February 12, 2002
ett inläggom men nnu har jag inen aning längre. Om vi säger så här, se förbi de tidigare stavfelen så gör jag inga fler ok?
Jag har fundeat mycket hur människor fungerar och har kommit fram till att ni fungerar men ni fungerar inte över hucud taget.
som tex judanra dödade jesus men kan man se dem som en grupp kan man se hela mänskligheten som en grupp och då döda de mänskligheten jesus. Jag som trodde vi gillade jesus. iaf så verkar amerikanerna göra det men det var ju de som dödade honom..
Nä, jag har allt man borde vilja ha men jag funferar starkt över meningen, det finns ingen förutom att vi är kvalser på en mögelfläck på en stor sten ute i igngenting men då äör ju meningen att vi får ha våra liv och av hisoren så kan vi se att det är ungefär 70-100 år vi har på oss att göra någon vi tycker är kul.
Om mans ser livet så varförja varför jonnar man då och tar en karieär som man vet inte leder någon stans?= Borde man ibnte antingen ge upp och leva lycklig elelr sattsa på ett mål som ger en större lycka?
September 12, 2001
Större mål som ger lycka är helt ok.
Men många gapar efter för mycket och ska ha allt...så varför inte försöka glädjas åt det lilla man har och faktiskt inse att det är lycka.
Hälsan t.ex är viktigt att ha, idag har jag/vi en vän som dessvärre inte har så förbannat långt kvar av livet och det är förbannat tråkigt.
Lev livet nu och ta till vara det utan att behöva sikta mot mål som inte ger en lycka på något sätt. Karriärister har en förmåga att inte glädjas alls.
Livskonstnärer har den förmågan.
Till sist...avsluta alltid ett möte med en kompis/vän eller bekant med ett leende. Du vet aldrig om ni träffas någon mer gång.
Kråkis...antigen var du full eller hög när du skapade tråden men den var helt ok ändå. 😀
1 Guest(s)