Jag stöder USA|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jag stöder USA
Binaryian
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 219
sp_UserOfflineSmall Offline
78298
October 9, 2001 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-09 12:45, psycho wrote:

Främst tankar och politiskt tyckande.

I korta drag gemensamt ägande av alla produktionsmedel...orkar inte sitta här o förklara allt nu...om du orkar så kan du ju läsa Det Kommunistiska Manifestet...ger väll en bra idé av den marxistiska kommunismen... Nu har jag bättre saker för mej än att sitta här och dega 😀

Hehe... Det innebär alltså kort och gott att Socialdemokraterna är kommunister?
Tur att jag röstade på Moderaterna sist då... :bgrin:

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1189
78301
October 9, 2001 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

Detta bevisar ju att världens försvars makter. inte lärt sig speciellt mycket om etik eller humanism sedan 1:a och andra världskriget...

🙄

psycho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 429
78346
October 9, 2001 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Hehe... Det innebär alltså kort och gott att Socialdemokraterna är kommunister?
Tur att jag röstade på Moderaterna sist då... :bgrin:

Nja, riktigt så enkelt är det ju inte...sossarna har ju faan gått o blivit lika hemska som moderaterna...

[b]piece:
p3 500|224ram|13gig |sb.live
ati rage fury 128 32mb
gimmegimmegimme better stuff
[b]

oxygenial
Member
Medlem
Forum Posts: 2686
78357
October 9, 2001 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-09 13:33, Grin wrote:
De nsom tycker det var ens det minsta rätt att släppa atombomberna i Japan borde ...åka dit och se vad de ställt till med. Tro inte heller att Japan attackerade Pearl utan orsak. USA blockerade viktiga japanska havsrutter.

Det där är ju rent skitsnack!

USA's armé var ju i europa och Japan såg sin chans mot att slå tillbaka med den illvilja mot europeer och amerikaner som rådde sen tidigare i asien då England burit sig illa åt med diverse kolonier. Boxerupproret där till hän 1908.

Varför USA gick med i första världskriget var p.g.a att Tyskland sänkte ett oskyldigt passagerar fartyg som hette Lucitania!

USA ville inte kriga överhuvudtaget och hade inte tänkt att göra detta heller tills amerikanska liv togs!

Det känns som om någon behöver läsa lite amerikansk historia tror jag!!!

David_A
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
78365
October 9, 2001 - 1:10 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-09 14:57, oxygenial wrote:

On 2001-10-09 13:33, Grin wrote:
De nsom tycker det var ens det minsta rätt att släppa atombomberna i Japan borde ...åka dit och se vad de ställt till med. Tro inte heller att Japan attackerade Pearl utan orsak. USA blockerade viktiga japanska havsrutter.

Det där är ju rent skitsnack!

USA's armé var ju i europa och Japan såg sin chans mot att slå tillbaka med den illvilja mot europeer och amerikaner som rådde sen tidigare i asien då England burit sig illa åt med diverse kolonier. Boxerupproret där till hän 1908.

Varför USA gick med i första världskriget var p.g.a att Tyskland sänkte ett oskyldigt passagerar fartyg som hette Lucitania!

USA ville inte kriga överhuvudtaget och hade inte tänkt att göra detta heller tills amerikanska liv togs!

Det känns som om någon behöver läsa lite amerikansk historia tror jag!!!

Instämmer, men vet verkar inte som att det går in. Vissa har redan sin version av "sanningen" klar i sitt huvud. Allt som inte passar in är falskt, resten, även om det kommer från samma källa är givetvis helt sant.

psycho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 429
78368
October 9, 2001 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.aftonbladet.se/vss/.....24,00.html Jaha, nu dödar dom FN-arbetare också...*suck

[b]piece:
p3 500|224ram|13gig |sb.live
ati rage fury 128 32mb
gimmegimmegimme better stuff
[b]

[LD]
Medlem
Forum Posts: 226
78373
October 9, 2001 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är lite tveksam till den bevisning som har lagts fram mot Talibanerna oxå!

Bush gick ut i tv två timmar efter att planen kraschat och sa att det var Usama bin laden som gjorde det. Allt sökande efter bevis blev sen att försöka bevisa att det va han.

Är det inte kontigt att USA stött Usama bin laden så länge och nu bara ändrar sig.

Att USA skulle rädda Afganistan mot en kvinnoförtryckande regim är något dom kom på i efterhand.

USA stödde bin laden för att fd sovjet inte gjorde det. Då var det inget snack om att dom var fientliga mot kvinnor.

Nä det är bara en populistisk propaganda, lika väl som när dom släppte två packet med mat o kläder över Agfanistan i tv.

youthcore
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 21
78392
October 9, 2001 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

USA gick knappast med i WW2 för att ett passargerarskepp sänktes.
Det är att göra det lite väl enkelt för sig, ungefär som att säga att WW1 bröt ut pga skotten i sarajevo.

gege
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 121
78395
October 9, 2001 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Att japan bombade pearl var delvis för att pearl stoppade dem från att erövra fler öriken söderut!!! USA bombade Japan därför att dom ville visa sin makt! Funkade det ja!!! Hade det varit bättre om sovjet hade fått lika mycket rädslerespekt och blivit självutnämda världspoliser? Jag tror inte det!!!

Det finns många Afghaner som tycker det är bra att USA försöker driva bort Talibanerna oavsett vad Usama påstås har gjort. Vad resten av Afghanerna tycker vet jag tyvärr inte på grund utav att det delvis är ett propagandakrig från båda sidor!!!! Jag tycker att Talissarna skall bort vilka bevis USA har mot Usama eller inte... Usama har bevisligen försökt en gång tidigare.

Skulle du vilja leva i ett land där kvinnor inte ens kan gå å köpa en bussbiljett. Eller i ett land där kvinnor inte får visa sig utan slöja. ca: 1% av Kvinnorna arbetar i Afghanistan vad jag har hört. Det är i den delen där norra alliansen styr...

Kommunism = Alla lika värda. Finns inte i nått land och har aldrig funnits... Kommer nog aldrig fungera heller. Inget land kan därför kalla sig eller kallas kommunistiskt land / stat...

Daniel aka [NH]Nostra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
78407
October 9, 2001 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-09 12:43, kottetrance wrote:
Men vart grundar sig allt detta nu då???
Vilka har rätt att uttala sig om vem som är vad?
Hur vet jag att Han/hon är en terrorist eller kommunist...hur kan dom vara så jämrans säkra på att det är tallibanerna som gjort det..(har ni sett bevis???) Tycker ni inte att världen skulle fått se lite bevis INNAN dom började bomba...jag har j-vla inte sett några konkreta bevis....

Konkreta bevis finns på att det är bin Laden och att sen Talibanerna stödjer Osama. Det går de ju själva ut med.

Är inte detta konkret nog?

gege
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 121
78409
October 9, 2001 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Tillägg... Bush må va dum mm jag tycker inte om honom alls men han förstår inte innebörden av de ord han säger därför att han är ordblind. Vilket betyder att de som lyssnar på honom har ett ansvar ...att tolka honom rätt... De som lyssnar på honom är de som stöder honom och de som citerar honom för att säga att han har fel. Jag tror inte han menade korståg i den mening som det står i ordlistan. Tänk om lite va... Korstågen dog ut för hundratals år sedan därför att dom var så j**la fel.

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
78456
October 9, 2001 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker detta är rättan tid för skåne att bryta sig loss och knyta sig an till Danmark igen.. När världen nu riktar sina ögon så långt söderut så vem skulle bry sig om ifall svenskarna och danskarna hjälptes åt att gräva en liten flod mellan Sverige o skåneland?

Jag vill bli dansk.. de har mkt godare öl ju..

hmm.. detta kanske inte har med diskutionen att göra.. jaja.. strunt samma.. går o kokar lite kaffe istället.

Ett tillskott till Usa + bihang vs. Talibans... låt dem slå ihjäl varandra..
Så länge de låter mig vara så..
Ha en bra dag. . .

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
78492
October 9, 2001 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Bin Laden kan de skinnflå och koka levande vad mig anbelangar, men inte till kostnad av oskyldiga liv.
Det går att hitta andra sätt att komma åt honom.

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1189
78932
October 10, 2001 - 9:01 am
sp_Permalink sp_Print

Konkreta bevis finns på att det är bin Laden och att sen Talibanerna stödjer Osama. Det går de ju själva ut med.

Är inte detta konkret nog?

Nja .... att dom stödjer Bin-laden kan vara sant.... har du hört det ..eller sett när som sagt det själva??? eller är det bara massmedia som talat om det för dig??....ja du..
inget är säkert...jag vill ha konkreta bevis om jag ska tro fullt ut på det hela,

🙄

Wedge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 368
78942
October 10, 2001 - 9:20 am
sp_Permalink sp_Print

Säger bara:

Smakar det så kostar det.

Bomba tailbankräken till månen, lite folk kommer det att gå åt... men va fän det sköter ju talibanerna iaf. + Att livet där nere suger ganska hårt för civilbefolkningen, allt kul är ju förbjudet. Tror att "it's all good"...

Point of view.

carnail
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 666
78968
October 10, 2001 - 10:15 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-09 16:15, gege wrote:
Tillägg... Bush må va dum mm jag tycker inte om honom alls men han förstår inte innebörden av de ord han säger därför att han är ordblind. Vilket betyder att de som lyssnar på honom har ett ansvar ...att tolka honom rätt... De som lyssnar på honom är de som stöder honom och de som citerar honom för att säga att han har fel. Jag tror inte han menade korståg i den mening som det står i ordlistan. Tänk om lite va... Korstågen dog ut för hundratals år sedan därför att dom var så j**la fel.

En sak måste ni förstå, och det är att de flesta ledare har en stor stab med rådgivare, psykologer, beteendevetare och annat folk som bestämmer exakt vad ledaren skall säga och bete sig, så börja inte haka upp er på något ord som skulle ha sluppit ur läpparna på Bush, det är inte hans egna ord ändå.

Titta nästa gång; samtliga Amerikanska presidenter höjjer alltid sin vänstra arm, med handflatan öppen, och slår den neråt för varje viktigt ord i en speciell mening, för att punktuera ut ord som skall tas upp i din högra hjärnhalva och memoreras. Det här är inte nått bullshit, det är allmänt känt, och det görs utav samtliga stora ledare i världen. Ville bara nämna detta som en liten rolig parantes till diskussionen (det finns en uppsjö av andra tricks som används oxo...)

BTW; Var det någon som såg den första intervjun med Arafat efter terrordådet? Då kanske ni la märke till att han svarade aldrig på frågorna själv, det var killen som stod bredvid som alltid diskret böjde sig fram lite och viskade svaret till Arafat. Vem styr egentligen? smile

SYS#1: T-bird 1200, Abit KT7A-RAID, 512MB PC133, Geforce 3, SB PCI 512, RAID: 2*40GB + 30GB.
SYS#2: PIII 450, Abit BE6, 256MB, Matrox G400MAX, Creamware Pulsar+SRB (8 Sharc DSP).

[ Detta Inlägg ändrades av: carnail den 2001-10-10 12:20 ]

Binaryian
Medlem
Forum Posts: 219
79006
October 10, 2001 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-10-10 12:15, carnail wrote:

On 2001-10-09 16:15, gege wrote:

En sak måste ni förstå, och det är att de flesta ledare har en stor stab med rådgivare, psykologer, beteendevetare och annat folk som bestämmer exakt vad ledaren skall säga och bete sig, så börja inte haka upp er på något ord som skulle ha sluppit ur läpparna på Bush, det är inte hans egna ord ändå.

Titta nästa gång; samtliga Amerikanska presidenter höjjer alltid sin vänstra arm, med handflatan öppen, och slår den neråt för varje viktigt ord i en speciell mening, för att punktuera ut ord som skall tas upp i din högra hjärnhalva och memoreras. Det här är inte nått bullshit, det är allmänt känt, och det görs utav samtliga stora ledare i världen. Ville bara nämna detta som en liten rolig parantes till diskussionen (det finns en uppsjö av andra tricks som används oxo...)

BTW; Var det någon som såg den första intervjun med Arafat efter terrordådet? Då kanske ni la märke till att han svarade aldrig på frågorna själv, det var killen som stod bredvid som alltid diskret böjde sig fram lite och viskade svaret till Arafat. Vem styr egentligen? smile

SYS#1: T-bird 1200, Abit KT7A-RAID, 512MB PC133, Geforce 3, SB PCI 512, RAID: 2*40GB + 30GB.
SYS#2: PIII 450, Abit BE6, 256MB, Matrox G400MAX, Creamware Pulsar+SRB (8 Sharc DSP).

[ Detta Inlägg ändrades av: carnail den 2001-10-10 12:20 ]

Jäfligt intressant alltså. Får börja kolla efter det nästa gång jag ser dem i bild...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 424
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL