October 25, 2003
Uscha, idag förstärktes mina fördomar ännu mer...
Har en bunt människor i min klass, jävla pissråttor.
Bara för att de inte kan föra en konversation utan att använda "Aboo broschan!", "Ey, vaffan sa du?" eller "Assååå!!" så ska jag få skit för att jag kan prata relativt akademisk korrekt svenska.
Fyfan, jag avskyr de verkligen.
October 25, 2003
Öwall wrote: undrar om alla riktiga invandrare gömmer sig för mig. jag tycks bara träffa på invandrare som är minst lika trevliga och väluppfostrade som vem som helst även om deras svenska inte är perfekt, och de gärna använder slangord.
Välkommen till valfri sam-klass på vasaskolan i Gävle så ska du få se på annat.
August 9, 2005
Tindy wrote: Uscha, idag förstärktes mina fördomar ännu mer...
Har en bunt människor i min klass, j**la pissråttor.
Bara för att de inte kan föra en konversation utan att använda "Aboo broschan!", "Ey, vaffan sa du?" eller "Assååå!!" så ska jag få skit för att jag kan prata relativt akademisk korrekt svenska.
Fyfan, jag avskyr de verkligen.
Känner igen det där. Sen tycker dom det är jättekul när man pratar svenska och inte "Jag-är-någon-jag-inte-är-svenska".
February 12, 2002
Har prakticerat på Ica nu i en månad och mina tankar om invandrare har faktiskt blivit lite bättre.. Är snälla och trevliga och tackar för hjälpen. Gamla tanter däremot, :arg: mina fördommar om de "jag ser nog att du är butiksbeträde, å ditt arma bottenskrap... Jag minsann har själv levt gott på att vara hemma och städa huset och mata ungarna jag för jag har ingen som helst utbildning men ja är ändå så mycket högre upp på statusometern än dig.. Å visst ja, jag förstår inte vad de står på den här kartongen. De verkar vara nått utlänskt språk. *Börjar prata när ja är 10 meter bort och tror jag skall höra allt* *skriker när jag står nära* VA STÅR DET HÄR?! *svarar* coffe, men det strår på svenska på andra sidan." Nä, men ni fattar.. Hatar dem... 👿
February 12, 2002
Förövrigt, har kommit till viss insikt om Wannabegangsters, invandrare med integrationsproblem och whitetrash. Bor nu i ett område där man kan få sig en dänga då och då om man kollar på nån på fel sätt.. Men har kommit fram till hur mycket motstånd jag än gör å hur mycket ja än försöker läxa upp dem och göra världen bättre så kommer det alltid en ny våg som i nått zombispel eller liknande så min plan är att bara ignorera, låta samhällets lowlifes ta dö på sig själva och leva sina små misserabla liv, vara bitter och arg mot allt som inte är till deras fördel. Så jobbar jag mig härifrån med tiden och hittar mina jämnlikar till grannar. Lika barn leka bäst. 🙂
July 23, 2002
Fördomsfri blir man nog aldrig, om man inte råkar vara en supermänniska.
Men nog är det dumt att låta enskilda händelser styra ens tankar om en hel grupp människor.
Man har fördommar, men det är inget att vara stolt över. När man är medveten om dem så kan man ju iaf analysera dem.
Nu har mina fördommar stärkts om små "forumnissar" (me too:)) som har upplevt något lite chokartat i livet och sedan förvränger det och skriver om det på sitt favoritforum varefter kamraterna kommer med klappar på axeln om att de känner likadant.
February 7, 2006
June 3, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Jag fick en klapp på axeln igår av en tjej när jag slutatde min arbetsförmedlingspraktik på ica. Vad betydde det? Tjejjer klappar inte på axeln. Man kramar dem eller tar i hand. :S
Det betyder: Jag vill inte ligga med dig men lycka till i livet pucko.
Det säger jag av erfarenhet. :eye:
Eftersom jag är en vit, hederlig och Svensk så har jag inga fördommar..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
3 Guest(s)