Jag förstår inte riktigt vad sossarna går på val med...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jag förstår inte riktigt vad sossarna går på val med...
Krehlmar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 355
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 16, 2006 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ser mest att de viftar med "välfärd" hela tiden, välfärd om skolan om lärare om ekonomi och Sverige etc.
men jag tycker fortfarande det verkar som om äldrevården suger; Är det alltså rätt att låta dem som byggde upp denna "välfärd" lida?
tycker även skolorna och studiemedlen suger för otaliga; Är det verkligen rätt att låta framtidens välfärdsbringara lida? Ska vi som indirekt står för Sveriges framtid lida pågrund av för få medel att utveckla oss själva? Såsom bättre betygbedömning som nu begränsas pågrund av att "det krävs för mycket arbete"... hur kan Sveriges framtid kräva för mycket arbete?

Tycker det verkar som om allt man får höra är hur vi ska spränga utgiftstaket, skapa nya jobb som inte ens täcker 20% av de unga arbetssökande och hur vi skall satsa ännu mer på a-kassa och förtidspensionerad tills det är 1 miljon svenskar som driver Sverige.

Om du har information som säger annat förkovra mig gärna.

Tocky
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 240
1041708
May 16, 2006 - 2:28 pm
sp_Permalink sp_Print

tipppar på att denna tråd kommer att dö ganska snabbt då det inte finns något att säga emot 😀

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
1041732
May 16, 2006 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror alla partierna säger samma sak men bara att dem uttrycker sig olika och tycker inte att sossarna ska få all skit för att många ligger arbetslösa, finns dem högerriktade partierna runtom i europa som är I-länder men som har samma problem med arbetslösheten som Sverige.
Sen kan man också tänka på vad som anses arbetslöshet av folk, räknas att man har arbete ifall man har fast anställning där företaget pröjsar personen eller att man får vilken praktikplats som helst av arbetsförmedligen där soc (eller vilka det nu än är) pröjsar en summa till en som får en att skämmas.

Det som måste fixas i framtiden som jag hört är att det har fötts för lite år 92/93 och att dem som föddes då och ska ut och jobba är för få!
Det kommer krävas många fler människor till antalet äldre som finns idag och kommer bli eftersom dom blir fler än dom "unga" och det blir ju problematiskt ju.

Detta är vad jag tror rätta mig om jag har fel, rätta snällt!

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1041748
May 16, 2006 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara sossarna vinner valet så är välfärden i hamn..
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

D3mpa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
1041749
May 16, 2006 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Bara sossarna vinner valet så är välfärden i hamn..
wink

Kanske inte helt och hållet men vi skulle nog inte sjunka till bottnet så snabbt.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1041756
May 16, 2006 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Bara sossarna vinner valet så är välfärden i hamn..
wink

Jo... och en statsskuld som heter duga 😉

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
1041763
May 16, 2006 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Du kan vara lugn. Ingen förstår det 😛

leidi
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 78
1041764
May 16, 2006 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Kanske inget fel på socarna men tjockhuet måste bort!!! 😀

Hoppas att svenska folket tar sitt förnuft ti fånga och rösta borgligt!!

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1041772
May 16, 2006 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Leidi wrote: Kanske inget fel på socarna men tjockhuet måste bort!!! 😀

Hoppas att svenska folket tar sitt förnuft ti fånga och rösta borgligt!!

Själv så tycker jag att Göran P är ganska bra för att vara sosse 😉

Sluta inte plugga efter gymnasiet - det finns risk att man slutar som svensk statsminister då! 😉

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1041821
May 16, 2006 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Rösta inte borgerligt.
Moderaterna vill sälja ut statliga bolag; wallenberg slash stenbeck.
Centerpartiet vill avskaffa LAS för ungdomar upp till 26 år.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
1041823
May 16, 2006 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Sådana här röstar på Sossarna:
[Image Can Not Be Found]

Ditas Enström 48 år, tvättbiträde i Stockholm.
"- Jag tycker det är roligt att det går bra för Sverige. Men det måste komma alla till del!"

Hon som alla andra på LO:s sida skriver exakt likadant. Kan det vara för att de är för korkade för att tycka själva eller är det så att det är en och samma person som har diktat upp deras tyckande?

"Ulla Strandbergh 51 år, är pappersarbetare i Hallstavik. [...]
- Jag tycker det är roligt att det går bra för Sverige. Men det måste komma alla till del! [...] - Jag har inte råd med en borgerlig regering. Jag ser ingen fram tid för deras politik."

LO:s korrekturläsare har nog ingen ljus "fram tid".

Hedjohn_znark
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 199
1041825
May 16, 2006 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

dags att hela riksdagen byts ut det håller inte. Man kan inte momsa på skatten som man tar en administrationsavgift på.
om man säger att alla småföretagare kunde anställa en person till så skulla det minska arbetslösheten mkt. vilken skulla resultera i mer skatte pegnar till statskassan och det skulla oxå stimulera ekonomin coh det är nog bra för alla. Pengar styr världen...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1041829
May 16, 2006 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Sådana här röstar på Sossarna:
[Image Can Not Be Found]

"- Jag tycker det är roligt att det går bra för Sverige. Men det måste komma alla till del!"

Hon som alla andra på LO:s sida skriver exakt likadant. Kan det vara för att de är för korkade för att tycka själva eller är det så att det är en och samma person som har diktat upp deras tyckande?

"Ulla Strandbergh 51 år, är pappersarbetare i Hallstavik. [...]
- Jag tycker det är roligt att det går bra för Sverige. Men det måste komma alla till del! [...] - Jag har inte råd med en borgerlig regering. Jag ser ingen fram tid för deras politik."

LO:s korrekturläsare har nog ingen ljus "fram tid".

Valkampanj, inget speciellt med det..Kolla borgarnas, samma lika som alla andra.
En (1) sär skrivning? wink
Är det något att ojja sej över tycker du?
Kolla nästan var som helst på nätet, speciellt alla dessa forum där ungdommarna häckar.. Vem vet, det kanske är för att göra sej förstådd hos de yngre väljarna?..
wink
[Image Can Not Be Found]

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1041834
May 16, 2006 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

själv fattar jag inte vad Borgabrackorna sysslar med, dom slänger fram saker som sågas av folket, för att sedan kovända...

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
1041835
May 16, 2006 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Valkampanj, inget speciellt med det..Kolla borgarnas, samma lika som alla andra.
Kolla nästan var som helst på nätet, speciellt alla dessa forum där ungdommarna häckar.. Vem vet, det kanske är för att göra sej förstådd hos de yngre väljarna?..
wink
[Image Can Not Be Found]

Med tanke på att det är LO som har gjort reklamen och att reklamen sitter över hela Stockholm är det väl något att ojja sig över?

Sossarna är dock väldigt bra på att basha högern, de har väldigt bra fantasi när det gäller de onda borgarna.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1041845
May 16, 2006 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: [quote=ilg@dd] Valkampanj, inget speciellt med det..Kolla borgarnas, samma lika som alla andra.
wink
[Image Can Not Be Found]

Med tanke på att det är LO som har gjort reklamen och att reklamen sitter över hela Stockholm är det väl något att ojja sig över?

Sossarna är dock väldigt bra på att basha högern, de har väldigt bra fantasi när det gäller de onda borgarna.

Borgarna är ju onda, onda som gamla ägg..
wink

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
1041853
May 16, 2006 - 8:22 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Sådana här röstar på Sossarna:
[Image Can Not Be Found]

Äsch! Hon är ingen. Go Ricky! Go Ricky! :bgrin:

[Image Can Not Be Found]

Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 505
1041864
May 16, 2006 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Det enda man hör sossarna snacka om är hur bra det är! Det går bra för Sverige! Det är inte så farligt som man kan tro. Förr var det si och så, men nu har vi gjort såhär. Vi ska öka välfärden... sure; men hur?
Det duger inte att prata om hur det var innan och hur bra det faktiskt är nu. Även om det vore bra nu så är det intressanta vad som ska göras i framtiden. Världen förändras och det måste ett land också göra.

Ilgadd, då välfärden är påväg att braka samman, efter massor av år med socialdemokraterna vid makten, vad är det som får dig att tro att det kommer "vara i hamn" nästa mandatperiod?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1041873
May 16, 2006 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Spannen wrote: Det enda man hör sossarna snacka om är hur bra det är! Det går bra för Sverige! Det är inte så farligt som man kan tro. Förr var det si och så, men nu har vi gjort såhär. Vi ska öka välfärden... sure; men hur?
Det duger inte att prata om hur det var innan och hur bra det faktiskt är nu. Även om det vore bra nu så är det intressanta vad som ska göras i framtiden. Världen förändras och det måste ett land också göra.

Ilgadd, då välfärden är påväg att braka samman, efter massor av år med socialdemokraterna vid makten, vad är det som får dig att tro att det kommer "vara i hamn" nästa mandatperiod?

Därför att då kan inte borgarna rasera den ännu mer..
Att välfärden är på väg att braka samman har borgarna kört med i valtider så länge jag kan minnas, dom borde komma med något nytt.
Det enda som ev skulle kunna få sossarna från makten till hösten är väl att Persson håller rufflaren Lars Danielsson bakom ryggen, man kan undra vad för hållhake Danielsson har på Persson egentligen..?
Fast jag tar för givet att de som lämnar SAP ramlar in hos VP istället då..
wink

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1041881
May 16, 2006 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är som alltid... Sitter nån vid makten för länge tror dem att de kan göra som de vill. Spelar ingen större roll hur/var/varför, förändringar behövs mellan varven. Annars går det som det gör...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 60
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL