October 25, 2003
Arny wrote: [quote=Smirnoff]Har du testat tysk mjölk från Lidl?
Gör aldrig det. Stöd de svenska mjölkproducenterna. Det är, som Carl Bildt hade sagt, bra för Sverige.
den tyska mjölken innehåller inte en enda vitamin eller liknande heller,
så varför ska man dricka den?
Smaksatt vatten.
eller med andra ord saft med mjölksmak.
May 17, 2002
Hör att ni inte handlar ekologisk mjölk, iaf inte alla. jag (eller mamma om man nu skall vara korrekt) började köpa ekologisk mjölk 1997 och har hållit på sedan dess. de första FYRA åren hade de samma text på de j*vla mjölkpaketen. Läste den varje dag i 4 år i princip. Jag tor jag mins den fortfranade. Så här började den har jag för mig:
Detta är en solskenshistoria....
Först 2001/2002 så började de tack och lov variera texterna.
November 5, 2001
Krqagyzzz wrote: Hör att ni inte handlar ekologisk mjölk, iaf inte alla. jag (eller mamma om man nu skall vara korrekt) började köpa ekologisk mjölk 1997 och har hållit på sedan dess.
Ekologisk mjölk och vanlig mjölk skiljer sig i princip inte alls. Om man köper ekologisk mjölk för att det sprider mindre gifter i naturen är man helt fel ute. Ekologisk mjölk hämtas i särskilda tankbilar som måste åka en mycket lång sträcka för att samla in all mjölk t.ex.
May 17, 2002
Arny wrote: [quote=Krqagyzzz]Hör att ni inte handlar ekologisk mjölk, iaf inte alla. jag (eller mamma om man nu skall vara korrekt) började köpa ekologisk mjölk 1997 och har hållit på sedan dess.
Ekologisk mjölk och vanlig mjölk skiljer sig i princip inte alls. Om man köper ekologisk mjölk för att det sprider mindre gifter i naturen är man helt fel ute. Ekologisk mjölk hämtas i särskilda tankbilar som måste åka en mycket lång sträcka för att samla in all mjölk t.ex.
*host host*, detta inlägg har inget annat med ekologisk mjölk att göra än baksidetexten. Sak samma om de får köra en massa mil, det ger bara staten mer pengar i form av diselskatt mm.
November 5, 2001
Krqagyzzz wrote: *host host*, detta inlägg har inget annat med ekologisk mjölk att göra än baksidetexten. Sak samma om de får köra en massa mil, det ger bara staten mer pengar i form av diselskatt mm.
Tänkte ta diskussionen till en lite högre nivå än triviala saker som "baksidetext". Givetvis fel av mig då man ska hålla sig ontopic...hmm...
May 17, 2002
Arny wrote: [quote=Krqagyzzz]*host host*, detta inlägg har inget annat med ekologisk mjölk att göra än baksidetexten. Sak samma om de får köra en massa mil, det ger bara staten mer pengar i form av diselskatt mm.
Tänkte ta diskussionen till en lite högre nivå än triviala saker som "baksidetext". Givetvis fel av mig då man ska hålla sig ontopic...hmm...
gör en ny tråd, jag lovar att debatera! :bgrin:
2 Guest(s)