December 28, 2004
Jag är inte så gammal men jag tycker datorer var som bäst när alla använde ICQ.
Även om jag hade hur dålig dator som helst som inte klarade något FPS spel flytande så var datorer drömmen.
Idag?, datorn används när man inte har något att göra, hur ofta blir det då?
Jo, ganska ofta pga har inget jobb och väntar på att åka in i lumpen 29 aug.
June 18, 2001
Njae...jag använder datorn mycket för info, skrivande, mailande och annan kommunikation. Dessutom använder jag den mycket till musik och film. Kontentan är att det blir en hel del tid framför burken. Däremot ogillar jag själva datorn som koncept.
Jag är inte den som umgås med vänner varje dag ändå, även om jag inte använder datorn. Då är det istället läsande eller annan intellektuell företagsamhet som sker. 😎
Social är jag ett par-tre dgr i veckan. Det mättar mitt behov.
November 27, 2003
Mjo, delvis. Det är inte alls samma typ av intresse längre. Att skrämma upp en processor i X GHz har tappat lite av sin charm. Först och främst för att prestandavinsten är inte alls den samma som den brukade vara och dagens processorer utvecklar så in i helvete med värme. 🙁
Numera är det främst ett teoretiskt intresse som driver en framåt även om moddar och pillar lite ibland när det kliar lite i fingrarna.
//Andreas
June 23, 2002
Well.
Det är väl nu på sommaren som mest man är trött på datorer. Finns inget som helst sug att pilla med datorer för min del av denna tid av året. Dock vill man ju ha en dator som man kan sitta vid. Sitter ofta vid datorn i brist på annat. Tex. när man är hemma, istället för att sätta mig och kolla på TV sitter jag vid datorn.
May 10, 2002
Smirnoff wrote:
Någon annan som känner igen sig? 😛
Jodå, fast jag hoppade från datorn som tog upp all tid och pengar till ett annat intresse istället :cy:
Ska jag vara helt ärlig så funderade jag faktiskt att sälja bort datorn helt ett tag men det blev inget av med det som tur är :eye:
January 28, 2004
Känner igen mig i det där om lite sociala kontakter på gymnasiet, fan det känns som man missat ett par år av sitt liv, för vad? Som den där gången man klarade Vampire för tredje gången på ett nytt sätt lär ju inte va nått man kommer ihåg om fem år. Nä känns som att det är dags att vakna upp ur den här minneslucka-fyllan o börja leva. Var ute med ett par barndomskompisar igår för första gången på länge och hade riktigt jävla kul.
Håller med, man börjar tappa intresset för spela spel och klocka.
Kostar att ligga på topp, finns inget värde i begagnade datadelar heller.
Ladda ner musik, laborera i fotoprogram och ha ett par gamla sjysta lan spel på burken om man är några som får lust att lana lite är det man använder lådan till.
Hade en kompis hos mig för ett tag sen för lan, han hade precis fått en hyrdator: en riktigt fet laptop. Totalt knäpptyst, dammfri, inga sladdar, en prestanda som får min stora låda att se ut att höra hemma på museum och så hade han på köpet en fjärrkontroll till den. Blir bra sugen att skaffa en själv. Specsen var: Pentium M 2.0ghz, 1024 ddr2, 6800 ultra go pci express.
Tror att det bara på sin höjd att finnas barebones om ett par år. Dom flesta, speciellt dom som inte spelar kommer att ha en laptop.
October 28, 2002
Spelar aldrig längre... datorn idag använder jag enbart för arbetet, internet, mail osv... Ett redskap för det.
Tankar musik och ibland film men där slutar det.
Kommer inte ihåg när jag spelade sist... orkade med World Of Warcraft i två veckor typ... Alla spel är likadana, det är fan inget som är roligt längre!
Kommer ihåg den "känslan" man hade när man satt med ett nytt spel förr... kunde lira hur länge som helst, var så otroligt kul! Numer är det bara trist... HL2 orkade jag inte ens spela igenom.
Har länge funderat på att köpa ny dator men nuvarande klarar allt jag gör med den overkill ändå... blir en laptop nästa gång.
January 22, 2003
Spelar ingenting och har inte gjort det dom senaste två åren, min värsta "nörd" -tid var mer under 6-7an då jag spelade CS hela tiden =)
Nu förtiden är datorn mer ett tidsfördriv när jag inte har någonting annat att göra, visst jag läser /. och håller koll på hårdvaran men det är mer någonting jag gör när jag som sagt inte har någonting att göra.
Just teknik är däremot någonting jag troligen aldrig kommer växa ur, alltid kul att vara lite nördig ibland men det är definitivt ned prioriterat jämfört med för två år sedan.
July 14, 2005
Efter att för ca tre år sedan förköpt mig på en dual Athlon MP i Lian-Li 602B mm. och Moderkortet brann och Hårdisken krascha så la jag allt på hyllan ett år.
Låna bara frugans dator för det nödvändigaste behoven.
Engagerade mig i Hembioköret och med ca 700 posts och träffar i RL vart man som en ny människa.
Tycker dock att datorn är det mest Holistiska Multimediaverktyget och har har startat ett nytt project med en High Defininition PC [HTPC>HDPC].
Som skall ersätta min Meridian 561'a Pre/Pro'n.
Inser också att det aldrig blir dom entusiastiska glada dagarna tillsammans med Barndomsvännerna då man spalade på Amigorna eller PC 386/486 med Doom2, UFO, eller Land of Lore längre
Nu har man Fru och och är ute och reser samt träffar Folk, spel är ingen större hit.
Tycker dock alltid datorn är för långsam och önskar mig ett NEC HCPE cluster
Tröttnade också på den dåliga stämningen och trivdes hos http://www.hififorum.nu & http://www.component.se
Fick en glad överraskning då jag återkom hit, att MjO är Redaktör som man träffat i Ljusdal min Hembyggd
🙂
Ingen kan allt men vi får respektera dom som kan dessa avancerade apparater var själv med och sätta upp ATM-Mesh år1999 under Mina Cisco kurs, så det känns sjukt att få påhopp samt Polemiska debatter överallt.
Vem bryr sig om man fått 40K i 3DMark om den inte klarar att köra ett program 48 timmar straight!
MVH Jonas Viklund. 😛
July 18, 2003
Känner igen mig till viss del, pallar inte o sitta o läsa om alla nya grejer nu. Men försöker hänga med lite sådär iallafall. Nu så sitter jag mest vid datorn för att snacka med polare, surfa, lyssna på musik eller kolla på film.
Har dock alltid varit aktiv socialt, aldrig suttit framför datorn istället för att ha varit med polare/flickor.
Ska ju börja o plugga om några veckor så man lär ju bara bli mer social.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
July 14, 2004
Jag känner igen mig totalt, min uppenbarelse kom väl för ett halv år sen, vi var en grupp med blandade åldrar allt från 20- 14 som satt på samma ventrilo spelade spel o diskuterade hårdvara och dylikt tillsammans dag ut och dag in... men alla vi har gett upp vårt intresse mer eller mindre totalt nu och har gått vidare till annat...
För min del är det mest tjejer och moppar som tar upp tiden nu 🙂
Sociala kontakter förutom internet polare hade jag i stort sett inga under dessa 5 / 6 åren....
det är mycket roligare IRL har jag fattat... och jag lär stanna där, dock när jag inte har nåt att göra så sitter jag och spelar nån timma då och då lite lineage 2, på gratis server med helt galna ratio där man blir max level på en dag = sjukt mkt skoj på kort tid 😉
det var allt, sen sitter jag på forumet då och då på kvällarna också, tack och bock!
F.Ö: vad blev C-J bannad för? jag var borta i 3 dagar nu... nu är han bannlyst. tacksam för svar, går bra i PM.
December 5, 2002
Har själv varit där, och jag kommer nog aldrig bli så entusiatisk som jag var för 3-4 år sen igen.
Läser fortfarande nyheterna på NH, men skiter i grafikkort och sånt numer eftersom jag inte spelar nåt ändå. Har skaffat lite nya intressen, tränar 5-6 dagar i veckan nu och spelar gitarr och bas.
Fast trots detta har jag både en ny skärm, ett nytt chassi och en processor på väg :bgrin:
Men det händer rätt ofta att jag saknar den gamla goda tiden när man lanade varje helg, man träffade iaf lite folk, något som man gör aldeles för sällan nu..
December 31, 2001
Saknar de trevliga studnerna man hadde på de små lanen med polarna när man var runt 4-6 personer.
Det var riktig stämning det, nu känns det inte som det är någon större ide att åka på lan då internet hastigheterna har blivit så höga. Men det är alltid roligt att träffa folk.
June 1, 2003
kan inte annat än hålla med dom flesta här. För 2-3 år sedan fanns det inte mkt annat jag gjorde än satt här vid datorn. Dessutom när man bor i en liten by med 1 person i samma ålder som en själv så satt man ju här vid datorn å lirade spel. Men sen när jag fick ADSL vart det ju ännu värre. Då fick till och med tvn vila. tror inte jag såg nåt på tv på flera månader.
Men nu har det ändrats en del faktiskt. Nu sitter jag mest här vi datorn när jag inte har nåt speciellt å göra. Och man har skaffat tjej. Och är mkt där och umgås gärna med henne och kompisar istället för å sitta här. Visst det blir rätt mkt tid vid datorn när jag är här hemma ensam. Men nu mer är inte datorn ett MÅSTE som det var för nåt år sedan. Nu använder jag den mest till att läsa nyheterna på nätet, lyssna på musik, snacka med folk på msn å kolla film. Spel är väldigt sällan nu mer.
Och jag är rätt glad att mitt datoranvändande har minskat. Jag är mkt mer social nu mer.
3 Guest(s)