March 2, 2002
Fy f...n !
Jag skall ned med jobbet till Paris på tisdag nästa vecka och jobbar fram till fredag. Eftersom flygbiljetter är så dyra på Fredagar så betalar företaget hotell fram till söndag om man kan tänka sig att åka hem då, även dubbelrum om man vill ta ner en respektive. Bra tänkte jag och var ute i god tid och bokade en biljett till min flickvän för en månad sedan med Goodjet som alla tyckte va så bra och billiga, 2500 kr kostade den. De fick pris på Rese-mässan i Älvsjö samma vecka.
Sen har det blivit många sömnlösa nätter och dryga rubiker på löpsedlarna. Nu kom ändå finalen: De tänker inte flyga mer utan gör ett uppehåll till Januari, och jag får inga pengar tillbaka. En ny resa får jag.....om de tänker börja flyga igen.
Vad skall jag med den till då !!! De måste väl ändå följa lagen ?
Vem som helst som har fodringar på företaget kan begära in dem och gå till inkasso, vilket i sin tur kan/kommer att leda till konkurs. Jag kan tänka mig att fodringsägarna står på rad med sina krav. Så om en snar framtid så finns de inte längre.
http://www.expressen.se/articl.....?id=132663
Vad var det jag sa......
Jag skall åka till deras kontor i Göteborg, där skall jag gå in och kedja fast mig, och jag tänker göra "mistluren" till jag fått mina pengar!!
BUUuuäääÄÄHHH
August 9, 2001
Jag tycker att om ett företag snålar med att lägga ut pengar på trygga och säkra resor, kan de lika bra få ta
konskvenserna till att inte göra SAS bättre... SAS är i stort sett det enda flygbolaget som kan ge vad de lovar.
Självklart skall man hjälpa de små företagen men om man är lite påläst så vet man också att Goodjet har ekonmiska
problem samt att de inte har världens bästa relation med deras samarbetspartner som flyger några av deras linjer.
March 2, 2002
Vid den tiden jag köpte min biljett så var de höjda till skyarna av massmedia. De vann ju tom. pris på rese-mässan som var arangerad av resebranschen. Kan man inte lite på nån ? Skall man behöva vara en misstänksam och skeptiskt människa till sin natur för att aldrig bli lurad?
March 2, 2002
June 17, 2001
Hörde på nyheterna att dom hade lagt in om konkurs igår... 😡
Tycker lite synd om dig för det är ju pengar som kunde ha gått till bättre saker.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
2 Guest(s)