August 17, 2001
Vet hur det känns, mitt vattenblock fick för sej att tömma ut en liter vatten över moderkort gfx ljudkort tvkort m.m. för en vecka sen.. sprakade satan slog gnistor proppar gick m.m... datorn stendog..
efter mycket torkande, böner och annat tjafs så som att fel söka osv osv så lever datorn igen.. och den funkar just nu (fick igång den nu ikväll) så jag hoppas den fortsätter funka..
May 5, 2003
December 10, 2002
Många som undrar ifall någon försäkring täcker åsk-skador. Det kan jag säga att det gör dom inte. Det smartaste man kan göra är att vänta ett par dagar efter det har åskat och sedan kolla vad som är fel, sedan så skickar du in det till försäkringsbolaget(eller skickar iväg en anmälning) och säger att det kom en strömspik, en sladd hoppade ur eller vad som helst. Var bara noga med att inte ens tänka ordet ÅSKA när du pratar med dom.
MVH Henrik Andersson
- Som vet hur det går till, har jobbat i en datoraffär.
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
July 11, 2002
Hmm, Lysdiod är inte det en halvledare samt kringkomponenter till den kodensatorer är det inte också halvledare 😉 ?
Inte kul, får hoppas på att du har garanti kvar så kanske du kan få ett nytt.
Nu blir jag förvånad, ett par av er har skrivit att deras vattenblock har läckt och sedan har det kommit gnistor och kortslutningar, sedan så har ni torkat och massa böner och lyckats få igång det?
Jag kommer själv ihåg jag råkade kortsluta ett moderkort med en skrut och då var det sista 0-1 den gjorde
June 19, 2002
Callister wrote: [quote=[NH]Noddan]Fortfarande inget liv i datorn. fortfarande hjälplöst deprimerad
ber att hårddiskarna är hela.
Hur mkt material fanns på diskarna då? :bok:
Hela mitt liv (200Gb). En massa hemvideos som jag och polare spelat in, allt mitt NH-arbete, alla mina skolarbeten, mails, gamla hemsidor, minnen, en jävla massa digitalkamerabilder, drivrutiner, program som tagit evigheter att skriva, en massa källkod, böcker.. BUÄÄÄÄÄÄHHHH
July 11, 2002
Men om olyckligtvis hårddisken är sönder (hoppas inte), då är det väl enkelt o byta kontrollerkort.
Jag kortslöt en 2gb hårddisk, styrchippet började brinna.
En kompis till mig hade en liknande hårddisk och som tur passade kontrollkortet och all pr0n/important shiit var räddad 😀
January 4, 2001
Smirnoff wrote: Men om olyckligtvis hårddisken är sönder (hoppas inte), då är det väl enkelt o byta kontrollerkort.
En kompis till mig hade en liknande hårddisk och som tur passade kontrollkortet och all pr0n/important shiit var räddad 😀
Varför skulle det hjälpa med ett nytt kontrollerkort ifall hdd:n har pajjat?
September 4, 2002
Coore wrote: [quote=Smirnoff]Men om olyckligtvis hårddisken är sönder (hoppas inte), då är det väl enkelt o byta kontrollerkort.
Varför skulle det hjälpa med ett nytt kontrollerkort ifall hdd:n har pajjat?
Kan ju vart kretsarna som brunnit upp i detta fall. Då är det ju i bästa fall bara att ersätta dem.
August 17, 2001
Smirnoff wrote:
Nu blir jag förvånad, ett par av er har skrivit att deras vattenblock har läckt och sedan har det kommit gnistor och kortslutningar, sedan så har ni torkat och massa böner och lyckats få igång det?
Jag kommer själv ihåg jag råkade kortsluta ett moderkort med en skrut och då var det sista 0-1 den gjorde
Jepp som det står ovan, mitt moderkort, gfx och ljudkort bokstavligen va vattendränkt, det fräste, gnistrade och knastrade..
Men nu funkar den! 😀
Fråga inte hur, men jag e lycklig!
2 Guest(s)