March 24, 2002
CoLiC wrote: Jag behöver nog inte specificera mina tankar om Shia Muslimerna i Irak... Ingen annan liknande religion heller för den delen, du behöver bara kolla på dess lagar...
Som tur är så försvinner nog en hel del religion framöver då alla 20-60talister försvinner, och en vettigare folkgrupp kan ta över.
Är du medveten om att den muslimska religionen är en av dom mest växande?
Sammtidigt är det som du skriver, ett ständigt ras på dom traditonellt västerlänska religioner.
Och då blir jag blixtsnabbt nyfiken på vilken "vettigare folkgrupp" ska ta över??
Själv tackar jag min stjärna att jag är en utdöd 60-talist när den dagen kommer.
May 17, 2002
CasO wrote: inte alls... för jag behöver inge källor (inte ÄN iaf)...
behöver jag bevisa något så gör jag de direkt på plats....till skillnad från vissa som inte ens svarar på mina frågor 😉
Finns ordet självkritik i ditt ordföråd? Om inte, slå upp det eller Googla:
http://www.google.se/search?q=.....#038;meta=
January 12, 2004
Som CasO försöker säga så finns det inga religionskrig...
Dom krig där religionen finns med så är det dumknullade människor som tolkar biblen som fan själv...
Sen vad är det för fel om en person hittar styrka i en religion?
Det är väl bättre att dom hittar styrka och kommer på fötter, än att dom ska bli socialfall, knarkare, alkoholister eller vad det nu dom kommer ifrån...
det viktigaste är att dom inte hamnar i någon heltossig sekt...
May 17, 2002
Milton wrote: Hur kan man få diskutera religion när man inte får diskutera politik?
Har för mig att man inte för diskutera religion, bäst vi alla håller tyst och ber om förlåtelse...
snälla Skiroy, var barmhärtig. Visa att du är en stor man och skona oss alla (utom CasO då kanske, det var ett skämt. Skona även CasO, fast lite mer brutalt kanske.. :bgrin: )
May 17, 2002
Json_81 wrote: [quote=Jerry] Du säger att religion orsakar 80% av alla krig. Under vilket namn startas alla västerländska krig idag? Demokratin. Ska vi anta att demokratin orsakar 80% av alla krig? Nej.
Nämn ett västerländskt krig som inte har med religion att göra.
Falklandskiget, Vietnamnkriget, Koreakriget.. Ska jag nämna fler?
November 22, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Json_81][quote=Jerry] Du säger att religion orsakar 80% av alla krig. Under vilket namn startas alla västerländska krig idag? Demokratin. Ska vi anta att demokratin orsakar 80% av alla krig? Nej.
Tycker det där mer låter som österländska krig.
Plus att det var aktuella krig vi pratade om.
October 22, 2002
Krqagyzzz wrote: [quote=Json_81][quote=Jerry] Du säger att religion orsakar 80% av alla krig. Under vilket namn startas alla västerländska krig idag? Demokratin. Ska vi anta att demokratin orsakar 80% av alla krig? Nej.
lol plzz var lite mer realistisk.... även irak kriget är startat i krisendomens namn.... (jag syftar på BUSHs uttalande)....
May 17, 2002
CasO wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Json_81][quote=Jerry] Du säger att religion orsakar 80% av alla krig. Under vilket namn startas alla västerländska krig idag? Demokratin. Ska vi anta att demokratin orsakar 80% av alla krig? Nej.
lol plzz var lite mer realistisk.... även irak kriget är startat i krisendomens namn.... (jag syftar på BUSHs uttalande)....
Va? Sluta lola mig.. Inga av de krigen jag nämnde är religionskrig.
May 17, 2002
Json_81 wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Json_81][quote=Jerry] Du säger att religion orsakar 80% av alla krig. Under vilket namn startas alla västerländska krig idag? Demokratin. Ska vi anta att demokratin orsakar 80% av alla krig? Nej.
Tycker det där mer låter som österländska krig.
Plus att det var aktuella krig vi pratade om.
hmm,, om du ska vara så.. men Falkland är inte Öst.. Falklandsöarna ligger utanför argentina, där kriga GB dvs västerland. Korea och Vietnamn så krigade USA dvs västerland.. Det pågår inga krig i Väst så det är lite svårt att nämna några sådanna,..
August 21, 2003
Religion är som nationalismen, fast värre. Den är partisk och lätt att följa för de enkelspåriga.
Jag vågar inte tänka på hur vårt samhälle skulle ha sett ut idag, om kyrkan fortfarande varit i makten.
Varför ökar islam mycket?
Befolkningen i många muslimska länder har ingen utbildning, och därmed ingen möjlighet att ifrågasätta.
De religösa ledarna startar krig, men det är religionen som förenar människorna, den används som ett redskap.
Religion och politik går inte ihop, det har historien bevisat alltför många gånger.
Vi i västvärlden verkar slutligen ha lärt oss, nu är det bara resten av jorden kvar...
October 1, 2002
©AntiChrist wrote: Varför ökar islam mycket?
Befolkningen i många muslimska länder har ingen utbildning, och därmed ingen möjlighet att ifrågasätta.
Så utbildning ger perspektiv och möjlighet att "ifrågasätta" ... exakt vad? 🙄
©AntiChrist wrote: Vi i västvärlden verkar slutligen ha lärt oss, nu är det bara resten av jorden kvar...
Vi i västvärlden har defintivt inte lärt oss. Vänta du bara ...
5 Guest(s)