June 18, 2001
Hmmm, snälla herr Totto.
Freedom of speech ? klingar detta till någonstans!
Du kan ju inte stänga den tråden som dragit mest folk överhuvudtaget här på NH!
Jag tycker ändå att Talibanerna skall avsättas från makten i Afghanistan, samt att samtliga länder borde gå mot terrorism. Somliga saker kan inte tolereras och skall inte heller tolereras.
Inte konstigt att dom inte kommit längre i sin utveckling då man spenderar 1/5 av sitt liv bedjandes.
Visst, var religiös, men fundamentalism funkar inte någonstans. Finns ingen plats för det på den här planeten!!!
Om det var rätt att släppa A-bomberna över Japan. Under de omständigheterna som rådde då så, JA. Om det var bra att släppa dom, njaaeee. Det är väl aldrig bra att bomba folk. Men det var Japan som attackerade USA!!! Inte tvärtom.
Det var någon dessutom som frågade efter kommunistiska länder. Finns ju en hel drös med typ Sovjet, China, NordKorea, Cuba samt hela förra östblocket i europa. Är det folket lidit mest i dessa länder? Visst är det så?!
Varför vara så Anti allting för? Istället för att riva ner sådant som andra tycker och står för, kan ni väl vara Pro era åsikter istället!!!
Världen idag är väldigt mycket mer human än den var för i tiden, en hel del liv har offrats för att vi skall få det så, och en hel del oskyldiga kommer att drabbas av det som händer tyvärr, men folket i Afghanistan kommer att få det bättre utan Taliban styre!!!
Det tråkiga med fundamentalisterna nu är att nu pratar dom i nattmössan om att USA har startat ett krig om att utrota Islam!!!
Var fan har dom fått det ifrån?!
Kan inte folk börja skita i religionen nu och börja umgås som folk istället!
June 3, 2001
Jag låste mycket riktigt den aktuella tråden på grund av att där började bli personangrepp. Har inget emot att ämnet diskuteras i forumet så länge det görs på en rimlig nivå.
Dyker det upp liknande inlägg i denna tråden kommer dom att tas bort så att tråden kan förbli öppen.
April 26, 2001
Sovjet var alfrig kommunistiskt, det var fortfarande en diktatur...Kina är en partidiktatur med hjälp av militären...Nordkorea likaså...Kuba är en diktaur...Vet du vad som kännetäcknar en diktatur. Om du vet det så ser du att det är diktaturer, visst allt i länderna ägs av staten...men enbart det gör det inte till en kommunistisk stat...ville bara påpeka attd et aldrig har funnits nåt land som har haft kommunism fullt ut...No hard fellings
[b]piece:
p3 500|224ram|13gig |sb.live
ati rage fury 128 32mb
gimmegimmegimme better stuff
[b]
August 22, 2001
April 26, 2001
On 2001-10-09 10:15, Binaryian wrote:
Vad känntecknar en sann kommunist?
Lite knepig fråga faktiskt...det är som att fråga vad som kännetecknar en sann kristen...en sann kapitalist...vad ska man svara?! Ehhh, jadu...det beror ju också på vad du räknar som kännetecknar...utseende, klädstil, tankar, politiska tyckande?! Precisera lite så kanske det skulle gå att svara...
[b]piece:
ati rage fury 128 32mb
[b]
August 22, 2001
On 2001-10-09 11:54, psycho wrote:
Vad känntecknar en sann kommunist?Lite knepig fråga faktiskt...det är som att fråga vad som kännetecknar en sann kristen...en sann kapitalist...vad ska man svara?! Ehhh, jadu...det beror ju också på vad du räknar som kännetecknar...utseende, klädstil, tankar, politiska tyckande?! Precisera lite så kanske det skulle gå att svara...
Främst tankar och politiskt tyckande.
December 20, 2000
On 2001-10-09 10:11, psycho wrote:
Sovjet var alfrig kommunistiskt, det var fortfarande en diktatur...Kina är en partidiktatur med hjälp av militären...Nordkorea likaså...Kuba är en diktaur...Vet du vad som kännetäcknar en diktatur. Om du vet det så ser du att det är diktaturer, visst allt i länderna ägs av staten...men enbart det gör det inte till en kommunistisk stat...ville bara påpeka attd et aldrig har funnits nåt land som har haft kommunism fullt ut...No hard fellings
Kommer heller aldrig att finnas en fullt kommunistiskt stat ever. Funkar inte i praktiken tyvärr..........
Kommunisternas Olympiska spel: Alla kommer 2a
Visst är det en vacker tanke.....:grin:
September 12, 2001
Vad känntecknar en sann kommunist?
Skitsvårt att svara på..om jag har uppfattat en kommunist rätt så är tanken att folket ska vara med om att äga allt tillsammans..
Tyvärr har det aldrig fungerat utan mest varit en täckmantel för diktaturstat..
Vad kännertecknar en kapitalist? ja det är nog lite lättare att svara på..
En sann kapitalist ser till att tjäna så mkt pengar som möjligt på så många människor som möjligt med minimal produktionskostnad till högsta möjliga pris..
Men det där är svårt att svara på lika mkt som det är svårt att förstå att det ska få finnas terrorism,krig,svält o annat elände.
June 13, 2001
Men vart grundar sig allt detta nu då???
Vilka har rätt att uttala sig om vem som är vad?
Hur vet jag att Han/hon är en terrorist eller kommunist...hur kan dom vara så jämrans säkra på att det är tallibanerna som gjort det..(har ni sett bevis???) Tycker ni inte att världen skulle fått se lite bevis INNAN dom började bomba...jag har j-vla inte sett några konkreta bevis....
April 26, 2001
Främst tankar och politiskt tyckande.
I korta drag gemensamt ägande av alla produktionsmedel...orkar inte sitta här o förklara allt nu...om du orkar så kan du ju läsa Det Kommunistiska Manifestet...ger väll en bra idé av den marxistiska kommunismen... Nu har jag bättre saker för mej än att sitta här och dega 😀
[b]piece:
ati rage fury 128 32mb
[b]
April 26, 2001
On 2001-10-09 12:43, kottetrance wrote:
Men vart grundar sig allt detta nu då???
Vilka har rätt att uttala sig om vem som är vad?
Hur vet jag att Han/hon är en terrorist eller kommunist...hur kan dom vara så jämrans säkra på att det är tallibanerna som gjort det..(har ni sett bevis???) Tycker ni inte att världen skulle fått se lite bevis INNAN dom började bomba...jag har j-vla inte sett några konkreta bevis....
Håller med dig där, visst talibanerna är säkert inblandade men dedär "bevisen" som stod i tidningen var ärligt talat skrattretande...bla stod det såhär "det har inte kommit någon form av varning, vilket tyder på att det var "denochden gruppen"" blabla...jaja i vilket fall så...stämmer inte detta med att Osama bin Ladin sa i en intervju några veckor innan att det skulle hända nånting snart mot amerika...det kallar jag iallafall en varning när det kommer från världens mest eftersökte man...sen så var det massa annat som talade emot sig självt i dedär "bevisen"...
[b]piece:
ati rage fury 128 32mb
[b]
December 20, 2000
Bevisbördan mot Osama Bin Laden måste väl anses vara tillräcklig......
Att sen Talibanerna inte lämnar ut honom utan har han som sin egen kelprins och ber USA och resten av världen fara leder ju till ett och annat. Hade Talibanerna lämnat ut bin Laden hade det inte blivit något krig.
Det var ju Talibanerna som valde mellan Osama och krig, och de som ger sig in i leken får leken tåla.
Alltså Talibanernas fel att det nu bombas i Afganistan
Eller har jag helt fel?
September 12, 2001
On 2001-10-09 12:49, Daniel aka [NH]Nostra wrote:
Bevisbördan mot Osama Bin Laden måste väl anses vara tillräcklig......Att sen Talibanerna inte lämnar ut honom utan har han som sin egen kelprins och ber USA och resten av världen fara leder ju till ett och annat. Hade Talibanerna lämnat ut bin Laden hade det inte blivit något krig.
Det var ju Talibanerna som valde mellan Osama och krig, och de som ger sig in i leken får leken tåla.
Alltså Talibanernas fel att det nu bombas i Afganistan
Eller har jag helt fel?
Nej du har rätt..jag håller med dej.
1 Guest(s)