June 3, 2001
Alltså.. va är det med folk? :bok:
Detta hände i morse när jag stog å vänta på tåget.
Står där i min egen lilla värd å lyssnar på MP3 och försöker lösa världsproblemen.
Helt plötsligt så kommer det en snubbe å går förbi.
Inget mer med det tänker jag å funderar vidare.
Jag står helt å glor rakt fram och är helt borta i mina tankar.
Man ser ju endå va som händer även om man bara stirrar långt bort så att säga.
Jag ser att killen går fram å tillbax 7-8 gånger ca 1 meter framför mig med ca 2 meters längd å TOKGLOR på mig.
Efter en stund så kollar jag till å tänker känner jag den där kissen eller?
Då ser han skitsur ut å mumlar något som jag inte hör.
Jag (tar ut ploppen ur örat): "-Hu, va?"
Snubben: "-Vafhan stirrar duh påh?" på nästan svenska.
Jag: "-Eeeehh.. snön?"
Sen kommer tåget å han går iväg å glor surt på mig precis hela tiden.
Fan va sur jag blir, ska man inte ens få stå i sin egen lilla värld utan att nån dum fa-an ska hålla på å jiddra? :arg:
February 7, 2006
February 7, 2006
April 14, 2002
cybercola wrote: [quote=Gueno][quote=Marcan-]Var det verkligen så farligt då?
Ehh.. ja!
det var ju en provokation marcan, i syfte att mecka bråk.
Jojo men det är ju bara om du bryr dig som han lyckas. Lärde man sig inte på lågstadiet att det är mycket roligare för "bråkmakaren" om du blir upprörd?
April 14, 2002
Extatic wrote: [quote=Marcan-]Var det verkligen så farligt då?
Klart som fan man blir lite sne när folk håller på så.
Försök inte lura i mig att du inte hade brytt dig.. 🙄
Klart jag tyckt killen varit dum i huvudet. Men man kan ju inte gå och vara sur över det hela dagen 😛
September 3, 2001
åååhh såna idioter gör mig så irriterad att jag nästan grinar.
För nåt år sen satt jag på bussen och glodde ut i tomma intet... när en snubbe hoppar på och går förbi o snäser "fan gloru på???" i kaxig stockholms-dialekt. Blev lite förvånad men tänkte inte mer på det.
Vid slutstationen hoppar jag av och snubben kommer rusande mot mig och skriker "fan gloru på din jävel??" och tog mig i kragen. Då jag kände lukten av öl gav jag honom 4 vänstrar på käften. Då kom en annan snubbe o sa "varför slår du min brorsa"?
Jag tänkte direkt på att man inte ska slåss med syskon (dom har ju mer att förlora så att säga ^^!) så jag bad om ursäkt men att han skulle hålla bättre koll på sin bror.
Allt bara för att ha tittat på någon!! Jag är numera lite skraj för fulla svenskar på nätterna. Fördomsfull? Javisst.
May 15, 2005
Edhunter wrote: [quote=csm101]Alla har fördomar i sig och jag tror att det är helt naturligt att man har fördomar mot sånt man inte känner till.
men det är "konstigt" att i de allra flesta fall så har man rätt, iaf jag 🙂 lyckligt lottad kanske 🙂 är sällan mina fördomar slått fel
Happens me all the time 😀
September 5, 2001
L0rden wrote: [quote=Edhunter][quote=csm101]Alla har fördomar i sig och jag tror att det är helt naturligt att man har fördomar mot sånt man inte känner till.
men det är "konstigt" att i de allra flesta fall så har man rätt, iaf jag 🙂 lyckligt lottad kanske 🙂 är sällan mina fördomar slått fel
Happens me all the time 😀
hehe gött å höra:) är gla att inte vara fördomsfri 😀
February 12, 2002
De här hände mig förra året på våren. Ungefär samma sak som för dig.
Man vill bara, grr... 😕
-=*ThE_cRoW*=- wrote: De här hör väl bara hit halvägs, men är ändå så upprörd nu att ja måste få ur mig det... Respekten i samhället schanserar varrenda dag.. 🙁
Höll på åka på spö nyss av en 16-17 åring. Helt otroligt...
En kille stirra med "onda ögat" på mig hela vägen när ja cykla över några gator. Han var omgiven av 4-5 tjejer. När ja cyklar förbi. (ja har kollat på honom några gånger, sista så kolla ja länge för tänkte han borde väl ge sig) Iaf, när ja cyklar förbi så skriker han å vänder sig om mot mig å frågar vad ja stirra på.. Ja bromsar in, kliver av cyklen å vänder mig om å frågar vad han sa.. Han uprepar, nu agresivt å går mot mig å spänner sig, ja börjar gå mot han å sa att du stirra ju på mig? Ville du nått? Han stannar, ser grinig ut å spänner sig ännu mer. en av tjejerna springer fram å rycker tag i honom å säger "nej lillis kom nu"...
Som sagt helt otroligt, snart vågar man ju inte gå ut längre.. 😕Vad kunde jag gjort bättre i denna situation? Struntat å cyklat vidare? Försökt att inte kolla rakt fram så mycket utan mer åt sidan så jag missat alla trotoarkanter?
(från denna tråd --> https://www.nordichardware.se/.....8;start=50 )
1 Guest(s)