January 9, 2001
Att USA nu attackerar Afanistan med luftvärn är helt och hållet ogrundat!
Att dom får göra något sånt och komma undan med det e helt otroligt! USAs slogan "kriget mot terrorismen" är inget annat än ett sätt för Bush att få igång krigs insdustrin i USA! Han har önskat krig hela tiden och att inte människor reagarar hårdare är helt förfärligt!
Det USA pysslar med nu är ren och skär mass avrättning, folkmord.
Alla Afanistanier kan knappast vara terrorister.
Inte ens om det hade varit så att ett land hade en demokrati med en folkvald ledare som stog bakom terrorism som medel, så hade det varit acceptabelt för USA att bomba!
Jag vill att alla ska veta att Afanistanska folket inte är några vildar med automatvapen som mördar och lämlästar! Afanistanska folket är människor som oss alla andra. Hade någon av er mått bra av att se er granne bli dödad?
Bush sa i sitt slutanförande,
- And may god keep on blessing America.
Jag kunde inte hålla med mindre!
August 28, 2001
Du menar väl att USA bombar, och afghanistan försvarar sig med luftvärn?
Förövrigt kan hålla med, delvis.
Jag tycker dock att Bin Laden (om det nu var han) borde straffas, HÅRT!
Men så länge det inte skadas många civila går det väl an...
Men av erfarenhet brukar de ofta missa sina mål =(
December 20, 2000
On 2001-10-07 20:21, [LD] wrote:
Att USA nu attackerar Afanistan med luftvärn är helt och hållet ogrundat!
Att dom får göra något sånt och komma undan med det e helt otroligt! USAs slogan "kriget mot terrorismen" är inget annat än ett sätt för Bush att få igång krigs insdustrin i USA! Han har önskat krig hela tiden och att inte människor reagarar hårdare är helt förfärligt!Det USA pysslar med nu är ren och skär mass avrättning, folkmord.
Alla Afanistanier kan knappast vara terrorister.
Inte ens om det hade varit så att ett land hade en demokrati med en folkvald ledare som stog bakom terrorism som medel, så hade det varit acceptabelt för USA att bomba!Jag vill att alla ska veta att Afanistanska folket inte är några vildar med automatvapen som mördar och lämlästar! Afanistanska folket är människor som oss alla andra. Hade någon av er mått bra av att se er granne bli dödad?
Bush sa i sitt slutanförande,
- And may god keep on blessing America.Jag kunde inte hålla med mindre!
Tjena Patrik!
Några frågor bara:
Stödjer du talibanregimen? Tycker du att deras tolkande av koranen inte strider mot mänskliga rättigheter. Är det ok att låta folk som Talibanerna styra ett land som Afganistan?
January 8, 2001
Terrorism skall uttrotas och det illa kvickt!
Talibanregeringen borde avsättas och försvinna på lämpligt sett,
Osama Bin laden borde ställas inför rätta.
MEN USA's sätt att hantera saker och vara en världspolis och bomba folk och länder som de känner för, får inte tolereras!
Det är så närma terrorism man kan komma! det är landssanktionerad terrorism!
September 12, 2001
Såg du prg på tv4 som handlade om talibanerna..en sådan regim kan man verkligen inte stödja..men däremot..amerikanerna kan man störa sig på oxå..det är verkligen inte guds bästa barn heller hur gärna än dom själva vill få det till..
Nu är det dock fler länder än så som stödjer denna "vedergällning".
Så det är inte jänkarna enbart även om detta mest sker med amerikansk vapenskrammel..det finns mkt man kan reta upp sig på när det gäller amerikaner men när det kommer till kritan så är det just dem många helst vänder sig till när det händer något liknande..
Talibanernas religion kan man ju ifrågsätta o det är bara religion,olja o i slutändan pengar o makt som ställer till elände i världen..nääää jag är verkligen less på alla sorter av religion,verkar bara skapa krig o elände mest hela tiden.
December 20, 2000
Quote från LD: Jag vill att alla ska veta att Afanistanska folket inte är några vildar med automatvapen som mördar och lämlästar! Afanistanska folket är människor som oss alla andra. Hade någon av er mått bra av att se er granne bli dödad?
----------------------------------------
Du menar att allt som visas på TV bara är en massmedial bluff och att kvinnosynen hos talibanerna tex är helt fel?
Jag är helt emot krig av alla de slag men tycker dock inte att de styrande i Afganistan är några helt vanliga människor som du vill få det som.
Det är inte massmord utan strategiska mål som bombas......inte civila människor
March 22, 2001
On 2001-10-07 21:27, PaPPa wrote:
tror inte det kommer kosta USA nåt direkt.de snarare tjänar på det(inte direkt men indirekt, och i massor)!
får fart på massor med industri, det är ett ypperligt sätt att få fart på ekonomin, att starta krig
vet du seriöst vad bara en kryssnings missilkostar
January 9, 2001
Tjena Patrik!
Några frågor bara:
Stödjer du talibanregimen? Tycker du att deras tolkande av koranen inte strider mot mänskliga rättigheter. Är det ok att låta folk som Talibanerna styra ett land som Afganistan?
Quote från LD: Jag vill att alla ska veta att Afanistanska folket inte är några vildar med automatvapen som mördar och lämlästar! Afanistanska folket är människor som oss alla andra. Hade någon av er mått bra av att se er granne bli dödad?
----------------------------------------
Du menar att allt som visas på TV bara är en massmedial bluff och att kvinnosynen hos talibanerna tex är helt fel?
Givetvis Nostra så tycker jag inte att det Talibanerna gör är bra! och deras kvinnosyn vill jag inte heller dela!
Men det är juh faktiskt så att Afganistanska folket inte sjävla har valt att ha talibanerna som sin ledare. Det har pågått ett inbördeskrig i Afanistan ganska länge nu, och jag tror inte någon har missat det.
Grejjen är att USA säjjer att dom ska "rädda" Afganistanierna från Talibanerna.
Så är inte faller. Utan Talibanerna så hade Afganistanierna haft det ännu sämmre. Man ska ha klart för sig att Usama bin laden har bidragit med ganska mycket pengar till Afganistan.
Pakistan som en gång var grogrunden för talibanerna, delar nu ut vapen till Afganistanksa flycktingar för att dom ska försvara sig mot USA!
tyvärr så får detta väldigt lite utrymme i massmedia här, utan trängs undan med propagande från USAs sida om hur bra dom gör världen genom att bomba i Afganistan.
January 9, 2001
Att USA nu kommer att gå in och bomba i Afganistan kommer inte hjälpa alls för att bekämpa terrorism och det vet USA. USA vill ha ett krig för det kan hjälpa dom ur deras pågående lågkonjuktur!
Att bomba nu kommer utan tvekan att leda till ännu mer lidande för Afganerna, och framför allt så kommer detta INTE att leda till att dom redan förtrycka kvinnorna kommer att få det något bättre.
March 17, 2001
Vem F*N säger att USA och de andra indragna länderna (t.ex. England) bombar hela Afganistan!??
Målen är ju för sjutton militära anläggningar som styrs av, eller har starka samband med Talibanerna, Ingen masslakt på civila människor alltså!
Visst USA är stöddiga!Men de måste ju samtidigt (tyvärr) göra klart för terroristerna att de dom gjorde var helt oacceptabelt!
[ Detta Inlägg ändrades av: CreaTioN den 2001-10-07 22:21 ]
January 9, 2001
On 2001-10-07 22:20, CreaTioN wrote:
Vem F*N säger att USA och de andra indragna länderna (t.ex. England) bombar hela Afganistan!??Målen är ju för sjutton militära anläggningar som styrs av, eller har starka samband med Talibanerna, Ingen masslakt på civila människor alltså!
Visst USA är stöddiga!Men de måste ju samtidigt (tyvärr) göra klart för terroristerna att de dom gjorde var helt oacceptabelt!
[ Detta Inlägg ändrades av: CreaTioN den 2001-10-07 22:21 ]
Vad har vi för garantier för att dom bara bombar militära mål?
Det dom själva säjer?
Visste du att USA släppte mer bomber i fd Jogoslavien än vad som släpptes under hela andra världskriget!
Hur många civila mål har blivit bombade i Irak?
Känns USAs version trovärdig?
näää!
Vad sägs om att bomba en läkemedelsfabrik i Sudan...
lr för all del Kinas ambasad i Sarajevo?
Så allt skitsnack om att dom bara bombar militära mål är också en del i den propaganda apparat som USA bedriver!
Det är ren masslakt och Bush har t.o.m av misstag förskt sig, att det är det som är avsikten. När han i sitt tvtal säger att dom ska gå ett korståg i Afganistan. Och vad är inte ett korståg om inte em onödig masslakt?
1 Guest(s)