July 11, 2002
När jag tänker på kebab så ryser jag till.
Rester från slaktade djur dvs tarmar småkött som blir över sedan mals det och marknadsförst med turkiska namnet "Kebab" som människor ska tro att det är fårkött, som egentligen det borde vara, men som tyvärr är vegetabilisk avfall 🙁
October 11, 2002
Älskar kött och kommer alltid göra. Fattar inte varför de som inte äter kött gör det.. om man inte gör det så måste man ju istället ersätta de mineralerna som finns i köttet på annat vis. Usch vad jobbigt, nej ät istället en underbart god, välstekt biff än att sitta och knapra på några mineralpiller. :eye:
April 20, 2002
Växter är också levande organismer så de som resonerar att det är synd om de stackars djuren tänker ju inte på grönsakernas bästa...:D
Om man då kommer med att djuren har känslor så stämmer ju det men det bevisar inte att djuren skulle må psykiskt dåligt. Har de hjärnkapacitet nog? Tror inte det och det får nog bevisas innan jag ändrar uppfattning.
Människan har sedan de började gå upprätt, precis som många andra djur här i världen, alltid haft kött från andra djur som föda. Att vi inte äter andra människor har inget med medmänsklighet att göra utan faktum att människokött ger förändringar i våra gener. Vi tål helt enkelt inte det. Vissa djur KAN äta av sin egen art utan att ta skada men inte alla, så är det och så kommer det alltid att vara.
Äta eller ätas, det är frågan...:D
Våra boskap SKA ätas. Vi ska inte äta endast frukter och grönsaker, det tror jag inte någon av oss har något för.
Att kött smakar gott är ju bara ett plus.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
January 17, 2002
Tintin wrote: Växter är också levande organismer så de som resonerar att det är synd om de stackars djuren tänker ju inte på grönsakernas bästa...:D
Om man då kommer med att djuren har känslor så stämmer ju det men det bevisar inte att djuren skulle må psykiskt dåligt. Har de hjärnkapacitet nog? Tror inte det och det får nog bevisas innan jag ändrar uppfattning.
Människan har sedan de började gå upprätt, precis som många andra djur här i världen, alltid haft kött från andra djur som föda. Att vi inte äter andra människor har inget med medmänsklighet att göra utan faktum att människokött ger förändringar i våra gener. Vi tål helt enkelt inte det. Vissa djur KAN äta av sin egen art utan att ta skada men inte alla, så är det och så kommer det alltid att vara.Äta eller ätas, det är frågan...:D
Våra boskap SKA ätas. Vi ska inte äta endast frukter och grönsaker, det tror jag inte någon av oss har något för.
Att kött smakar gott är ju bara ett plus.
W.O.R.D
October 4, 2003
CoLiC wrote: [quote=Catstyle]Tycker du det är rätt om vi slaktar dig med ColiC?
Antagligen mer rätt att slakta mig än dig, det är mer kött på mig... 🙄
Seriöst, du kan inte tycka att vi inte ska äta djur?
Idag finns kosttillskott, det fanns inte förut, man kan leva som vegan idag. Hade du däremot börjat med sådana dumheter för 200 år sedan hade du varit död inom en månad. Med det bevisar vi att man SKA äta djur.
Det går utmärkt att inte äta animaliska produkter utan kosttillskott, jag levde så till jag blev 15 ungefär.
Men det är ju inte för vem som helst, man får tänka betydligt mycket mer på vad man äter, eller snarare, vad man inte äter.
Vad gäller veganers/vegterianers gener så behöver väll det knappast kommenteras? :blink:
February 12, 2002
Efter att ha chokats av hur många inlägg och läsningar den här tråden fått på bara ett par timmar så måste jag säga att efter ha läst i genom alla så är det mycke flumm/skitsnack.. 😕
Hauk wrote: Tror det han menar är lite ironiskt. Han ska inte låta kött ligga ouppätet, för då har ju djuret dött i onödan.
Rätt gissat.. 😀
Kött är gott och jag gillar mina skinsäten...
Men visst var det tänkvärt på så många nivåer.. Än så länge har ni bara fått upp huvet ur jorden.
Tintin varför tror du att kött smakar gott? 🙄
December 31, 2001
Catstyle wrote: [quote=CoLiC][quote=Catstyle]Tycker du det är rätt om vi slaktar dig med ColiC?
Idag finns kosttillskott, det fanns inte förut, man kan leva som vegan idag. Hade du däremot börjat med sådana dumheter för 200 år sedan hade du varit död inom en månad. Med det bevisar vi att man SKA äta djur.
Jag är inte vegan eller vegetarian.
Men då du säger att vi ska slakta djur för att det finns överflöd av dom, ska vi då slakta människor också?
Vi människor slaktar redan varandra har du missat det ?
July 27, 2002
Death On Wings wrote: [quote=Catstyle][quote=CoLiC][quote=Catstyle]Tycker du det är rätt om vi slaktar dig med ColiC?
Men då du säger att vi ska slakta djur för att det finns överflöd av dom, ska vi då slakta människor också?
Men inte för att äta varandra.
Jag tycker själv det är larvigt att avstå från kött osv..
Om vi inte ätit upp djuren skulle det inte funkat, det är naturens gång.
Och är man mupp och vägrar äta kött så ska man hålla det för sig själv.
December 31, 2001
Callister wrote: [quote=Death On Wings][quote=Catstyle][quote=CoLiC][quote=Catstyle]Tycker du det är rätt om vi slaktar dig med ColiC?
Men inte för att äta varandra.
Du har sett för lite på cannibal holocaust 😀
May 23, 2001
spartacus wrote: [quote=d4M13N]Men allvarligt, vem bryr sig om skillnaden mellan vegetarian o vegan, same shit - diffenrent name, iaf om du frågar mig.. 😉
¨
Eftersom ditt nick är skrivet med "haxxor-språket" så har inte jag speciellt mycket höga tankar om dig.
Hoppsan, här var vi lättstötta värre.
Alltid kul att man kan provosera någon.. 😉
January 23, 2002
Hauk wrote: Tror det han menar är lite ironiskt. Han ska inte låta kött ligga ouppätet, för då har ju djuret dött i onödan.
Högst förvånad att Hauk är den första som verkar fatta att kråkan var ironisk i sitt inlägg. Är det ingen på sida ett och en bit in på sida två som fattar vad han egentligen skrev? 😕 🙄 😀
Tycker kråkans inlägg på sidan två är bra sammanfattning på tråden:
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Efter att ha chokats av hur många inlägg och läsningar den här tråden fått på bara ett par timmar så måste jag säga att efter ha läst i genom alla så är det mycke flumm/skitsnack.. 😕
August 11, 2002
Jekyll 3000 wrote: [quote=coalan]Kråkan kommer att växa :cy: med tanke på att valar är vegetarianer eller äter iaf mestadels från producenterna och se hur stora dom är 😀
Dom flesta valar lever väl ändå i huvudsak på krill, små kräftdjur?
fel av mig djurplankton var det
3 Guest(s)