May 25, 2007
Lodisen wrote: [quote=csm101][quote=Kaffe] Det är inte konstigt.
Men vad jag skrev var att politiker påtalar och media ständigt skriver snyftartiklar och tv-program om hur synd det är om invandrare. Jag påstår inte att media sitter inne med den rätta världsbilden.
Det som är riktigt konstigt för mig personligen är att det faktiskt verka råda en sån bild som du precis beskrev, dvs att det är synd om invandrare och att de inte har råd med fina saker.
Samtidigt som de som har fina saker är fifflare 😛
Äriga invandrare verkar vara en bristvara i samhällets syn tror jag.
I samhällets syn? Realistiska synen.
Jag anser det nog vara både och. Genom jobbet känner jag flera jätte sjyssta och trevliga invandrare. Men faktum är att flera av dem är lagförda för brott. Att invandrarsituationen ser ut som den gör är mestadels politkernas fel. Det är inte de invandrade individernas fel, det den hejdlösa massinvällningen som skapat situationen. Om jag fick bestämma skulle vi helt strypa invandringen några år tills det ordnat upp sig. Utvisning för alla brott (snatteri som våldtäkt) är en självklarhet.
August 11, 2005
Lodisen wrote: I samhällets syn? Realistiska synen.
Skitsnack
Kaffe
jag är i samma linje som du. Man ska minska invandringen drastisk och sen utvisa för många grövre brott.
Att utvisa tex en 17-årig kille/tjej för att denne snattat på konsum en gång anser jag vara lite väl drastisk dock.
1 Guest(s)