December 23, 2000
Alla har vi nog fått stå ut med slarviga rumskompisar. Min är verkligen inget undantag. Alltför ofta lämnar han berg av disk efter sig och lämnar därmed riunga utrymme för mig att jobba på när jag ska fixa käk. Igår tröttnade jag och fixade till litegranna i köket. Jag polerade diskbänken så att man kunde spegla sig i den och knökade sedan ihop hans disk till en kompakt hög som jag sedan skjöt in längst in i hörnet av diskbänken, så att den inte var ivägen. Nu när jag vaknat på morgonen så är båda diskhoarna fyllda med samma jewla disk igen!!!!!! 😡 😡 😡 Grrrrr!!!!
Fattar puckot inte att han ska diska upp skiten!?!?! 😡 😡
Jag vill minnas att min kolsyrepistol är dödlig på nära avstånd... 😀 😀 😀
*Levi är på krigsstigen*
Förresten, om jag nu skulle råka skona hans liv, har ni några bra förslag på hur jag ska få idioten att fatta att han ska diska skiten efter sig. Visst kan jag säga åt honom att göra det på skarpen. Men det kanske finns bättre sätt...? :hmm:
December 23, 2000
Jag har funderat på att ställa in den i hans skåp odiskad. Men den här snubben ska jag iaf bo ihop med minst resten av läsåret och då kan det bli lite jobbigt med fejder. Men snart kommer mitt tålamod vara slut och då kommer hans huvud sitta uppspikat på vår ytterdörr...! 😀
edit: Hey!!! Nu kom jag på det!! Jag är ju hustomte för vår trappuppgång!! 😀 Jag kan klippa hans internetlina i ett par veckor så får vi se hur morsk han e!!!
Dax att logga in i switchen och börja leka lite!!! 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: LeviAthaN den 2001-11-15 09:40 ]
January 3, 2001
Fixa lite syra av nåt slag typ myrsyra eller nåt annat som stinker och sprid lite, lite på hans disk.....Sen är det bara att fråga vad som luktar och han kommer snart fatta att han måste diska skiten om det skall gå att bo kvar.....Drastiskt javisst men det kan ju funka
September 14, 2001
October 17, 2001
On 2001-11-15 14:19, Mr. Ping Pong wrote:
Tycker vi hustomtar ska samarbeta för att göra varandras liv bättre.
dra ut hans lina och skyll på fel i modermodemet. Eller änu grymmare, dra ner hans hastighet på linan till 12,4 Kbps 😀
hehe,,,
skylla på att modermodemet (som alla vet är hjärtat i hårddisken) har gått sönder...
😀
August 22, 2001
Jag tycker du ska göra det enda rätta... det som Vaniljflickan naturligtvis skulle gjort Glöm alla pikar eller hintar... här behövs klarspråk, MEN inte sagt att det behöver bli obehagligt. Ta honom på väg till kylskåpet eller så och släng ur dej en kommentar i skämtsam ton "hörru... nu får du fan ta å diska upp här va"... behöver inte vara så pretentiöst eller allvarligt...
Vi har handledning på mitt jobb av en psykolog. Där diskuterar vi just sådana här situationer. Hur tar man upp problem utan att kränka individen i frågà? Alla var rörande eniga om att klarspråk samt ärlighet är A och O för att få ett öppet och fungerande klimat. Lycka till!
October 9, 2001
Håller med Vanilla.
Klarspråk är aldrig fel.
Säg till honom att det har gått så långt att du postat en tråd på NH om detta och blir han inte rädd då och diskar upp (och tar din disk samtidigt som plåster på såren) då är det bara att ta fram en tång och göra så han inte behöver klippa naglarna på ett år!
(oh my, vilken lång mening!)
1 Guest(s)