February 4, 2003
Colic alltid lika roligt när du kommer med dina argument.
Varför skapa en tråd om du inte vill ha diskussion?
Och allvarligt talat, vad är mer ett tecken på "att det inte är sant".
1.) Att inte komma med ett ända vettigt argument, förutom att vi är galna och dumma i huvudet och kräver bevis för dina lögner på 80% ? (som du)
2.) Att faktiskt vara kritisk mot de uppgifter som du ger? (som vissa av oss)
Men jag tycker om dig ändå CoLiC. För du tror i alla fall själv på det du skriver.
February 1, 2004
CoLiC wrote: [quote=StarCraft][quote=CoLiC]Jag ser tecken på svaghet överallt.
Det är också en svaghet att inte acceptera andras tro.
Det kan jag ju inte riktigt hålla med om, lika mycket som du håller med om att Matrix inte är bra.
Tvinga mig inte till att börja posta igen... Jag står inte ut med alla hjärndöda personer som tvunget måste käfta emot och skrika "BEVIS BEVIS BEVIS!", det är alltid ett tecken på att man vet att det är sant. Och jag har inte tänkt slösa energi på att leta fram ett godtyckligt svar till er, den energin behöver jag till att öppna min ciderflaska här.
*pfsssst*
EDIT: Hmm, det där fick jag nog lov att ta bort, kunde inte formulera meningen så det lätt rätt...
Exakt...du visar bara din svaghet ännu mer genom att inte lyssna på mig nu. Du ser det inte själv men vi andra som läser det ser det väldigt tydligt.
March 21, 2004
HerrPutte wrote: Åja, du har inte läst bibeln va? Det har jag gjort, flera gånger. Läs nya testamentet, där ser du vad jesus gjorde.
(jobba inte till sjöss i tre månader med en massa fillipinare utan böcker, jag kunde knappt prata med dom och dom hade inga engelskspråkiga böcker eller tidningar förrutom bibeln.)
gamla testamentet är bäst, många galna profeter som förmodligen var packade och vaknade ute i öknen och såg syner. Hezekiel är min favoritprofet, skvatt galen! Dock om man läser första kapitlet ur Hezekiel så är det precis som ett rymdskepp landar med robotar som snurrar runt en bakfull Hezekiel....
Ja men gjorde han något innan han gick ut och samlade på sig lärjungar ?
så vitt jag har förstått det så jobbade han i familjeföretaget som snickare.. men gjorde han något extra eller så innan ?????
Har nog ingen bibel, har försökt läsa den flera gåmger, men den är ju lite seg...
January 12, 2004
CoLiC wrote: [quote=StarCraft][quote=CoLiC]Jag ser tecken på svaghet överallt.
Det är också en svaghet att inte acceptera andras tro.
Det kan jag ju inte riktigt hålla med om, lika mycket som du håller med om att Matrix inte är bra.
Tvinga mig inte till att börja posta igen... Jag står inte ut med alla hjärndöda personer som tvunget måste käfta emot och skrika "BEVIS BEVIS BEVIS!", det är alltid ett tecken på att man vet att det är sant. Och jag har inte tänkt slösa energi på att leta fram ett godtyckligt svar till er, den energin behöver jag till att öppna min ciderflaska här.
*pfsssst*
EDIT: Hmm, det där fick jag nog lov att ta bort, kunde inte formulera meningen så det lätt rätt...
Om du hade rätt så skulle vi inte vilja ha bevis... 🙄
July 13, 2002
smurfen87 wrote: Colic alltid lika roligt när du kommer med dina argument.
Varför skapa en tråd om du inte vill ha diskussion?
Och allvarligt talat, vad är mer ett tecken på "att det inte är sant".
1.) Att inte komma med ett ända vettigt argument, förutom att vi är galna och dumma i huvudet och kräver bevis för dina lögner på 80% ? (som du)
Men jag tycker om dig ändå CoLiC. För du tror i alla fall själv på det du skriver.
Om du vill ha bevis/förklaring så läs mina posts på sid 7 då... om du inte håller med så kan du å jag argumentera om det 😀
February 4, 2003
Tycker inte mig se något bevis / förklaring angående 80% någonstans på sidan 7. Orkar inte heller läsa allting som du skrivit.
Man kan hålla på och beskylla allt och alla för allting. Men någonstans måste man förstå att om det inte finns det ena så finns det det andra.
Alltså jag förstår vad du och Colic vill få fram, men jag tror inte på den fakta ni lägger fram.
Och man måste vara lite flexibel och förstå att det alltid kommer finnas krig och personer som blandannat uttnytjar barn.
Om det inte är i religionsens namn så är det i demokratins namn. Och om inte demokrati fanns så skulle man bråkat om något annat.
Symtom kommer alltid att finnas. Vi är människor.
Man måste gräva djupare än att beskylla det yttliga. Om man ska beskylla någon så är det oss människor. Vi som helt enkelt är för "tröga" för att kunna hålla oss sansade.
July 13, 2002
smurfen87 wrote: Text.
Beskyller inte alla krig, eller ens något krig, helt på religionen... det tycker jag framgår i mina andra texter. Men jag tycker att det är ett utmärkt vapen i krig i och med de "svaga" massor man kan driva till våld med det. Med svaga menar jag de som hellre lyssnar till religion än till sin inre röst och sunda förnuft (vad det nu är...).
February 4, 2003
Ja. Men människor kommer vara svaga oavsett om religion finns eller inte.
Om inte religion finnns så finns andra grupperingar, där folk kommer bli "förtryckta" (av vissa andra medlemmar) och göra saker som de inte "egentligen vill".
Det kommer inte bli bättre om man tar bort religionen, för då finns något annat. Men religionen tillför också mycket positivit som kanske andra grupperingar inte hade gjort på samma sätt.
Man måste gräva djupare. Det är människian det är fel på. Att vi inte är tillräckligt kloka för att förstå att vi måste ta hand om varandra, plus att vissa av oss inte är tillräckligt starka för att säga nej. Religionen är bara ett vapen för vissa i denna kamp (och långifrån 80%)- men om inte religionen fanns så skulle något annat funnits.
"Ensamma människor" som är "svaga" kommer alltid söka sammhörighet med andra "starka människor". Oavsett om det är i kyrkan eller på andra ställen.
July 13, 2002
smurfen87 wrote: Ja. Men människor kommer vara svaga oavsett om religion finns eller inte.
Om inte religion finnns så finns andra grupperingar, där folk kommer bli "förtryckta" (av vissa andra medlemmar) och göra saker som de inte "egentligen vill".
Det kommer inte bli bättre om man tar bort religionen, för då finns något annat. Men religionen tillför också mycket positivit som kanske andra grupperingar inte hade gjort på samma sätt.
Man måste gräva djupare. Det är människian det är fel på. Att vi inte är tillräckligt kloka för att förstå att vi måste ta hand om varandra, plus att vissa av oss inte är tillräckligt starka för att säga nej. Religionen är bara ett vapen för vissa i denna kamp (och långifrån 80%)- men om inte religionen fanns så skulle något annat funnits.
"Ensamma människor" som är "svaga" kommer alltid söka sammhörighet med andra "starka människor". Oavsett om det är i kyrkan eller på andra ställen.
Håller definitivt med, skrev i princip samma sak på sid 7 (fast lite mera kritiskt till religion då :P). Men det gör inte det faktum att det är en svaghet att lita blint på religion eller någon annan inriktning för den delen. Om alla litade blint på fotboll eller spådomar skulle detta vara lika illa... en svaghet.
November 22, 2001
CasO wrote:
jag menar mer så här:
hur många människor har dött hittils pågrund av kriget? om saddam hade varit kvar så tror jag knappast att att små många människor hade dött...
Om han hade fort fortsätta tortera människor i lugn o ro menar du?
Såvitt jag förstått har de flesta som dött i kriget varit soldater.
Det är skillnad på att döda civila och att döda soldater.
April 10, 2003
smurfen87 wrote: Ja det är klart man ska vara ktitisk, även mot religionen.
Men det är ju inte religionsens fel att personer är svaga och "inte är kritiska".
Nä men om vi förutsätter att religionen är skapad för att valla den svaga stora dumma massan så är den itne direkt bidragande till personers självständighet.
February 4, 2003
Tyrfing wrote: Nä men om vi förutsätter att religionen är skapad för att valla den svaga stora dumma massan så är den itne direkt bidragande till personers självständighet.
Om du förutsätter så är det ingen fakta baserad på sanningen. Och tyvärr är det inte så enkelt. Många personer har mått gott av relgionen också.
3 Guest(s)