September 1, 2002
Jo, det är ju ingen som förlorar något på det, men jag förstår inte vad du menar med "Jag ska aldrig igen lämna kött ouppätet så att nått stackars djur har fått dö i onödan". Om du nu skall vara vegan, bör du ju inte ens ha kött på tallriken att börja med.
Jag klarar mig inte utan mjölk så vegetarian är nog det längsta som jag personligen skulle klara att stäcka mig.
January 17, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Jag har funderat länge nu och bestämt mig för att bli vegan.
Jag ska aldrig igen lämna kött ouppätet så att nått stackars djur har fått dö i onödan.Vad tycekr ni är det rätt väg att vandra?
Haha, inte fan ska du gå och bli vegan!? Snacka om att hoppa till botten av utvecklingsstegen!
Tror du kossan skulle bry sig om en bit av hans skinka inte blir ordentligt uppäten?
Dessutom har vi så inihelvetes många kor och får här på jorden så vi kan kosta på oss att slakta ett par i onödan!
Nej skärp dig, det är meningen att vi ska äta djur! Så har det varit ända sedan den första människan gick på jorden, och jag tycker inte att någon ska bryta trenden!
Död åt veganerna... En människa som inte äter kött är ett genetiskt missfoster.
January 18, 2003
Catstyle wrote: Gamblor, är du trött? 😛
Nä, tycker han ställer en helt relevant fråga faktiskt. Om man nu är vegan så har man ju inte kött på tallriken till att börja med? Visst, man bör äta upp det man tagit, men äter man nu kött så är man ju inte vegan, eller hur?
Sent rent personligen så är det ju så att människan är en allätare (en del av den flexibilitet som gjort att vi kunnat föröka oss så pass på denna planet) så jag ser ju inte vitsen med att vara vegan alls, det är ju mera en innegrej i dagens samhälle.... Nä, kött och grönsaker i kombination på min tallrik, det är godast så!
January 17, 2002
Catstyle wrote: Tycker du det är rätt om vi slaktar dig med ColiC?
Antagligen mer rätt att slakta mig än dig, det är mer kött på mig... 🙄
Seriöst, du kan inte tycka att vi inte ska äta djur?
Idag finns kosttillskott, det fanns inte förut, man kan leva som vegan idag. Hade du däremot börjat med sådana dumheter för 200 år sedan hade du varit död inom en månad. Med det bevisar vi att man SKA äta djur.
August 22, 2005
CoLiC wrote: [quote=Catstyle]Tycker du det är rätt om vi slaktar dig med ColiC?
Idag finns kosttillskott, det fanns inte förut, man kan leva som vegan idag. Hade du däremot börjat med sådana dumheter för 200 år sedan hade du varit död inom en månad. Med det bevisar vi att man SKA äta djur.
Jag är inte vegan eller vegetarian.
Men då du säger att vi ska slakta djur för att det finns överflöd av dom, ska vi då slakta människor också?
January 17, 2002
Catstyle wrote: [quote=CoLiC][quote=Catstyle]Tycker du det är rätt om vi slaktar dig med ColiC?
Men då du säger att vi ska slakta djur för att det finns överflöd av dom, ska vi då slakta människor också?
Nu ska jag inte börja köra med personpåhopp, men hur har du det med logiken?
Det finns ca 6 miljarder människor på jorden, på nya zealand (stavning på svenska?) finns det mer får än människor. Du ska nog se att det finns otroligt många gånger mer får/kor/grisar på jorden än människor...
August 22, 2005
CoLiC wrote: [quote=Catstyle][quote=CoLiC][quote=Catstyle]Tycker du det är rätt om vi slaktar dig med ColiC?
Nu ska jag inte börja köra med personpåhopp, men hur har du det med logiken?
Det finns ca 6 miljarder människor på jorden, på nya zealand (stavning på svenska?) finns det mer får än människor. Du ska nog se att det finns otroligt många gånger mer får/kor/grisar på jorden än människor...
Så gränsen för när en art skall slaktas går när de är fler än människorna?
September 12, 2001
Kan väl säga att bli vegan är otroligt mkt mer än att enbart avstå ifrån att äta kött.
Du ska också avstå ifrån allt som kommer från djuren...skippa läderjackan,läderbältet,läderskorna och mkt mer.
Finns rätt mkt info om detta ämne ute på nätet.
Förövrigt ser jag helst till att ni diskuterar på en vettig nivå i denna tråd utan personpåhopp.
3 Guest(s)