March 11, 2003
CasO wrote: [quote=denstore][quote=CasO] luktar rasism, men men, japan borde du kanske exkludera därifrån då de är mer civiliserade (notera fel ord), än väst...
Varför skulle Japan vara mer "civilicerade" än någon annan? Jag ser inte många tecken på det.
har du varit där? har du sätt deras brottstatistik? deras kultur? deras levnadssätt? (glöm världskrigerna), tänk på nuet...
sedan utan att vara petig så vet vi väl alla att japan ligger minst 20 år framför oss (väst) när det kommer till tekonologi etc...
Har du sett självmordsstatistiken, arbetslösheten, trångbodheten och den ökande kriminaliteten? Japanernas syn på andra kulturer? Den inhemska ungdomens syn på den egna kulturen? Levnadsnivå och prisläge för konsumenterna? Demokratibegreppet? Dödsstraffet?
Att säga att man skall glömma de förbrytelser som japan begick i kina under kriget, men sedan hävda att de skulle vara civilserade är bland det dummaste jag har läst på det här forumet.
Och att de skulle ligga 20 år före någon nation i något överhuvudtaget är bara löjligt.
Japan har en intressant historia, och deras kultur har intressanta detaljer, men den är inte mer civiliserad än någon annan. Snarare är den fylld av våld och förtryck. Bara för att man kan skriva en dikt innan man hugger huvudet av någon, så gör det inte handlingen mindre barbarisk.
January 12, 2004
Delph1 wrote: Du är försent ute. Vi har redan startat ett övertagande som just nu befinner sig i ett läge kritiskt läge. Vi är dock lugna och har de högsta förhoppnignarna att det ska gå precis enligt planerna. Allt har flytit på hitills och det är nog bara en fråga om tid innan du kommer märka av oss.
Fram tills nyligen har vi agerat via bulvaner och kommer fortsätta så ett tag till. om ni vill ha något att gå på när vi börjar närma oss slutet så kan spridandet av Skiroy-ismen vara ett gott tecken. ordet Gud kommer att sakta utplånas för att ersättas med Skiroy. Vi kommer endast ha två ölsorter: Coore och Dehman, vilket kan jämföras med stark och lättöl.
Vidare kommer ordet Satan/djävulen etc att ersättas med frasen "Counter Strike". Ordets rätta betydelse kommer självklart att raderas och det har aldrig funnits ett "spel" vi det namnet. Det enda spel som kommer att vara tillåtet är självklart Quake 3, och det är helt enkelt för att det aldrig funnits några andra.
När Skiroy-ismen spridit sig tillräckligt kommer vi att sakta sätta in våra egna män på diverse nya poster:
* Hugge, all-knowing minister of everything
* Woxxman, secretary of sweets
* Nostra, VD at McDonald's
* Dehman, head of the slacker union
* spazz, Head of Harvard's section of smileys
* Zennan, "teh father"
* Skiroy, God
* UndaC, the unholy spirit ... of gayness
* Coore, Womenizer #1
* Me, myself and I will just watch from afar ...//Andreas
Yay...
Får jag platsen som Satan?
Snälla, snälla... 😈
May 17, 2002
Delph1 wrote:
* Hugge, all-knowing minister of everything
* Zennan, "teh father"
* Skiroy, God
* Coore, Womenizer #1
* Me, myself and I will just watch from afar ...
Så det är det ni du gör hela dagen, planerar inför övertagandet av planeten. Måste säga att din täckmantel med "Läser Kemi" är rätt bra vald, ingen fattar ändå något av kemi så bara du säger lite flashiga kemiska formler så kan ingen någonsin komma på dig :P.
November 27, 2003
obelix wrote: Yay...
Snälla, snälla... 😈
All in good time my friend, all in good time 😉
Krqagyzzz wrote: Så det är det ni du gör hela dagen, planerar inför övertagandet av planeten. Måste säga att din täckmantel med "Läser Kemi" är rätt bra vald, ingen fattar ändå något av kemi så bara du säger lite flashiga kemiska formler så kan ingen någonsin komma på dig :P.
Alla viker sig ju inte så lätt inför massiv propaganda så då kan det behövas lite alternativa metoder. Medlet kommer vara färdigt för bruk lagom till Juni 2008. Det kommer dock att visa sig att det inte behövs då Skiroy-ismen visat sig ha ett större inflytande på folk än vi från början trodde. Kemikalien kommer istället användas som propaganda emot dom andra och därmed ha ett större syfte än det först tänkta.
//Andreas
November 27, 2003
obelix wrote: [quote=Delph1][quote=obelix]Yay...
Snälla, snälla... 😈
//Andreas
*Börjar smida planer för hur jag ska få Gueno att hylla Trabant* Moahahaha
Bilhistorien kommer att finnas kvar, dock kommer BMW enbart tillverka brödrostar i den nya tiden.
Preliminärt kommer det finnas två typer av bilar i framtiden. En typ som kommer kallas pre80 samt ED.
Pre80 är i regel större bilar av "amerikanska" mått mellan 30 och 80-talet. Eftersom historien finns bevarad finns även all information och alla reservdelar tillgängliga.
ED (kort för EveryDay) är en hybrid av moderna bimärken där man helt enkelt får en bra smidig och expanderbar bil som fungerar till vardags.
I övrigt kommer vi ersätta alla varumärken med namnet Nordic kort och gott. Det kommer dock inte vara frågan om ett varumärke i sig utan kommer finnas en oberoende konkurrens internt för att driva utvecklingen framåt.
//Andreas
April 10, 2003
obelix wrote: [quote=Delph1] * Hugge, all-knowing minister of everything
* Zennan, "teh father"
* Skiroy, God
* Coore, Womenizer #1
Yay...
Snälla, snälla... 😈
Jag motsätter mig detta då du har för bra syn på människor 😉
November 27, 2003
Tyrfing wrote: [quote=obelix][quote=Delph1] * Hugge, all-knowing minister of everything
* Zennan, "teh father"
* Skiroy, God
* Coore, Womenizer #1
Yay...
Snälla, snälla... 😈
Ni tänker för snävt pojkar. Det är ett stort klot att täcka, bara en satan skulle inte räcka. Dessutom är lite konkurrens bara hälsosamt. Då håller ni er i skick 😉
//Anftras
January 12, 2004
Tyrfing wrote: [quote=obelix][quote=Delph1] * Hugge, all-knowing minister of everything
* Zennan, "teh father"
* Skiroy, God
* Coore, Womenizer #1
Yay...
Snälla, snälla... 😈
Falsk trygghet någon??? 😈 :va:
November 26, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Öwall]nu är jag inte hundra på min historia här, men napoleon gjorde väl ungefär som hitler, försökte ta hela europa, men misslyckades?
jag tror att vi hade haft en liknande uppfattning om hitler som erövrare om det inte vore för hans massavrättningar
Å du tror napoleon var nå mycket snällare? 😀
tja, jag har aldrig hört talas om att napoleon hade ihjäl sex miljoner judar och fem miljoner andra minoriteter..
han hade säkert ihjäl folk iofs, men det var väl snarare hans politiska motståndare, och även om det inte var rätt, så var det bättre än vad hitler gjorde.
November 27, 2003
Efter lite överläggningar så har vi kommit fram till att vi kan göra lite fler avslöjanden. Dock för att förtydliga det är inte jag som skriver allt detta, ni har inte sett något och om ni har det ska ni veta att ett namn faller så lätt bort från en lista.
^BeTa^ wrote: delph1: Du får berätta vad min postering blir. Den jag berättade om på IRC.. D;
Givetvis har vi en plats för dig i "Projekt fjoll20k". Som namnet kanske antyder så leds av vår egen Peter@20GHz och handlar om så kallade"rekreation", spas, skönhetssalonger, gym osv. Än så länge har vi inget bra namn på den slutgiltliga produkten men NordicRecreation är hetaste kandidaten. Du kommer arbeta under Peter och snäppet över Tindy och BelGarath. Dock kommer de inte att jobba tillsammans i samma boutique som du antydde utan konkurrera med varandra. Dock kommer du vara högre uppsatt över dom båda dock utan att kunna styra dom direkt.
Ni som sökt som UndaCs assistent så måste jag tyvärr meddela att det jobbet har ett krav på att ha exakt samma smak som UndaC ifråga om godis, projktorer och mammas köttbullar så vi fick helt enkelt klona honom.
Callister wrote: Jag får vara häxdoktor, jag får va?
Voodoo kommer att finnas kvar som en alternativ läkemedelsform. Av samma anledning som att allt annat behöver en motpol. Inget gott kan existera utan något ont. Och tillsammans med John Carmack kommer du leda Voodoon under Obelix, Tyrfings och **********'s inflytande.
Coalan wrote: Pax för att vara Saddam :E
Måste tyvärr göra dig lite besviken. Saddam finns inte. Dock har jag vissa goda nyheter också. Precis som vi har en (inter)nationalsång som jag postade tidigare, kan vara värd en extra titt om ni missat det då det är en hyllning till en av vår tids största band, så har vi även letat efter ett (inter)nationaldjur. På vår jakt efter ett lämpligt (inter)nationaldjur så valde vi tillslut Coalan. Detta kommer innebära att Coalor kommer fridlysas och få en högre status än människor. De kommer dock tyvärr i någon del av sitt liv få leva i en typ av fångenskap där det enda de gör är att para sig, äta och sova. Det är dock endast under en högst begränsad period och allt för att vi ska kunna försäkra oss om deras överlevnad. Efter denna period kommer de plaseras ut på lämplig plats där de kan leva och göra precis vad dom vill.
Detta leder mig lite halvt om halvt in på själva livet i framtiden. Att vara hjälpsam mot Coalor är ett bra och enkelt sätt att "samla poäng". Var en duktig människa och och du kommer bli belönad. Dock kan det vara värt att notera att i precis som vilket förhållande som helst så ligger du alltid på minus och det finns bara olika nivåer av just det. Dock kan du hamna oändligt nära noll men aldrig på eller över det. Det lönar sig dock att ligga stadigt på "lagom" lite minus hela tiden istället för att hoppa upp och ner. Allt detta borde ni redan veta dock om ni haft någon form av förhållande innan.
Enda sättet att komma undan detta är att uppnå någon form av gudastatus. hur, var och när man gör detta kommer att avslöjas så småningom för de som ******* *** **** ***.
//Andreas
3 Guest(s)