June 8, 2001
Med dessa länkar kan man göra världen något bättre:
http://www.pureaqua.org/
http://www.thehungersite.com/c.....s/CTDSites
Någon som har tips på fler liknande sidor?
February 12, 2002
Kaleid wrote: Med dessa länkar kan man göra världen något bättre:
http://www.thehungersite.com/c.....s/CTDSitesNågon som har tips på fler liknande sidor?
Nu har ja klickat på de där länkarna.. Och? Kan ja sova gott inatt då? Ja har kanske gett nån mat å vatten. Ja har i mitt liv räddat andra människors liv... Och? Kanske är det den här människans fel som ja räddat att bägaren till slut rinner över å tar död på världen som vi känner den.
Vet inte vad snacket om att rädda folk som svälter, nog trotts att de är fruktansvärt synd om dessa människor men, har det nått med att rädda världen att göra? Som ja sa, människoliv kommer behöva offras för att få ordning. Om ni nu ursäktar min "rasism" eller vad ni nu vill kalla det.. Ska vi offra allt vi åstakommit här på jorden för att människor i afrika ploppar ut 10 ungar per kvinna/liv och av naturliga skäl inte kan föda sig? De skaffar sig en pansion med många barn, för trots allt, 70% av dessa barn överlever till vuxen ålder å då har ju mamman nån stans att bo.
Vet inte riktigt om de hör hit men tål att sägas igen. Ge en man mat å han har mat för dagen. Lär en man att fiska å han har mat för livet.
Så länge vi fortsätter ge dem mat å systemet med "massbarnspansionering" funkar för dem å de inte känner till nått annat system så kommer de att leva så där och svälten å missären komemr forstätta. Men de är ju "nöjda" med det... De kommer bli mer å mer folk som svälter ju mer vi matar dem.
February 16, 2005
skinner wrote: Låg humor 😛
En enda jätta nation är bara dåligt. Kolla bara med Sovjet. Folk vill tillhöra olika länder. Inte skulle det väll vara så populärt om allt som hade med Sverige att göra i politisk väg beslutades i Mexiko city :bgrin:
du anar ingen sarkasm i snacket om "en jätte stat"?
June 8, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Kaleid]Med dessa länkar kan man göra världen något bättre:
http://www.thehungersite.com/cgi-bin/WebObjects/CTDSitesNågon som har tips på fler liknande sidor?
*snip*[/b]
Man lär ut saker redan idag. Men problemet är att det ofta är rena struntsaker som går mer efter ideologi än fakta. T.ex. så lär man ut att folk ska undvika att ha sex överhuvudtaget för att inte sprida sjukdomar och få ovälkomna barn. Hur naivt är det att tro att fattiga afrikaner ska lyssna när inte ens amerikanerna själv gör det:
http://www.boston.com/news/nation/articles/2005/03/17/bush_pushes_sexual_abstinence_for_teens_despite_data/
February 12, 2002
De här är en hämsk lösning. Å ja kan förstå själv hur hämskt de skulle vara, ja vill när tiden för det är mogen få egna små ungar å se dem växa sig stora. Men tänk vad lidande vi skulle spara å vilken tjänst vi skulle göra mänskligheten i allmänhet om skulle utveckla ett virus som gjorde hela den (som jag säger) "mindre utvecklade delen av afrika och länderna runt oljan" impotenta. Eller varför inte i gloal attack där alla blev smittade och bara de som kunde betala en viss summa/landets ekoniska situation fick antivirus så bara de som har råd kan fortsätta skaffa barn. Pengarna går till var å ett lands stat.
September 12, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Men..?
Men vadå ?
Ditt senaste inlägg vittnar om en kråkis som verkar känna sig på ett ytterst provokativt humör och inte minst sugen på en debatt som inte leder till någonstans samt kommer inte att lösa några problem i världen alls.
Men visst...jag anar att du blir extra filosofiskt lite då och då. 🙂
March 11, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Kanske var en blandning av de där å några faktorer till...
Men ja ville ju att vi skulle diskutera lite, kanske ville jag provosera lite å se vad för åsikter finns djupt rotade i er. Men ingen fick ju nåt glapp.. Alltså håller ni med om allt ja skrev? 🙂
Snarare att ingen brydde sig om vad du skrev, kråkis.;)
February 12, 2002
denstore wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Kanske var en blandning av de där å några faktorer till...
Men ja ville ju att vi skulle diskutera lite, kanske ville jag provosera lite å se vad för åsikter finns djupt rotade i er. Men ingen fick ju nåt glapp.. Alltså håller ni med om allt ja skrev? 🙂
Nu blev ja ju ledsen.
November 26, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: De här är en hämsk lösning. Å ja kan förstå själv hur hämskt de skulle vara, ja vill när tiden för det är mogen få egna små ungar å se dem växa sig stora. Men tänk vad lidande vi skulle spara å vilken tjänst vi skulle göra mänskligheten i allmänhet om skulle utveckla ett virus som gjorde hela den (som jag säger) "mindre utvecklade delen av afrika och länderna runt oljan" impotenta. Eller varför inte i gloal attack där alla blev smittade och bara de som kunde betala en viss summa/landets ekoniska situation fick antivirus så bara de som har råd kan fortsätta skaffa barn. Pengarna går till var å ett lands stat.
ok, jag kan svara.
du har helt rätt, vi skulle kanske göra oss själva en gigantisk tjänst.
man kanske skulle börja tänka så själv..
om jag dödar dig och tar alla dina pengar slipper jag jobba på ett tag. då gör jag ju mig själv en jättetjänst.
fast det skulle jag ju inte behöva om jag istället stjäl allting jag behöver istället för att köpa det. så har jag ihjäl de jag stjäl från så de inte har ont utav det.
visst, synd för de som dör, men jag kommer nog ha det ganska bra.
och det är ju det viktiga? man är sig själv närmast. sålänge jag lever och har det bra så kan alla andra dra åt helvete, de är inte lika bra som jag ändå.
jag hoppas verkligen att du inte på allvar tycker vad du skrev, för då är du ett jävla taskigt exempel på en människa
February 12, 2002
Öwall wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]De här är en hämsk lösning. Å ja kan förstå själv hur hämskt de skulle vara, ja vill när tiden för det är mogen få egna små ungar å se dem växa sig stora. Men tänk vad lidande vi skulle spara å vilken tjänst vi skulle göra mänskligheten i allmänhet om skulle utveckla ett virus som gjorde hela den (som jag säger) "mindre utvecklade delen av afrika och länderna runt oljan" impotenta. Eller varför inte i gloal attack där alla blev smittade och bara de som kunde betala en viss summa/landets ekoniska situation fick antivirus så bara de som har råd kan fortsätta skaffa barn. Pengarna går till var å ett lands stat.
ok, jag kan svara.
du har helt rätt, vi skulle kanske göra oss själva en gigantisk tjänst.
man kanske skulle börja tänka så själv..
om jag dödar dig och tar alla dina pengar slipper jag jobba på ett tag. då gör jag ju mig själv en jättetjänst.
fast det skulle jag ju inte behöva om jag istället stjäl allting jag behöver istället för att köpa det. så har jag ihjäl de jag stjäl från så de inte har ont utav det.
visst, synd för de som dör, men jag kommer nog ha det ganska bra.
och det är ju det viktiga? man är sig själv närmast. sålänge jag lever och har det bra så kan alla andra dra åt h*****e, de är inte lika bra som jag ändå.
jag hoppas verkligen att du inte på allvar tycker vad du skrev, för då är du ett j**la taskigt exempel på en människa
De där var ett jävligt kass gjämförelse på vad jag skrev.. Förstår inte vad de har med saken att göra överhuvudtaget. 😕 Men ja vet att ja inte alltid har lätt för att göra mig förstodd så du förstod de säkert inte som jag menade det.
Bodde jag i ett u-land å visste att om jag bidrar med att inte föda 10 ungar som ska svälta å tära på världens resurser och skapa mer lidande så skulle jag avstå från barn.
November 26, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: De där var ett jävligt kass gjämförelse på vad jag skrev.. Förstår inte vad de har med saken att göra överhuvudtaget. 😕 Men ja vet att ja inte alltid har lätt för att göra mig förstodd så du förstod de säkert inte som jag menade det.
Bodde jag i ett u-land å visste att om jag bidrar med att inte föda 10 ungar som ska svälta å tära på världens resurser och skapa mer lidande så skulle jag avstå från barn.
jo, jag kanske missförstod ditt inlägg. min uppfattning var att du tyckte att vi i princip ska ha ihjäl alla i afrika och mellanöstern, iallafall hindra dem från att fortplanta sig. alltså, vi förbättrar våran situation genom att ha ihjäl dem.
jag vet egentligen inte vad du vill uppnå, vill du minska svälten i världen eller hindra alla terrorister som uppenbarligen kommer därifrån, eller är det bara att de har fel religion eller dylikt?
grejen är att det inte funkar likadant i ett u-land som här. ju fler barn man skaffar där, desto fler barn kan hjälpa till att ge familjen mat, speciellt när man blir äldre och inte kan arbeta själv.
och tära på jordens resurser?
jag tror att du och jag tär lika mycket som kanske hundra barn i afrika, och det är knappast ens en överdrift.
February 12, 2002
Öwall wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]De där var ett jävligt kass gjämförelse på vad jag skrev.. Förstår inte vad de har med saken att göra överhuvudtaget. 😕 Men ja vet att ja inte alltid har lätt för att göra mig förstodd så du förstod de säkert inte som jag menade det.
grejen är att det inte funkar likadant i ett u-land som här. ju fler barn man skaffar där, desto fler barn kan hjälpa till att ge familjen mat, speciellt när man blir äldre och inte kan arbeta själv.
och tära på jordens resurser?
jag tror att du och jag tär lika mycket som kanske hundra barn i afrika, och det är knappast ens en överdrift.
De där om hur de fungerar i ett u-land å varför de skaffar sig så många barn har ja redan skrivit i ett tidigare inlägg. 🙂 Je vet inte hur de funkar exakt i ett u-land, men ja vet att de tänker annars än oss.. Ja vet av fakta jag läst mig till och av kontakt med missionärer att de tänker väldigt kortsiktigt. Varför spara eller börja på nått projekt för det viktiga är vad de har just nu. Därför de inte kan så en potatis för att få 10, de äter heldre upp den nu.
På sätt å vis är det väl sant.. De krävs många små tawanesiska barn för att sätta ihop min dvdspelare.. Å andra sidan så bidrar jag till att Sverige (och världen långsiktigt) fungerar. Fler å fler blir "oförmågna" att jobba pga "diverse sjukdommar" och utan folk som jobbar (i alla olika ekonomiska skickt) så funkar det inte.. Kanske inte kan säga att ja väger upp va jag tär ner, men tror inte det är långt därifrån. Dock vet ja att utan sånna som jag skulle det inte fungera. Visst är jag självgod? :bgrin: Vilken grupp tillhör du?
March 11, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=denstore][quote=-=*ThE_cRoW*=-]Kanske var en blandning av de där å några faktorer till...
Nu blev ja ju ledsen.
Du får väl se det positiva i det hela, kråkis. Du startar trådar, som folk skriver tonvis i, även om de knappt bryr sig om vad det går ut på. Att inspirera människor är också en gåva.
July 14, 2004
Jag diggar din lösning om Afrika där... Dom borde införa 2barnmaxförbud. precis som i kina(det var väl det ett tag om jag minns rätt?)
Då skulle dom slippa svälta, sen när dom fått ordning på saker och ting ta bort förbudet.
F.Ö: Jag tror att det där med potatisen beror på brist på kunskap... dom har ju inte precis bra utbildning där 😕
2 Guest(s)