Jag ska ta över världen och stoppa alla krig.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jag ska ta över världen och stoppa alla krig.
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 25, 2005 - 7:24 am
sp_Permalink sp_Print

Som topic...
Har ni några tips och vilka är med mig?

Edit: När tråden återuplivades så känns det dumt för oinvigda att börja med en så kort inledning.. Så.

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Om alla civiliserade länder i väst gick samman i en union med en gemensam jätte arme. Sen Konverterar vi ryssland och kina/(japan) till "vettigt civiliserat folk"
Nu står afrika, och krutdurksländerna utanför.. Vi tvingar dem med våld att lämna ifrån sig alla dess vapen, de som vägrar möter våld. Mycket våld.. Teorist/(grilla)-grupper som kommer uppstå krossas, hela byar/samhällen/städer hotas med total utplåning om de inte anger att teorister/grilla opererar där.
Människoliv är inget att spara på, det finns så många. Visst vi älskar våra närmaste och vill inget ska hända dessa. Å visst kan det vara lätt för mig att säga att vi utplånar alla de där ociviliserade vildarna i öststaterna för de är så långt från min värld. Men det kanske är det pris vi måste betala för att världen inte ska implodera i anarki å kaos om några år.(?) Byrokrati och politik har tagit oss så här långt å det är inte illa men nu kanske, när möjlightenen finns kanske det är dags för en union att ta chansen å årdna upp mångfaldens kaos till ordnad mångfald med begränsningar.

Tänk er en annan sak, hade Hitler vunnit andra världskriget, skapat en stark union å ett land efter ett tagit över världen. Hade inte då han varit hyllad som en hjälte idag då, likadant som tex Alexander den store och Napolion görs idag?
Världen kanske hade varit en bättre plats. Kanske...

Vår planet är som den är nu överbefolkad å om bara några år så kommer den inte klara så mycket mer. Då är frågan ska vi med oändliga småkrig vänta å tömma ut jorden tills det en dag bara är att lägga sig ner å dö för att de inte finns nått hopp kvar. Eller hade det varit bättre med som Hitler ville att en över-ras skulle ta över världen? Eller då mitt alternativ, att alla får leva bara de anpassar sig efter den maioritet som anses som mer framstående och mer civiliserad och enas i strävan om ett gemensamt mål att försöka att uppehålla mänskligt liv?

Visst ja skriver inte skärigt djupt å ni vet att ja är halvt dyselektiker så stavningen inte är så bra alla gånger. Men, behöver de vara så svårt att få ordning på världen? Ja gräver väl min egen grav när ja säger så här å lägger upp det för er besserwisters men ja tror en 10 åring skulle med kritor å ett par servetter komma på en plan som fungerade...

kORRELITO
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 639
878580
April 25, 2005 - 7:42 am
sp_Permalink sp_Print

Att du aldrig tröttnar.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
878582
April 25, 2005 - 7:46 am
sp_Permalink sp_Print

Är det inte sånt här som alla på lunarstorm pratar om hela tiden?

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
878587
April 25, 2005 - 8:08 am
sp_Permalink sp_Print

försök rädda ett hungrit barn först innan du ens tänker utanför dina ramar..
sedan så tror jag knappast att krig går att stoppa, så länge du inte är den nya messias....

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
878588
April 25, 2005 - 8:09 am
sp_Permalink sp_Print

Du är försent ute. Vi har redan startat ett övertagande som just nu befinner sig i ett läge kritiskt läge. Vi är dock lugna och har de högsta förhoppnignarna att det ska gå precis enligt planerna. Allt har flytit på hitills och det är nog bara en fråga om tid innan du kommer märka av oss.

Fram tills nyligen har vi agerat via bulvaner och kommer fortsätta så ett tag till. om ni vill ha något att gå på när vi börjar närma oss slutet så kan spridandet av Skiroy-ismen vara ett gott tecken. ordet Gud kommer att sakta utplånas för att ersättas med Skiroy. Vi kommer endast ha två ölsorter: Coore och Dehman, vilket kan jämföras med stark och lättöl.

Vidare kommer ordet Satan/djävulen etc att ersättas med frasen "Counter Strike". Ordets rätta betydelse kommer självklart att raderas och det har aldrig funnits ett "spel" vi det namnet. Det enda spel som kommer att vara tillåtet är självklart Quake 3, och det är helt enkelt för att det aldrig funnits några andra.

När Skiroy-ismen spridit sig tillräckligt kommer vi att sakta sätta in våra egna män på diverse nya poster:

* Hugge, all-knowing minister of everything
* Woxxman, secretary of sweets
* Nostra, VD at McDonald's
* Dehman, head of the slacker union
* spazz, Head of Harvard's section of smileys
* Zennan, "teh father"
* Skiroy, God
* UndaC, the unholy spirit ... of gayness
* Coore, Womenizer #1
* Me, myself and I will just watch from afar ...

//Andreas

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
878597
April 25, 2005 - 8:38 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Du är försent ute. Vi har redan startat ett övertagande som just nu befinner sig i ett läge kritiskt läge. Vi är dock lugna och har de högsta förhoppnignarna att det ska gå precis enligt planerna. Allt har flytit på hitills och det är nog bara en fråga om tid innan du kommer märka av oss.

Fram tills nyligen har vi agerat via bulvaner och kommer fortsätta så ett tag till. om ni vill ha något att gå på när vi börjar närma oss slutet så kan spridandet av Skiroy-ismen vara ett gott tecken. ordet Gud kommer att sakta utplånas för att ersättas med Skiroy. Vi kommer endast ha två ölsorter: Coore och Dehman, vilket kan jämföras med stark och lättöl.

Vidare kommer ordet Satan/djävulen etc att ersättas med frasen "Counter Strike". Ordets rätta betydelse kommer självklart att raderas och det har aldrig funnits ett "spel" vi det namnet. Det enda spel som kommer att vara tillåtet är självklart Quake 3, och det är helt enkelt för att det aldrig funnits några andra.

När Skiroy-ismen spridit sig tillräckligt kommer vi att sakta sätta in våra egna män på diverse nya poster:

* Zennan, "teh father"
* Skiroy, God
* Whak, the hero

//Andreas

Låter nästan för bra för att vara sant. 😉

Andreas Galistel
Member
Medlem
878611
April 25, 2005 - 9:38 am
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: [quote=Delph1] * Whak, the hero

//Andreas

Låter nästan för bra för att vara sant. 😉

Vi tänkte låta våra trogna medlemmar få lite av ett första tjing på övriga poster men nu ska ni inte låta makten stiga er åt huvudet. En del titlar kommer givetvis bli över och du llyckades väl pricka en där, även om jag tror paaki hade en liknande så det kan bli ändring där.

De mest attraktiva posterna kan jag tänka mig vara Coores assistent. då även han har sitt tak på hur många kvinnor man kan hinna med på en kväll, så det blir väl någon över någon gång kan jag tänka.

Gillar ni käk så är väl assistent åt Nostra helt ok, även om han troligen inte kommer få någon mat över så kan ni iaf få uppleva doften av det. För övrigt förenat med livsfara att ta minsta bit av hans mat. Ni måste även skriva under ett avtal där ni avsäger oss all skuld till om han skulle råka sätta sig på er.

Man skulle ju kunna tro att vara en delav Dehmans slackerfack är rena drömmen. Problemet är bara att han aldrig lyfter på arslet så om ni vill ha något får ni ju fixa det själv.

Även spazz' sektion har vissa svårigheter beroende på att vad du än säger så svarar han med ett ":)", ":D" eller ":(".

Är ni intresserade så får ni leta reda på den lista som finns postad på rät ställe och skriva under vad ni vill ha för jobb i framttidne. Vet inte inte vart det är ni nog heller inte inkluderade i vår stora plan tyvärr. Tough luck, men det räcker helt enkelt inte åt alla. Dock komemr vi givetvis att vara extra generösa mot NH-medlemmar som inte blev en del av planen ifråga om utdelning av andra yrken.

Skiroy och Zennan behöver inte assistentar av naturliga skäl.

Hugge har endast assistenter av motsatt kön och UndaC vill helst inte ha konkurrens om de assistenter han redan har.

Woxxman är för upptagen med att äta godis hela dagarna för att ens bry sig om en eventuell assistent.

//Andreas

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
878612
April 25, 2005 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

Om alla civiliserade länder i väst gick samman i en union med en gemensam jätte arme. Sen Konverterar vi ryssland och kina/(japan) till "vettigt civiliserat folk"
Nu står afrika, och krutdurksländerna utanför.. Vi tvingar dem med våld att lämna ifrån sig alla dess vapen, de som vägrar möter våld. Mycket våld.. Teorist/(grilla)-grupper som kommer uppstå krossas, hela byar/samhällen/städer hotas med total utplåning om de inte anger att teorister/grilla opererar där.
Människoliv är inget att spara på, det finns så många. Visst vi älskar våra närmaste och vill inget ska hända dessa. Å visst kan det vara lätt för mig att säga att vi utplånar alla de där ociviliserade vildarna i öststaterna för de är så långt från min värld. Men det kanske är det pris vi måste betala för att världen inte ska implodera i anarki å kaos om några år.(?) Byrokrati och politik har tagit oss så här långt å det är inte illa men nu kanske, när möjlightenen finns kanske det är dags för en union att ta chansen å årdna upp mångfaldens kaos till ordnad mångfald med begränsningar.

Tänk er en annan sak, hade Hitler vunnit andra världskriget, skapat en stark union å ett land efter ett tagit över världen. Hade inte då han varit hyllad som en hjälte idag då, likadant som tex Alexander den store och Napolion görs idag?
Världen kanske hade varit en bättre plats. Kanske...

Vår planet är som den är nu överbefolkad å om bara några år så kommer den inte klara så mycket mer. Då är frågan ska vi med oändliga småkrig vänta å tömma ut jorden tills det en dag bara är att lägga sig ner å dö för att de inte finns nått hopp kvar. Eller hade det varit bättre med som Hitler ville att en över-ras skulle ta över världen? Eller då mitt alternativ, att alla får leva bara de anpassar sig efter den maioritet som anses som mer framstående och mer civiliserad och enas i strävan om ett gemensamt mål att försöka att uppehålla mänskligt liv?

Visst ja skriver inte skärigt djupt å ni vet att ja är halvt dyselektiker så stavningen inte är så bra alla gånger. Men, behöver de vara så svårt att få ordning på världen? Ja gräver väl min egen grav när ja säger så här å lägger upp det för er besserwisters men ja tror en 10 åring skulle med kritor å ett par servetter komma på en plan som fungerade...

tiggre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 739
878615
April 25, 2005 - 9:42 am
sp_Permalink sp_Print

har du rökt dåligt braj? ? 😀

:bgrin:

P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
878670
April 25, 2005 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote:
Även spazz' sektion har vissa svårigheter beroende på att vad du än säger så svarar han med ett ":)", ":D" eller ":(".

😛 då?
Är väl den han använder mest?

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
878681
April 25, 2005 - 11:59 am
sp_Permalink sp_Print

Fan, kråkan verkar ju bry sig lika lite om människoliv som jag 😀 Folk behöver en oppsträckning!

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
878686
April 25, 2005 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Du är försent ute. Vi har redan startat ett övertagande som just nu befinner sig i ett läge kritiskt läge. Vi är dock lugna och har de högsta förhoppnignarna att det ska gå precis enligt planerna. Allt har flytit på hitills och det är nog bara en fråga om tid innan du kommer märka av oss.

* Zennan, "teh father"
* Skiroy, God
* Coore, Womenizer #1

//Andreas

Hmmh, en dylik junta har inte mycket berättigande att styra. Jag får nog ta och göra en presumtiv revolution.......;)

Andreas Galistel
Member
Medlem
878693
April 25, 2005 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Hmmh, en dylik junta har inte mycket berättigande att styra. Jag får nog ta och göra en presumtiv revolution.......;)

Oroa dig inte allt kommer falla på sin plats så småningom. Du är givetvis inräknad i allt detta. Utan fritänkare skulle vi inte lura den stora massan, ni kommer även att få härja så pass fritt att ni verkar nå ut, men egentligen inte gör det. Allt är egentligen en illusion där ni arbetar mot er själva och till slut kommer även ni att falla in i samma mönster trots att det är precis detta ni strävar emot allt detta tack vare Skiroy-ismen som man skulle kunna tro är en religion men eftersom alla tror på det så är det mer ett allmänt vedertagande snarare. Detta gör att den vardag ni lever kommer att förvrida er till den milda grad att ni kommer inbilla er att ni är revolutionärer trots att ni hjälper oss. Jag kan självklart inte gå in djupare på detta.

Liten update för ni framtida proleter:

Ett första utkast till den nya (inter)nationalsången

Nationalsången wrote: A quest for fire two minutes to midnight at 22 Acacia Avenue. Nor the evil that men do nor fear of the dark will stop us from going where eagles dare. The trooper will try to stop us but he will run to the hills after we will show him the number of the beast realising that all these wasted years he was just a child of the damned. Another life he may be a prisoner, another just a ghost of a mariner, who knows but perhaps the clairvoyant.
Passing by a medieval poster about a beheading saying "bring you daughter … to the slaughter” that looks futureal. Entering the nomads wing of the building we are prepared to face even the wicker man. We needed a sanctuary from this “brave new world” watching the dance of death all day made you reminisce about the songs you heard as a child … the rhyme of the ancient mariner … the dream of mirros and of course the phantom of the opera.
Balancing on the thin line between love and hate we fight our way through strange world of killers and beast Ghengis Khan himself would’ve feared. Truly a sea of madness. Sighting the sign of the cross if felt like being caught somewhere in time trying to reach it. Heaven can wait as the flash of the blade cut through our enemies. Finally reaching our goal the revelations was worth all the sweat.
We were truly … blood brothers … running free … not wasting love .. no ones powerslaves … whose only needs the simple Charlot the harlot could please. My friend, my clansman.

//Andreas

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
878697
April 25, 2005 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

nu är jag inte hundra på min historia här, men napoleon gjorde väl ungefär som hitler, försökte ta hela europa, men misslyckades?

jag tror att vi hade haft en liknande uppfattning om hitler som erövrare om det inte vore för hans massavrättningar

denstore
Member
Medlem
878698
April 25, 2005 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote:
Oroa dig inte allt kommer falla på sin plats så småningom. Du är givetvis inräknad i allt detta.

Sånt oroar mig nästan mer.....;)

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
878720
April 25, 2005 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 :)R

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
878728
April 25, 2005 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: nu är jag inte hundra på min historia här, men napoleon gjorde väl ungefär som hitler, försökte ta hela europa, men misslyckades?

jag tror att vi hade haft en liknande uppfattning om hitler som erövrare om det inte vore för hans massavrättningar

Å du tror napoleon var nå mycket snällare? 😀

Caso
Member
Medlem
878736
April 25, 2005 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

du har visst lite svårt att använda din ordbok på rätt sätt va? sidan om att du vill leda en ny sorts nazismen.

Om alla civiliserade länder i väst gick samman i en union med en gemensam jätte arme. Sen Konverterar vi ryssland och kina/(japan) till "vettigt civiliserat folk"

luktar rasism, men men, japan borde du kanske exkludera därifrån då de är mer civiliserade (notera fel ord), än väst...

civilisation enligt bonniers: kultur, ordnad samhälles skick.

denstore
Member
Medlem
878737
April 25, 2005 - 2:22 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote:
luktar rasism, men men, japan borde du kanske exkludera därifrån då de är mer civiliserade (notera fel ord), än väst...

Varför skulle Japan vara mer "civilicerade" än någon annan? Jag ser inte många tecken på det.

Caso
Member
Medlem
878739
April 25, 2005 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=CasO] luktar rasism, men men, japan borde du kanske exkludera därifrån då de är mer civiliserade (notera fel ord), än väst...

Varför skulle Japan vara mer "civilicerade" än någon annan? Jag ser inte många tecken på det.

har du varit där? har du sätt deras brottstatistik? deras kultur? deras levnadssätt? (glöm världskrigerna), tänk på nuet...
sedan utan att vara petig så vet vi väl alla att japan ligger minst 20 år framför oss (väst) när det kommer till tekonologi etc...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 339
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL