May 17, 2004
Jag har nu två gånger på två veckor haft musikterapi. Det har visats sig att folk som har läs och skrivsvårigheter (ungefär sådana som jag som inte kan stava men kan läsa ut Iliaden på två kvällar) har vissa problem med kordinationen (jag kan gå upprätt så fråga inte det) så nu skall jag vara ett experiment åt en galen utbildad musikterapeft! 🙂
Ska jag vara ärlig så är det skitskojj! Jag sitter och spelar i tjugo minuter på trummor, highhats och massa annat med olika slags trummpinnar (ibland bara en) i massa olika kombinationer. Så länge jag slår i rätt kombination och i tackt så spelar terapeften (jag vet seriöst inte hur det stavas) en melodi.
Från början så börjar man lätt med standard trumpinne och en trumma men snart så har man provar flera olika trummor och trummpinnar med både höger och vänster hand och helt plötsligt så kommer en bastrumma och rätt som det är så ska jag spela i sjukt underliga kombinationer där jag börjar slå på en trumma i mitten och fortsätter att arbeta mig till höger och vänster (sammtidigt) med två trumpinnar ända tills jag inte kan se vad jag gör med både händerna sammtidigt.
Det är skitskojj! Allt är gratis (annars så skulle det kosta ganska mycket) då jag är ett experiment och nästa gång (nu på fredag) så ska jag vå veta om jag skulle tjäna något på att fortsätta med terapin.
Den här terapin ska tydligen göra det lättare för mig att lära mig att stava rätt så i slutändan så kanske ni slipper alla mina läskiga stavfel 😉
1 Guest(s)