomenderade jag den butiken.
Sagt och gjort, jag skickade ett e-mail till butiken och meddelade att jag hjälpte min granne att köpa en ny dator.
Efter ett tag så kommer en bekräftelse och vi hämtar ut sakerna och går hem för att bygga ihop sakerna, efter en del skumma problem med att identifiera hårddiskar, så misstänks moderkortet skadat så det byts ut av säljaren.
När jag får tillbaka datorn så visar sig RAM-minnet vara dött så jag lämnar in det och får det utbytt.
Därefter fungerar datorn, men för att var säker så kör jag en vanlig test med 3DMark05 och hårddisktillverkarens egna testprogram vilket resulterar i att hårddisken havererar efter 30 sekunder. (Det hördes tom!)
Vi lämnar in datorn och kommer överens med säljaren att dom monterar om hela datorn när dom bytt hårddisken för att vara säkra på att inga fel uppstår. Med resultatet att den skall monteras och bara vara att "starta med powerknappen".
Grannen ringer mig idag och meddelar att han har hämtat datorn och bara behöver hjälp med dom sista inställningarna för att använda datorn.
När han kommer och vi packar upp datorn upptäcker vi att den är mer isärplockad och ingen hårddisk är i datorn.
När butiken fungerar på detta sätt misstänker man att det är något fel i kommunikationen. Man bara undrar vad håller dom på med?
👿 🙄 :arg: :cy:
March 5, 2005
Tyvärr är Mycom inte längre samma butik dom en gång var. Jag har handlat hos dom sen tiden dom fanns i liten källarlokal på fridhemsplan (köpte en riva 128zx 8 mb ah dessa gamla tider 😉 Men senaste 3-4 år har jag haft liknande problem med dom så nu håller jag mig borta från mycom. Synd, men det finns gott om bra butiker i stan.
October 23, 2004
Kame_boy wrote: nu för tiden får man gå en extra 10 meter för att få bra grejjer. Webhallen ^^
Jo webhallen är riktigt bra 🙂
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
February 4, 2003
Bogus^ wrote: varför inte skicka detta till ägaren så han kan förbättra företaget?
det är ju bättre för alla...
Varför inte uttnyttja marknadsekonomin och sluta handla där om de uppenbarligen inte kan sköta sig?
Fel kan upsptå, men fler verkar ju ha problem med dom.
Man varnar varandra och väljer dom med bra service. Men man måste ju också veta om vilka som är dåliga.
1 Guest(s)