January 18, 2004
Jag ser mest att de viftar med "välfärd" hela tiden, välfärd om skolan om lärare om ekonomi och Sverige etc.
men jag tycker fortfarande det verkar som om äldrevården suger; Är det alltså rätt att låta dem som byggde upp denna "välfärd" lida?
tycker även skolorna och studiemedlen suger för otaliga; Är det verkligen rätt att låta framtidens välfärdsbringara lida? Ska vi som indirekt står för Sveriges framtid lida pågrund av för få medel att utveckla oss själva? Såsom bättre betygbedömning som nu begränsas pågrund av att "det krävs för mycket arbete"... hur kan Sveriges framtid kräva för mycket arbete?
Tycker det verkar som om allt man får höra är hur vi ska spränga utgiftstaket, skapa nya jobb som inte ens täcker 20% av de unga arbetssökande och hur vi skall satsa ännu mer på a-kassa och förtidspensionerad tills det är 1 miljon svenskar som driver Sverige.
Om du har information som säger annat förkovra mig gärna.
January 6, 2006
November 18, 2003
Tror alla partierna säger samma sak men bara att dem uttrycker sig olika och tycker inte att sossarna ska få all skit för att många ligger arbetslösa, finns dem högerriktade partierna runtom i europa som är I-länder men som har samma problem med arbetslösheten som Sverige.
Sen kan man också tänka på vad som anses arbetslöshet av folk, räknas att man har arbete ifall man har fast anställning där företaget pröjsar personen eller att man får vilken praktikplats som helst av arbetsförmedligen där soc (eller vilka det nu än är) pröjsar en summa till en som får en att skämmas.
Det som måste fixas i framtiden som jag hört är att det har fötts för lite år 92/93 och att dem som föddes då och ska ut och jobba är för få!
Det kommer krävas många fler människor till antalet äldre som finns idag och kommer bli eftersom dom blir fler än dom "unga" och det blir ju problematiskt ju.
Detta är vad jag tror rätta mig om jag har fel, rätta snällt!
Bara sossarna vinner valet så är välfärden i hamn..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 7, 2006
Leidi wrote: Kanske inget fel på socarna men tjockhuet måste bort!!! 😀
Hoppas att svenska folket tar sitt förnuft ti fånga och rösta borgligt!!
Själv så tycker jag att Göran P är ganska bra för att vara sosse 😉
Sluta inte plugga efter gymnasiet - det finns risk att man slutar som svensk statsminister då! 😉
July 19, 2001
Sådana här röstar på Sossarna:
[Image Can Not Be Found]
Ditas Enström 48 år, tvättbiträde i Stockholm.
"- Jag tycker det är roligt att det går bra för Sverige. Men det måste komma alla till del!"
Hon som alla andra på LO:s sida skriver exakt likadant. Kan det vara för att de är för korkade för att tycka själva eller är det så att det är en och samma person som har diktat upp deras tyckande?
"Ulla Strandbergh 51 år, är pappersarbetare i Hallstavik. [...]
- Jag tycker det är roligt att det går bra för Sverige. Men det måste komma alla till del! [...]
- Jag har inte råd med en borgerlig regering. Jag ser ingen fram tid för deras politik."
LO:s korrekturläsare har nog ingen ljus "fram tid".
September 30, 2004
dags att hela riksdagen byts ut det håller inte. Man kan inte momsa på skatten som man tar en administrationsavgift på.
om man säger att alla småföretagare kunde anställa en person till så skulla det minska arbetslösheten mkt. vilken skulla resultera i mer skatte pegnar till statskassan och det skulla oxå stimulera ekonomin coh det är nog bra för alla. Pengar styr världen...
HELIX wrote: Sådana här röstar på Sossarna:
[Image Can Not Be Found]Ditas Enström 48 år, tvättbiträde i Stockholm.
"- Jag tycker det är roligt att det går bra för Sverige. Men det måste komma alla till del!"Hon som alla andra på LO:s sida skriver exakt likadant. Kan det vara för att de är för korkade för att tycka själva eller är det så att det är en och samma person som har diktat upp deras tyckande?
"Ulla Strandbergh 51 år, är pappersarbetare i Hallstavik. [...]
- Jag tycker det är roligt att det går bra för Sverige. Men det måste komma alla till del! [...] - Jag har inte råd med en borgerlig regering. Jag ser ingen fram tid för deras politik."LO:s korrekturläsare har nog ingen ljus "fram tid".
Valkampanj, inget speciellt med det..Kolla borgarnas, samma lika som alla andra.
En (1) sär skrivning?
Är det något att ojja sej över tycker du?
Kolla nästan var som helst på nätet, speciellt alla dessa forum där ungdommarna häckar.. Vem vet, det kanske är för att göra sej förstådd hos de yngre väljarna?..
[Image Can Not Be Found]
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 19, 2001
ilg@dd wrote:
Valkampanj, inget speciellt med det..Kolla borgarnas, samma lika som alla andra.
En (1) sär skrivning?
Kolla nästan var som helst på nätet, speciellt alla dessa forum där ungdommarna häckar.. Vem vet, det kanske är för att göra sej förstådd hos de yngre väljarna?..
[Image Can Not Be Found]
Med tanke på att det är LO som har gjort reklamen och att reklamen sitter över hela Stockholm är det väl något att ojja sig över?
Sossarna är dock väldigt bra på att basha högern, de har väldigt bra fantasi när det gäller de onda borgarna.
HELIX wrote: [quote=ilg@dd] Valkampanj, inget speciellt med det..Kolla borgarnas, samma lika som alla andra.
En (1) sär skrivning?
[Image Can Not Be Found]
Med tanke på att det är LO som har gjort reklamen och att reklamen sitter över hela Stockholm är det väl något att ojja sig över?
Sossarna är dock väldigt bra på att basha högern, de har väldigt bra fantasi när det gäller de onda borgarna.
Borgarna är ju onda, onda som gamla ägg..
May 1, 2005
HELIX wrote: Sådana här röstar på Sossarna:
[Image Can Not Be Found]Ditas Enström 48 år, tvättbiträde i Stockholm.
"- Jag tycker det är roligt att det går bra för Sverige. Men det måste komma alla till del!"
Äsch! Hon är ingen. Go Ricky! Go Ricky! :bgrin:
[Image Can Not Be Found]
November 4, 2001
Det enda man hör sossarna snacka om är hur bra det är! Det går bra för Sverige! Det är inte så farligt som man kan tro. Förr var det si och så, men nu har vi gjort såhär. Vi ska öka välfärden... sure; men hur?
Det duger inte att prata om hur det var innan och hur bra det faktiskt är nu. Även om det vore bra nu så är det intressanta vad som ska göras i framtiden. Världen förändras och det måste ett land också göra.
Ilgadd, då välfärden är påväg att braka samman, efter massor av år med socialdemokraterna vid makten, vad är det som får dig att tro att det kommer "vara i hamn" nästa mandatperiod?
Spannen wrote: Det enda man hör sossarna snacka om är hur bra det är! Det går bra för Sverige! Det är inte så farligt som man kan tro. Förr var det si och så, men nu har vi gjort såhär. Vi ska öka välfärden... sure; men hur?
Det duger inte att prata om hur det var innan och hur bra det faktiskt är nu. Även om det vore bra nu så är det intressanta vad som ska göras i framtiden. Världen förändras och det måste ett land också göra.Ilgadd, då välfärden är påväg att braka samman, efter massor av år med socialdemokraterna vid makten, vad är det som får dig att tro att det kommer "vara i hamn" nästa mandatperiod?
Därför att då kan inte borgarna rasera den ännu mer..
Att välfärden är på väg att braka samman har borgarna kört med i valtider så länge jag kan minnas, dom borde komma med något nytt.
Det enda som ev skulle kunna få sossarna från makten till hösten är väl att Persson håller rufflaren Lars Danielsson bakom ryggen, man kan undra vad för hållhake Danielsson har på Persson egentligen..?
Fast jag tar för givet att de som lämnar SAP ramlar in hos VP istället då..
2 Guest(s)