Jag har blivit less på datorer|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jag har blivit less på datorer
Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
sp_UserOfflineSmall Offline
926725
July 25, 2005 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Nja men lite förändring har det vart i mitt intresse.... jag har slutat tycka lika mkt om att grejja med sjävla hårdvaran ... modda klocka bygga kylning.... och mer intresserat mej för programmering och elektronik modifikationer av olika slag...

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
926775
July 25, 2005 - 6:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: [quote=dreamweaver]

Nu är det "mättat" även för mig. Och det är faktiskt mycket pga/tack vare att Windows XP blivit så förbannat stabilt. Man behöver bara fixa datorn en gång och sen rullar det. Nu för tiden är datorn bara ett redskap, snarare än ett föremål för intresse.

Men iofs, när man köper en ny burk att sätta ihop. Då rycker det allt lite i baguetten hehe

Håller med dig där.

När jag var sist inne i en datoraffär, såg jag en bunt finniga grabbar med glasögon och snackar onödigt nördi, och allmänt dåliga skämnt mellan varandra, och frågar konstiga frågor försäljaren.
Så tänker jag "gud, dessa killar lär runka till Tux på kvällarna".

Ett annat gäng har jag lagt märket är 14åriga killar som kommer dit med sitt Thermaltake Sweex cool super chassin (gud vet vad de heter) och börjar gnälla att daaaaaaaaatan inte vill starta...

doh.

Mjo. Sånna kan ja också störa mig på ibland. Varför ta dig chassit om det är datorn det är fel på? Är de inga hardcore nördar som vet att strömsladden till on-knappen ska va på moderkortet eller? Säger de daaaaaatan? Isf är de ju inga nördar ju, då är de fjortisar 🙂

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
926785
July 25, 2005 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla har perioder då deras intresse för något svalnar. De flesta brukar sluta med de mesta hobbyaktiviteter under de sena tonåren, för att senare, kanske vid 25-30 inse att brudar är mest besvärliga.:)
Just nu har mitt datorintresse varit väldigt starkt under ett par år. Jag känner inte heller att det håller på att svalna. Men visst, ibland när jobbets burkar har bråkat ovanligt mycket, så blir man lite less på det hela. Dock brukar det komma smygandes tillbaka när det släpps nya saker.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
926789
July 25, 2005 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Alla har perioder då deras intresse för något svalnar. De flesta brukar sluta med de mesta hobbyaktiviteter under de sena tonåren, för att senare, kanske vid 25-30 inse att brudar är mest besvärliga.:)
Just nu har mitt datorintresse varit väldigt starkt under ett par år. Jag känner inte heller att det håller på att svalna. Men visst, ibland när jobbets burkar har bråkat ovanligt mycket, så blir man lite less på det hela. Dock brukar det komma smygandes tillbaka när det släpps nya saker.

Men SLI är väl kärlek iaf 😉

//Andreas

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
926793
July 25, 2005 - 7:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=denstore]Alla har perioder då deras intresse för något svalnar. De flesta brukar sluta med de mesta hobbyaktiviteter under de sena tonåren, för att senare, kanske vid 25-30 inse att brudar är mest besvärliga.:)

Men SLI är väl kärlek iaf 😉

//Andreas

Allt som ger prestanda är kärlek. Även SLI. Dock måste jag vänta ett tag på ytterligare ett 7800.....:)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 302
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL