July 11, 2002
Nåja såhär dags klocka 01:00 känner jag verkligen att jag måste vädra lite på mina känslor 😀
När jag var yngre, och gick i 7-9an och tills 1an på gymnasiet, så var hobyn nummer ett: Datorer.. Hade en ganska kass burk på den tiden en Amd Athlon 700mhz som jag hade från 2000-2003 med vissa upggraderingar och smärre modifikationer på chassit..
Under tiden var jag som sagt grymt intresserad av datorer, visste allt. i princip inom hårdvara. Senaste Chipset till Amd/intel, bästa kylarn, överklockade till max på den tiden...
Sen tog jag o byggde ihop min första riktiga drömburk med en P4C 2.4ghz, med Radeon9700 som var nästan top of the line. och givetvis klockade man sönder den..
Och för första gången 2003 så installarde jag Linux (Som ALLA snackade så om, blev faktiskt suse 9, nåja men det var inte upp till mina förväntningar trotts att man hade köpt sig en fet bok med massa kommandon på ca 350sidor. Hängde sig ganska ofta, minneskrävande, allmänt kassa alternativ program, och ETT jävla bös att installera program)
På den tiden avgudade jag verkligen ICQ, var jämt inne samtidigt som på IRC.. och hatade verkligen MSN o allt vad det innebar.
Under mina vansinniga intresserade datorår, så älskade jag verkligen modifikationer, byggde LCD displayer, fancontrollers..
För att det var verkligen kul o man fick "respekt på internet".
Men samtidigt under mina topp datorår så hade jag i princip ingen social kontakt med vänner, och inte heller tjejer...
Nu 2005, så ser det helt annorlunda. Bara Ett år kvar på Gymnasiet, mycket bättre sociala kontakt, välbyggd kropp, sportintresserad, umgås med tjejer.
och inte är inte helt geek i datorer...
jag måste påpeka att det är INGET FEL PÅ WINDOWS XP, kan man hantera så hänger det sig aldrig och inte heller fucked upp med virus.
Jag har inte behövt formaterat/installerat om Windows Xp på över Ett år vilket glädjer mig.
Nuförtiden så är en dator för mig: Spelbar (inget top of the line graffikort), stabil och funktionell, inget jävla massa lull lull och bling på chassit eller moderkortet.. och Tyst.
Får gärna ha en fet lina 10mbit.
Har även blivit en MSN nerd, håller kontakter med alla mina vänner som jag träffar i "IRL" och har i princip inga Internet vänner...
Måste även påpeka att mitt generella datorintresse har hjälpt mig oerhört mycket då man har läst flera dator/el kurser på gymnasiet, där klasskamraterna var frågetecken medan man själv gled igenom dom
Någon annan som känner igen sig? 😛
January 30, 2004
Känner faktiskt igen mig lite, har vart lite mycket dator de sista åren men nu när man gått ur gymnasiet och jobbat lite så har jag nästan lagt ner datorn helt. Har alltid träffat kompisar o festat osv men har börjat vara lite mer med vänner. Dator tar faktiskt över rätt mycket om man tänker efter, och jag hatar att jag säger det nu för det e precis det jag har sagt emot min mamma alla dessa åren. 🙂
May 1, 2005
Datorer har förvisso aldrig varit mitt huvudintresse, men var länge en riktigt kul hobby. Mest på högstadiet och gymnasiet då man lärde sig konstant och lavinartat.
Nu är det "mättat" även för mig. Och det är faktiskt mycket pga/tack vare att Windows XP blivit så förbannat stabilt. Man behöver bara fixa datorn en gång och sen rullar det. Nu för tiden är datorn bara ett redskap, snarare än ett föremål för intresse.
Men iofs, när man köper en ny burk att sätta ihop. Då rycker det allt lite i baguetten hehe
July 11, 2002
dreamweaver wrote:
Nu är det "mättat" även för mig. Och det är faktiskt mycket pga/tack vare att Windows XP blivit så förbannat stabilt. Man behöver bara fixa datorn en gång och sen rullar det. Nu för tiden är datorn bara ett redskap, snarare än ett föremål för intresse.
Men iofs, när man köper en ny burk att sätta ihop. Då rycker det allt lite i baguetten hehe
Håller med dig där.
När jag var sist inne i en datoraffär, såg jag en bunt finniga grabbar med glasögon och snackar onödigt nördi, och allmänt dåliga skämnt mellan varandra, och frågar konstiga frågor försäljaren.
Så tänker jag "gud, dessa killar lär runka till Tux på kvällarna".
Ett annat gäng har jag lagt märket är 14åriga killar som kommer dit med sitt Thermaltake Sweex cool super chassin (gud vet vad de heter) och börjar gnälla att daaaaaaaaatan inte vill starta...
doh.
July 13, 2004
Smirnoff wrote: Ett annat gäng har jag lagt märket är 14åriga killar som kommer dit med sitt Thermaltake Sweex cool super chassin (gud vet vad de heter) och börjar gnälla att daaaaaaaaatan inte vill starta...
Det där blir ja mest förbannad på...
Annars så känner jag igen mig på det mesta. Men dock inte allt, är på väg ;). Lycka till i framtiden iaf :D!!!
September 27, 2003
Känner igen mig mycket, klart att man har lite koll och så, men det enda jag bryr mig om när det gäller datorn är msn(där jag chattar med IRL vänner) och hårddiskar(Så jag kan fixa dvdr, som man kollar på med polare alt. tjej )
Klart man hade vattenkylning och Lian-Li mega tower innan samt ett helt diskotek i datorn, men nu ska den bara vara tyst och sköta sitt jobb(dc ) då är jag nöjd.
Har inte heller installerat om Windows på X antal månader ...
Party on! 🙄
September 16, 2002
Smirnoff wrote: Hubb Blubb
Wow, hoppas aldrig det där händer mig! :bgrin:
Näe, för mig är det mer att området inom datorer har ändrats. Förut var det bara spel och en dator som kan spela dem. Sedan gled det mer och mer över mot HTML och grafik för att också börja gira mot hårdvara. Fast nu på senare tid har hårdvaran börjat komma ur fokus igen och jag är mest inne på grafik och chat. Fast det verkar som om jag kommer dras mer mot spelhåller nu.
Och just det, ett sånt där socialt liv har jag också nånstans på C:
February 10, 2004
Oh shit.. vad ska jag säga nu då?
Jag jobbar på lagret till en datorbutik, (ansvarig för hårdvaran), så lite koll måste jag ha om jag inte vill få sparken 😛
Men!, Jag håller fullständigt med trådskaparen, man har liksom lagt det lite på hyllan.. Förut kom man hem å slängde sig fram för att trycka på "Power knappen" innan man ens tagit av sig skorna... Nu kan man käka, glo på tv, treffa polare etc. å använda datorn som ett hjälpmedel elr om man har Fruktansvärt tråkit.
Spelar dock rätt mkt.. ja nån timme varje dag iaf 😛
Men jag har mkt mera kontakt med polare etc.
March 4, 2002
känner igen mig EN DEL i det där faktiskt 🙂
förut så var det alltid något nytt, alltid något kul/tufft/häftigt program att ladda ner. man kunde göra en egen hemsida. lära sig att programmera. osv osv. nu har man liksom insett att man aldrig kommer lära sig c++, man kommer aldrig få till det där häftiga programmet.
förut ville man ha en stor och häftig burk, nu ska den vara tyst, liten och stilren. som uvan nämnt. nu är datorn ett redskap som underlättar skolarbeten, söka information, rita digitalt, redigera bilder, kolla på film med. osv osv!
July 18, 2003
Spegling av mig ganska precis, skillnaden är bara att jag är lyckligt förlovad :), Samt att jag fortfarande agerar data nisse till släkt och vänner samt att jag fortfarande svär åt burk fan för att xp alltid krånglar 😐
Edit: Just ja, jag går på itg också, så det är en prestation att bytt liv 😉 skulle bytt skola om det inte var för betygen, är så jävla lätt att få bra betyg här på en it linje 😉
September 1, 2002
För mig var det tvärt om.
Festade mkt, många brudar och hade inte ens en dator osv under hela högstadiet och gymnasie och fram tills jag köpte min första dator 2001.
Sen tröttnade jag på att kröka, festa och till en viss del tjejer och började intressera mig av datorn i stället.
Fast nu det senaste halvåret har det börja svänga tillbaka igen, så numera blir det inte så mkt dator som förr, men en del blir det ju. Dessutom har man stadgat sig sedan 5 år tillbaka och det vill man ju hålla vid liv.
July 18, 2003
Dinos wrote: För mig var det tvärt om.
Festade mkt, många brudar och hade inte ens en dator osv under hela högstadiet och gymnasie och fram tills jag köpte min första dator 2001.
Sen tröttnade jag på att kröka, festa och till en viss del tjejer och började intressera mig av datorn i stället.
Fast nu det senaste halvåret har det börja svänga tillbaka igen, så numera blir det inte så mkt dator som förr, men en del blir det ju. Dessutom har man stadgat sig sedan 5 år tillbaka och det vill man ju hålla vid liv.
inte lika kul att partaya heller 🙁
December 31, 2001
Intresset för mig är det samma som det alltid varit, dock är jag inte lika påläst på hårdvarufronten längre.
Läser dock upp en del när det är dags för nya delar.
Det enda jag tröttnat totalt på är de förbannade spelen, förr klarade jag av att sitta och lira samma spel flera tim per dag men det går inte längre.
Inte ens de mmorpg jag har testat har uppfullt mina krav, alla är desamma. Och alla spel är bara samma skit med lite nyhottad motor.
Men mestadelen av min lediga tid förbrukar jag fortfarande här.
2 Guest(s)