Jag ska bli vegan|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jag ska bli vegan
Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
sp_UserOfflineSmall Offline
442325
October 24, 2003 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag tänker på kebab så ryser jag till.
Rester från slaktade djur dvs tarmar småkött som blir över sedan mals det och marknadsförst med turkiska namnet "Kebab" som människor ska tro att det är fårkött, som egentligen det borde vara, men som tyvärr är vegetabilisk avfall 🙁

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
442336
October 24, 2003 - 7:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Älskar kött och kommer alltid göra. Fattar inte varför de som inte äter kött gör det.. om man inte gör det så måste man ju istället ersätta de mineralerna som finns i köttet på annat vis. Usch vad jobbigt, nej ät istället en underbart god, välstekt biff än att sitta och knapra på några mineralpiller. :eye:

maggot.
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 13
442346
October 24, 2003 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Förstår mig inte på veganer och vegetarianer. Det är ju naturligt att äta kött. Många djur äter ju ochså andra djur. Hur skulle värden se ut om alla(inklusive köttätande djur) slutade äta kött.

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
442372
October 24, 2003 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Växter är också levande organismer så de som resonerar att det är synd om de stackars djuren tänker ju inte på grönsakernas bästa...:D

Om man då kommer med att djuren har känslor så stämmer ju det men det bevisar inte att djuren skulle må psykiskt dåligt. Har de hjärnkapacitet nog? Tror inte det och det får nog bevisas innan jag ändrar uppfattning.
Människan har sedan de började gå upprätt, precis som många andra djur här i världen, alltid haft kött från andra djur som föda. Att vi inte äter andra människor har inget med medmänsklighet att göra utan faktum att människokött ger förändringar i våra gener. Vi tål helt enkelt inte det. Vissa djur KAN äta av sin egen art utan att ta skada men inte alla, så är det och så kommer det alltid att vara.

Äta eller ätas, det är frågan...:D
Våra boskap SKA ätas. Vi ska inte äta endast frukter och grönsaker, det tror jag inte någon av oss har något för.
Att kött smakar gott är ju bara ett plus.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
442385
October 24, 2003 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: Växter är också levande organismer så de som resonerar att det är synd om de stackars djuren tänker ju inte på grönsakernas bästa...:D

Om man då kommer med att djuren har känslor så stämmer ju det men det bevisar inte att djuren skulle må psykiskt dåligt. Har de hjärnkapacitet nog? Tror inte det och det får nog bevisas innan jag ändrar uppfattning.
Människan har sedan de började gå upprätt, precis som många andra djur här i världen, alltid haft kött från andra djur som föda. Att vi inte äter andra människor har inget med medmänsklighet att göra utan faktum att människokött ger förändringar i våra gener. Vi tål helt enkelt inte det. Vissa djur KAN äta av sin egen art utan att ta skada men inte alla, så är det och så kommer det alltid att vara.

Äta eller ätas, det är frågan...:D
Våra boskap SKA ätas. Vi ska inte äta endast frukter och grönsaker, det tror jag inte någon av oss har något för.
Att kött smakar gott är ju bara ett plus.

W.O.R.D

Pwent
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
442386
October 24, 2003 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Catstyle]Tycker du det är rätt om vi slaktar dig med ColiC?

Antagligen mer rätt att slakta mig än dig, det är mer kött på mig... 🙄

Seriöst, du kan inte tycka att vi inte ska äta djur?

Idag finns kosttillskott, det fanns inte förut, man kan leva som vegan idag. Hade du däremot börjat med sådana dumheter för 200 år sedan hade du varit död inom en månad. Med det bevisar vi att man SKA äta djur.

Det går utmärkt att inte äta animaliska produkter utan kosttillskott, jag levde så till jag blev 15 ungefär.

Men det är ju inte för vem som helst, man får tänka betydligt mycket mer på vad man äter, eller snarare, vad man inte äter.

Vad gäller veganers/vegterianers gener så behöver väll det knappast kommenteras? :blink:

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
442409
October 24, 2003 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Efter att ha chokats av hur många inlägg och läsningar den här tråden fått på bara ett par timmar så måste jag säga att efter ha läst i genom alla så är det mycke flumm/skitsnack.. 😕

Hauk wrote: Tror det han menar är lite ironiskt. Han ska inte låta kött ligga ouppätet, för då har ju djuret dött i onödan.

Rätt gissat.. 😀
Kött är gott och jag gillar mina skinsäten...

Men visst var det tänkvärt på så många nivåer.. Än så länge har ni bara fått upp huvet ur jorden.

Tintin varför tror du att kött smakar gott? 🙄

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
442415
October 24, 2003 - 8:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Catstyle wrote: [quote=CoLiC][quote=Catstyle]Tycker du det är rätt om vi slaktar dig med ColiC?

Idag finns kosttillskott, det fanns inte förut, man kan leva som vegan idag. Hade du däremot börjat med sådana dumheter för 200 år sedan hade du varit död inom en månad. Med det bevisar vi att man SKA äta djur.

Jag är inte vegan eller vegetarian.
Men då du säger att vi ska slakta djur för att det finns överflöd av dom, ska vi då slakta människor också?

Vi människor slaktar redan varandra har du missat det ?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
442418
October 24, 2003 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Catstyle][quote=CoLiC][quote=Catstyle]Tycker du det är rätt om vi slaktar dig med ColiC?

Men då du säger att vi ska slakta djur för att det finns överflöd av dom, ska vi då slakta människor också?

Men inte för att äta varandra.

Jag tycker själv det är larvigt att avstå från kött osv..
Om vi inte ätit upp djuren skulle det inte funkat, det är naturens gång.
Och är man mupp och vägrar äta kött så ska man hålla det för sig själv.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
442419
October 24, 2003 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Death On Wings][quote=Catstyle][quote=CoLiC][quote=Catstyle]Tycker du det är rätt om vi slaktar dig med ColiC?

Men inte för att äta varandra.

Du har sett för lite på cannibal holocaust 😀

rilo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
442429
October 24, 2003 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Luftionär ska man vara !

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
442446
October 24, 2003 - 10:11 pm
sp_Permalink sp_Print

yeah, kolla på min signatur så vet ni nog vart jag står i frågan 🙂

dAMIEN76
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 234
442459
October 24, 2003 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

spartacus wrote: [quote=d4M13N]Men allvarligt, vem bryr sig om skillnaden mellan vegetarian o vegan, same shit - diffenrent name, iaf om du frågar mig.. 😉

¨

Eftersom ditt nick är skrivet med "haxxor-språket" så har inte jag speciellt mycket höga tankar om dig.

Hoppsan, här var vi lättstötta värre.
Alltid kul att man kan provosera någon.. 😉

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
442485
October 24, 2003 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Tror det han menar är lite ironiskt. Han ska inte låta kött ligga ouppätet, för då har ju djuret dött i onödan.

Högst förvånad att Hauk är den första som verkar fatta att kråkan var ironisk i sitt inlägg. Är det ingen på sida ett och en bit in på sida två som fattar vad han egentligen skrev? 😕 🙄 😀

Tycker kråkans inlägg på sidan två är bra sammanfattning på tråden:

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Efter att ha chokats av hur många inlägg och läsningar den här tråden fått på bara ett par timmar så måste jag säga att efter ha läst i genom alla så är det mycke flumm/skitsnack.. 😕

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
442526
October 25, 2003 - 12:14 am
sp_Permalink sp_Print

Var ytterst förvånad själv över att ingen insåg det. det var ju tom otroligt uppenbart skrivet :S

Nu får jag säkert skäll, men allt som står på internet är inte sant grappar :bgrin:

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
442594
October 25, 2003 - 8:17 am
sp_Permalink sp_Print

coalan wrote: Kråkan kommer att växa :cy: med tanke på att valar är vegetarianer eller äter iaf mestadels från producenterna och se hur stora dom är 😀

Dom flesta valar lever väl ändå i huvudsak på krill, små kräftdjur?

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
442596
October 25, 2003 - 8:20 am
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: [quote=coalan]Kråkan kommer att växa :cy: med tanke på att valar är vegetarianer eller äter iaf mestadels från producenterna och se hur stora dom är 😀

Dom flesta valar lever väl ändå i huvudsak på krill, små kräftdjur?

fel av mig embarassed djurplankton var det embarassed

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1189
442611
October 25, 2003 - 8:48 am
sp_Permalink sp_Print

för 6-7 år sedan skulle alla vara hip-hoppare... innan dess var det hårdrockare... senaste åren skulle man va vegan för att vara inne.. nu verkar det som om hårdrocken kommer igen... så vänta tills vegan blir modernt nästa gång .. för snart är det ute..

draggen
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 35
442633
October 25, 2003 - 9:56 am
sp_Permalink sp_Print

rilo wrote: Luftionär ska man vara !

Lufterian heter de! och ja de verkar ju funka bra...

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
442647
October 25, 2003 - 10:20 am
sp_Permalink sp_Print

"Nothing will benefit health and increase the chanses for survival of life
on Earth as the evolution to a vegetarian diet."
Albert Einstein

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 405
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL