Jag ska ta över världen och stoppa alla krig.|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jag ska ta över världen och stoppa alla krig.
Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
sp_UserOfflineSmall Offline
879311
April 26, 2005 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Vi kommer endast ha två ölsorter: Coore och Dehman, vilket kan jämföras med stark och lättöl.

* Dehman, head of the slacker union

//Andreas

Efter noggranna beräkningar och många överläggningar med mig själv har jag kommit fram till att det ej är lönsamt med lättöl. Därför röstar jag för att det skall finnas folköl istället för lättöl.

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
879331
April 26, 2005 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Delph1]Vi kommer endast ha två ölsorter: Coore och Dehman, vilket kan jämföras med stark och lättöl.

//Andreas

Efter noggranna beräkningar och många överläggningar med mig själv har jag kommit fram till att det ej är lönsamt med lättöl. Därför röstar jag för att det skall finnas folköl istället för lättöl.

Öh? Vad fan snackar du om, detta ska bli utopia, all öl är gratis...

Dehman
Member
Medlem
879355
April 26, 2005 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=Dehman][quote=Delph1]Vi kommer endast ha två ölsorter: Coore och Dehman, vilket kan jämföras med stark och lättöl.

//Andreas

Alltså jag menade inte så. Men det kommer gå massa öl till spillo, d.v.s. lättölen. :eye:

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
879364
April 26, 2005 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad får jag vara då?
Jag tar nästan vad som helst.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
879368
April 26, 2005 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Vad får jag vara då?

Bra, läs då delph1´s senaste inlägg en gång till 😉

Dehman
Member
Medlem
879369
April 26, 2005 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Vad får jag vara då?

Delph1 wrote: Efter lite överläggningar så har vi kommit fram till att vi kan göra lite fler avslöjanden. Dock för att förtydliga det är inte jag som skriver allt detta, ni har inte sett något och om ni har det ska ni veta att ett namn faller så lätt bort från en lista.

Givetvis har vi en plats för dig i "Projekt fjoll20k". Som namnet kanske antyder så leds av vår egen Peter@20GHz och handlar om så kallade"rekreation", spas, skönhetssalonger, gym osv. Än så länge har vi inget bra namn på den slutgiltliga produkten men NordicRecreation är hetaste kandidaten. Du kommer arbeta under Peter och snäppet över Tindy och BelGarath. Dock kommer de inte att jobba tillsammans i samma boutique som du antydde utan konkurrera med varandra. Dock kommer du vara högre uppsatt över dom båda dock utan att kunna styra dom direkt.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
879370
April 26, 2005 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Tindy]Vad får jag vara då?

Delph1 wrote: Efter lite överläggningar så har vi kommit fram till att vi kan göra lite fler avslöjanden. Dock för att förtydliga det är inte jag som skriver allt detta, ni har inte sett något och om ni har det ska ni veta att ett namn faller så lätt bort från en lista.

Givetvis har vi en plats för dig i "Projekt fjoll20k". Som namnet kanske antyder så leds av vår egen Peter@20GHz och handlar om så kallade"rekreation", spas, skönhetssalonger, gym osv. Än så länge har vi inget bra namn på den slutgiltliga produkten men NordicRecreation är hetaste kandidaten. Du kommer arbeta under Peter och snäppet över Tindy och BelGarath. Dock kommer de inte att jobba tillsammans i samma boutique som du antydde utan konkurrera med varandra. Dock kommer du vara högre uppsatt över dom båda dock utan att kunna styra dom direkt.

Sådär går det när man inte läser 😀
Tackar, det där passar mig utmärkt.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
879374
April 26, 2005 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: [quote=Dehman][quote=Tindy]Vad får jag vara då?

Sådär går det när man inte läser 😀
Tackar, det där passar mig utmärkt.

Jag är nu inte fullt så säker längre om du kan komma att få gå med i den stora "händelsen" för vi kräver bättre läsförståelse än så killen. 🙂

Kort sagt...skaffa bättre syn först och det illa kvickt! 😉

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
879388
April 26, 2005 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Coore][quote=Dehman][quote=Delph1]Vi kommer endast ha två ölsorter: Coore och Dehman, vilket kan jämföras med stark och lättöl.

//Andreas

Alltså jag menade inte så. Men det kommer gå massa öl till spillo, d.v.s. lättölen. :eye:

Nja, säger samma som jag sagt om allt annat, om vi inte har ett alternativ till en sak hur ska man då veta att den är bra? Vi måste ha en svagare variant för att kunna ha en starkare 😉
Helt enkelt en motpol: good <--vs--> evil ungefär 😉

//Andreas

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
879414
April 26, 2005 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

om jag får vara utrikes/försvarsminister/anfalls/ordblinds minister så låvar jag att vi kommer minst hamna i ett lyckat krig i vår favör 🙄

kart
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 204
879428
April 26, 2005 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

kan inte jag få en del av kakan också?
bara nått litet litetlitet

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
879485
April 26, 2005 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

gör de.. skapa ett rike av hela världen sen när du fått ordning på allt ska jag göra statskupp, ta över som ledare (slipper jag allt slit med att förena alla länder) konservera ditt avhuggna huvud i en burk som sedan ska sitta på en pelare på huvdstadens torg... 😀

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
879486
April 26, 2005 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Sem bestämer jag att allt över Hallandsåsen är norrland och där bor samerna, sen blir skånska det nya internationela språket! Punkt.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
879488
April 26, 2005 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Låg humor 😛

En enda jätta nation är bara dåligt. Kolla bara med Sovjet. Folk vill tillhöra olika länder. Inte skulle det väll vara så populärt om allt som hade med Sverige att göra i politisk väg beslutades i Mexiko city :bgrin:

Andreas Galistel
Member
Medlem
879526
April 26, 2005 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: om jag får vara utrikes/försvarsminister/anfalls/ordblinds minister så låvar jag att vi kommer minst hamna i ett lyckat krig i vår favör 🙄

Finns inga stater, inga länder osv så jag vet ite riktigt vad vi ska kriga emot då. Dock har du en plats som konspirationstekniker given.

kart wrote: kan inte jag få en del av kakan också?
bara nått litet litetlitet

Alla har en roll det där det som är så fint. Ölsmakare skulle du visst bli. Även om vi egentligen bara har två sorters öl måste även de utvecklas för att bestå. Du ska dock veta att det finns en viss press på detta yrke då även en majoritet av Gudarna njuter av denna jordliga dryck.

Johan Nicklasson wrote: gör de.. skapa ett rike av hela världen sen när du fått ordning på allt ska jag göra statskupp, ta över som ledare (slipper jag allt slit med att förena alla länder) konservera ditt avhuggna huvud i en burk som sedan ska sitta på en pelare på huvdstadens torg... 😀

Jag finns inte. Har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas och dessutom eftersom det inte är jag som skriver detta så kan du inte gärna veta att det jag som regisserar detta. Dessutom händer inget, kommer hända eller har någonsin hänt.
Något rike eller land, huvudstad eller den typ av allsmäktig ledare ni är vana vid kommer inte heller att existera. I undantag av de tankegångar som förs inom Skiroy-ismen så klart. Se mitt första inlägg över vilka roller de stora Gudarna har.

^BeTa^ wrote: Sem bestämer jag att allt över Hallandsåsen är norrland och där bor samerna, sen blir skånska det nya internationela språket! Punkt.

Allt norr om Bergslagen kommer är Skiroyland. Ett ställe man kan åka och tänka över saker och ting inom Skiroy-ismen. En plats att vallfärda till om man behöver finns ro och svar till vardagslivet. Skånskan ¨kommer överleva, mest för vi inte kommer lyckas med att få dom prata normalt. Dock kommer vi utrota danskan så skånskan kommer att sakta stega närmare det andra språket.

skinner wrote: Låg humor 😛

En enda jätta nation är bara dåligt. Kolla bara med Sovjet. Folk vill tillhöra olika länder. Inte skulle det väll vara så populärt om allt som hade med Sverige att göra i politisk väg beslutades i Mexiko city :bgrin:

Gatusopare ... hmmm... :-k

//Andreas

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
879556
April 26, 2005 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Vitamin-C]om jag får vara utrikes/försvarsminister/anfalls/ordblinds minister så låvar jag att vi kommer minst hamna i ett lyckat krig i vår favör 🙄

Finns inga stater, inga länder osv så jag vet ite riktigt vad vi ska kriga emot då. Dock har du en plats som konspirationstekniker given.

//Andreas

jag är med dig! :worship:

kORRELITO
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 639
879585
April 26, 2005 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

fan va alla har högt svävande planer , vem ska nu styra nh ?

Andreas Galistel
Member
Medlem
879590
April 26, 2005 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Eric aka jaguLaren wrote: fan va alla har högt svävande planer , vem ska nu styra nh ?

NH kommer på inga vidare läggas ner utan snarare utvecklas.

//Andreas

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
879620
April 26, 2005 - 8:03 pm
sp_Permalink sp_Print

skinner wrote: Låg humor 😛

Går ju ha som i usa stater, eller i sverige, kommuner.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 85
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL