November 22, 2001
Igår morse föddes min dotter, 51cm och 3.9kg.
Otroligt roligt, känns dock fortfarande lite overkligt 🙂
September 2, 2004
September 1, 2002
Nämen grattis för tusan!
Det är verkligen obeskrivbart hur det känns när man blir förälder för första gången.
Ett tips på vägen: Se till att ta hand om varandra, inte bara barnet. Se till att kommunicera så mycket det bara går, hur konstigt, skämmigt eller jobbigt det kan kännas. Det är lätt att man samlar på sig en massa förväntningar på sig själv och sin partner. Ju tidigare man talar om dem, desto lättare löser man dem!
Men framförallt, njut utav bara helvete, bättre än så här blir det knappast i livet!
November 22, 2001
Tack allihop!
Coore wrote: Tror han fortfarande är tillsammans med mamman, så det är lugnt...
Grattis. 🙂
Japp, men sömnlösa nätter har jag räknat med. Vi kommer dela ganska jämnt på föräldraledigheten så vi får ställa upp för varandra.
Shikar wrote: Grattis!
Glöm inte öppna ett nh-account åt henne så hon är väl förberedd när hon växt upp lite... :square:
Haha, vi får se. Jag väntar nog tills hon får sin första dator, 1-2 år borde väl vara lagom :p
ojdå wrote: Grattis grattis! 😀
Något namn bestämt? Vilka väljer ni mellan?
Nej, vi funderar fortfarande. Jag postar när vi bestämt oss.
Gamblor wrote: Nämen grattis för tusan!
Det är verkligen obeskrivbart hur det känns när man blir förälder för första gången.Ett tips på vägen: Se till att ta hand om varandra, inte bara barnet. Se till att kommunicera så mycket det bara går, hur konstigt, skämmigt eller jobbigt det kan kännas. Det är lätt att man samlar på sig en massa förväntningar på sig själv och sin partner. Ju tidigare man talar om dem, desto lättare löser man dem!
Men framförallt, njut utav bara h*****e, bättre än så här blir det knappast i livet!
Bra tips. Vi var på en föreläsning för någon månad sedan om relationerna efter födseln och han som höll i det pratade väldigt mycket om just detta.
2 Guest(s)